Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Eksportowa działalność małych... [nowa]

19-01-2012, 15:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 54.30 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 1998826805
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 14-01-2012 01:00:21
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Eksportowa działalność małych i średnich przedsiębiorstw. Od przygotowania do realizacji transakcji eksportowej
Klemens P. Białecki, Tadeusz T. Kaczmarek

Eksportowa działalność małych i średnich przedsiębiorstw. Od przygotowania do realizacji transakcji eksportowej
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8351-914-6
  • liczba stron: 310
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 160 x 230 mm
  • Rok wydania: 2008
  • Opis

    Celem publikacji jest prześledzenie faz postępowania takie firmy od momentu umieszczenia w rejestrze.
    W kolejnych rozdziałach opisano czynności, prowadzące do zawarcia
    i realizacji umowy kupna-sprzedaży z zagranicznym odbiorcą lub odbiorcami naszych produktów. Musimy więc starać się uzyskać informacje o możliwości eksportu na określone rynki, o potencjalnych nabywcach naszych produktów za granicą, o różnych formach pośrednictwa na obcych rynkach, o firmach i instytucjach, które wspomagają działalność eksportową, o formach promocji marketingowej, o opracowaniu oferty, negocjowaniu kontraktu, składnikach ofert i kontraktów, przebiegu transakcji eksportowej, sposobach rozliczania transakcji. Te wszystkie działania są wsparte podstawowymi dokumentami stosowanymi
    w działalności eksportowej firm.
    Przedsiębiorcy znajdą w publikacji konkretne wskazówki : co i jak należy robić, aby osiągnąć sukces, prowadząc działalność eksportową w warunkach globalizacji rynków.

    Spis treści:
    Wstęp
    Rozdział 1. Jakie korzyści przynosi firmom eksport
    Tadeusz T. Kaczmarek
    1.1. Bezpośrednie korzyści osiągane przez eksportera
    1.2. Możliwość uzyskania dodatkowych środków na rozwój firmy z Unii Europejskiej
    1.2.1. Bezpośrednie subsydia eksportowe wpływające korzystnie na cenę eksportową
    1.2.2. System dotacji (refundacji) w Unii Europejskiej
    1.3. Porównywanie własnych produktów z produktami konkurencji
    1.4. Korzyści powstające dla firmy eksportującej z eksportu pośredniego
    1.4.1. Uzyskanie dofinansowania udziału w targach i wystawach
    1.5. Znaczenie kwestii podatkowych związanych z eksportem
    1.5.1. Eksport towarów poza terytorium Unii Europejskiej
    1.5.2. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów
    1.5.3. Zwrot ceł i podatków importowych
    1.5.4. Podatnik VAT w imporcie towarów
    1.5.5. Wyroby akcyzowe
    1.6. Przeszkody w prowadzeniu działalności eksportowej
    1.7. Miejsce i znaczenie Polski w handlu międzynarodowym
    1.8. Obowiązek przekazywania danych statystycznych o obrotach towarowych
    1.8.1. System INTRASTAT
    1.8.2. Podmioty zobowiązane do przekazywania informacji w ramach systemu INTRASTAT
    Rozdział 2. Konsekwencje podjęcia decyzji o samodzielnej działalności eksportowej
    Tadeusz T. Kaczmarek
    2.1. Rejestracja działalności - ewentualne staranie się o koncesję
    2.1.1. Ogólne informacje o prowadzeniu działalności gospodarczej w Polsce
    2.1.2. Ogólne informacje o Krajowym Rejestrze Sądowym
    2.1.3. Rejestracja w REGON poprzez wydziały KRS
    2.1.4. Koncesje i uprawnienia zawodowe
    2.2. Poszukiwanie personelu
    2.3. Analiza dotychczasowego profilu działalności (wytwórczej, usługowej) z punktu widzenia możliwości eksportowych
    2.4. Rejestracja patentu, znaku towarowego
    2.4.1. Rejestracja patentu
    2.4.2. Rejestracja znaku towarowego
    2.4.3. Znaczenie znaku towarowego
    2.4.4. Koszty zgłoszeń europejskich
    Rozdział 3. Gromadzenie informacji o nabywcach, pośrednicy na rynkach zbytu
    i organizacje wspomagające działalność eksportową
    Klemens P. Białecki
    3.1. Badania rynków zbytu (ang. market research)
    3.1.1. Badania wtórne
    3.1.2. Badania pierwotne (ang. field research)
    3.2. Korzystanie z pośrednich ogniw sprzedaży za granicą
    3.2.1. Działalność na własny i na cudzy rachunek
    3.2.2. Charakterystyka kupców działających na własny rachunek we własnym i cudzym imieniu
    3.2.3. Charakterystyka kupców działających w cudzym imieniu na cudzy rachunek
    3.3. Inne formy pośrednictwa w handlu zagranicznym
    3.4. Pośrednictwo zawodowych eksporterów w Polsce
    3.5. Organizowanie sprzedaży przez własne biura i oddziały
    3.6. Przedsiębiorstwa zajmujące się obsługą eksportu
    3.6.1. Spedytorzy (ang. forwarder, firwarding agent, freight forwarder)
    3.6.2. Przedsiębiorstwa składu (ang. warehouse, store company)
    3.6.3. Przedsiębiorstwa kontroli towarów (ang. export inspection)
    3.6.4. Przedsiębiorstwa ubezpieczeniowe (ang. cargo insurance)
    3.6.5. Agencje celne i składy celne (ang. customs agency, bonded store)
    3.6.6. Banki
    3.6.7. Wywiadownie handlowe (ang. commercial inquiry office, commercial information bureau)
    3.6.8. Agencje reklamowe (ang. advertising agency)
    Rozdział 4. Działalność promocyjna na rynkach importowych
    Klemens P. Białecki
    4.1. Reklama (ang. advertising)
    4.1.1. Charakterystyka reklamy masowej (ang. mass advertising)
    4.1.2. Wykorzystanie prasy fachowej, czyli reklamy półmasowej (ang. semi-mass, professional press advertising)
    4.1.3. Reklama bezpośrednia (ang. direct advertising)
    4.1.4. Ustalanie wydatków na reklamę
    4.1.5. Kampania reklamowa
    4.2. Personel sprzedaży, czyli akwizytorzy (ang. personal selling)
    4.3. Zagadnienie wykorzystania niektórych form public relations
    4.4. Popieranie sprzedaży (promocja pomocnicza, ang. sales promotion)
    4.5. Działalność sponsoringowa (ang. sponsoring)
    4.6. Uczestnictwo w międzynarodowych imprezach targowych (targowo-wystawienniczych)
    Rozdział 5. Opracowanie oferty eksportowej
    Klemens P. Białecki
    5.1. Pojęcie oferty i rodzaje ofert
    5.2. Elementy oferty
    5.3. Forma oferty
    5.4. Ewidencja ofert
    5.5. Akceptacja oferty i kontroferta
    5.6. Negocjacje kontraktowe
    5.7. Podpisanie kontraktu
    Rozdział 6. Analiza klauzul (warunków) kontraktowych
    Klemens P. Białecki
    6.1. Dane formalno-porządkowe kontraktu
    6.2. Towar jako przedmiot kontraktu
    6.3. Kontraktowa ilość towaru
    6.4. Cena kontraktowa (umowna) towaru i opusty cenowe
    6.4.1. Cena kontraktowa
    6.4.2. Opusty od ceny kontraktowej
    6.5. Waluta ceny i waluta płatności
    6.6. Kontraktowy termin dostawy
    6.7. Kontraktowe warunki płatności
    6.8. Kontrola i odbiór towaru
    6.9. Klauzule specjalne (uzupełniające) kontraktu
    6.9.1. Klauzula licencyjna
    6.9.2. Klauzula siły wyższej
    6.9.3. Klauzula kar umownych
    6.9.4. Klauzula reklamacyjna
    6.9.5. Klauzula arbitrażowa
    6.9.6. Klauzula prawa właściwego dla kontraktu (prerogacyjna)
    6.9.7. Specyficzne (specjalne) klauzule dotyczące eksportu dóbr inwestycyjnych
    6.10. Ogólne warunki sprzedaży i dostawy
    Rozdział 7. Realizacja transakcji eksportowej
    Klemens P. Białecki
    7.1. Pozwolenie wywozu
    7.2. Zlecenie spedycyjne
    7.3. Czynności związane z otwarciem akredytywy
    7.4. Czynności związane z wysyłką towaru
    7.4.1. Kontrola przedwysyłkowa towaru
    7.4.2. Opisanie i znakowanie (cechowanie) opakowania towaru
    7.4.3. Faktura handlowa
    7.4.4. Dokumenty przewozowe
    7.5. Ubezpieczenie eksportowanych towarów
    7.6. Dokumenty pomocnicze
    7.7. Instrukcja wysyłkowa
    7.8. Awizo wysyłkowe
    7.9. Kompletacja dokumentów
    7.10. Rozliczenie transakcji
    7.11. Kontrola likwidacyjna transakcji
    7.12. Reklamacje i postępowanie reklamacyjne
    7.12.1. Reklamacje jakościowe
    7.12.2. Reklamacje ilościowe
    7.12.3. Reklamacje dotyczące opakowań
    7.12.4. Reklamacje dotyczące terminów dostaw
    7.12.5. Reklamacje handlowe
    7.13. Postępowanie reklamacyjne
    7.14. Postępowanie sporne
    7.14.1. Postępowanie arbitrażowe
    7.14.2. Postępowanie mediacyjne
    Rozdział 8. Ryzyko kontraktowe i sposoby jego ograniczania
    Tadeusz T. Kaczmarek
    8.1. Podejmowanie działalności eksportowej w warunkach ryzyka
    8.2. Rodzaje ryzyka występujące w wymianie międzynarodowej
    8.2.1. Ryzyko transakcyjne
    8.2.2. Ryzyko związane z jakością towaru
    8.2.3. Ryzyko związane z ceną
    8.2.4. Inne rodzaje ryzyka
    8.3. Sposoby minimalizowania i ograniczania ryzyka
    8.4. Ubezpieczenia w eksporcie
    8.5. Warunki zapłaty za towar a ryzyko
    8.6. Oficjalne wspieranie eksportu
    8.6.1. Oficjalne wspieranie eksportu w krajach OECD
    8.6.2. System oficjalnego wspierania eksportu w Polsce
    Rozdział 9. Rozliczenia finansowe i formy płatności w transakcji eksportowej
    Tadeusz T. Kaczmarek
    9.1. Uwarunkowane sposoby zapłaty w handlu międzynarodowym
    9.2. Praktyczne wskazówki związane z realizacją inkasa dokumentowego
    9.3. Akredytywa dokumentowa
    9.3.1. Rodzaje akredytyw
    9.3.2. Objaśnienie najważniejszych elementów akredytywy
    9.3.3. Praktyczne aspekty otwierania i realizacji akredytyw
    9.4. Wybór sposobu zapłaty i warunków płatności
    9.5. Gwarancje bankowe
    9.6. Kredyty w handlu zagranicznym
    Rozdział 10. Zwyczaje i uzanse obowiązujące w handlu międzynarodowym
    Tadeusz T. Kaczmarek
    10.1. Uregulowania w formułach INCOTERMS
    10.2. Amerykańskie znowelizowane definicje handlu zagranicznego z 1941 roku
    10.3. COMBITERMS 2000 - warunki dostaw towarów w kontenerach
    10.4. Konwencja dotycząca zasad sprzedaży i kupna w handlu międzynarodowym
    Rozdział 11. Nietypowe formy kontraktów w handlu międzynarodowym
    Tadeusz T. Kaczmarek
    11.1. Ogólna charakterystyka podstawowych technik handlu wzajemnie uwarunkowanego (Countertrade)
    11.1.1. Podstawowe pojęcia i definicje
    11.1.2. Barter
    11.1.3. Umowy kompensacyjne
    11.1.4. Zakup wzajemny towarów w celu sprzedaży na własnym lub obcym rynku
    (ang. counterpurchase)
    11.1.5. Samospłata (ang. buy-back)
    11.1.6. Kompensacja awansowa (ang. advance compensation)
    11.1.7. Transakcje typu offset
    11.1.8. Transakcje switchowe (ang. Switch)
    11.1.9. Porozumienia o współpracy (ang. Joint Ventures)
    11.1.10. Konta kliringowe (ang. clearing)
    11.1.11. Międzynarodowe Certyfikaty Handlowe (ang. International Trade Certificate - ITC)
    11.1.12. Kwity składowe (ang. warehouse receipts)
    11.1.13. Konta depozytowe (ang. escrow accounts)
    11.1.14. Konta ewidencyjne (ang. evidence accounts)
    11.1.15. Obrót uszlachetniający (ang. Tolling)
    11.2. Transakcje barterowe (ang. barter)
    11.2.1. Podstawowe zasady i uregulowania formalnoprawne
    11.2.2. Forma i warunki kontraktu barterowego
    11.3. Transakcja samospłaty (ang. buy-back agreement)
    11.3.1. Pojęcie
    11.3.2. Główne cechy transakcji buy-back
    11.3.3. Korzyści
    11.3.4. Warianty samospłaty
    11.4. Zakup wzajemny towarów (ang. counterpurchase)
    11.4.1. Pojęcie i istota counterpurchase
    11.4.2. Korzyści wynikające z counterpurchase
    11.5. Transakcje typu offset (ang. Offset)
    11.5.1. Podstawowe kategorie transakcji offsetowych
    11.5.2. Mnożniki
    11.5.3. Przepisy międzynarodowe
    Załączniki
    Klemens P. Białecki
    A. Wzory umów
    A.1. Umowa komisu (jednorazowa)
    A.2. Umowa komisu (długookresowa)
    A.3. List prowizyjny
    A.4. Umowa agencyjna (współpraca długookresowa)
    A.5. Umowa o dystrybucji wyłącznej
    A.6. Umowa o skład konsygnacyjny
    A.7. Kontrakt barterowy
    A.8. Ogólne warunki sprzedaży (zamieszczane na odwrocie oferty lub na blankiecie kontraktu)
    B. Dokumenty transakcyjne
    B.1. Faktura pro-forma (wystawiana w celu uzyskania pozwolenia przywozu)
    B.2. Faktura pro-forma (jako oferta handlowa niewywołana)
    B.3. Oferta handlowa (wywołana)
    B.4. Zamówienie (eksportowe)
    B.5. Zgłoszenie celne (eksport)
    B.6. Zlecenie spedycyjne
    B.7. Świadectwo pochodzenia
    B.8. Zlecenie otwarcia akredytywy w banku
    B.9. Zawiadomienie o otwarciu akredytywy w banku
    B.10. Zlecenie inkasa
    B.11. Faktura handlowa
    B.12. Protokół kontroli POLCARGO
    B.13. Polisa ubezpieczeniowa z instrukcją
    B.14. Wniosek o wpis do Krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa