Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EKRANy 1-2/2011 (Teshigahara, Eastwood, Wajda)

13-07-2015, 11:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 zł     
Użytkownik Pismo_EKRANy
numer aukcji: 5497360034
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 10   
Koniec: 13-07-2015 10:49:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2011
Częstotliwość: inna
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

EKRANy to pismo poświęcone różnorodnym zjawiskom współczesnej audiowizualności. Publikowane są w nim artykuły

analizujące filmy i przekazy audiowizualne, teksty reinterpretujące historię i teorię kina oraz publikacje prezentujące

niszowe zjawiska filmu awangardowego, animowanego i dokumentalnego. Uzupełnia je refleksja na temat

wzajemnych związków między filmem a współczesną literaturą, teatrem i sztukami performatywnymi

oraz nowoczesnymi gatunkami transmedialnymi.

TEMAT NUMERU - KINOFILIA

Piotr Mirski i Maciej Stasiowski
Czy kinofilia jeszcze istnieje? A jeśli tak, to w jakiej formie i gdzie jej szukać? Próba odpowiedzi w artykule numeru.

Anita Bielańska
Twórczość Vittorio De Siki analizu-je się przede wszystkim w kontekście jego wczesnych powojennych filmów. Jaką wartość mają jego późniejsze utwory?

Lech Majewski od lat konsekwentnie tworzy swoje własne, osobne kino. Stawiając na nowatorską formę deklaruje jednocześnie przywiązanie do starych mistrzów.

Niekiedy niespełniony projekt niesie ze sobą fascy-nującą historię. W dziale „Niezrealizowane filmy”
Tadeusz Lubelski pisze o Powołaniu Andrzeja Wajdy.

Clint Eastwood – aktor, reżyser, muzyk, libertarianin.
Łukasz A. Plesnar przybliża sylwetkę wszechstronnego artysty, według wielu ostatniego prawdziwego mężczyzny Hollywoodu

W ogniu filmowej rewolucji.
Magdalena Bartczak pisze o nowym kinie rumuńskim

Ziarna piasku na pustyni.
Krzysztof Loska o twórczości Kōbō Abe i Hiroshiego Teshigahary

Remake, cytat, dekonstrukcja.
Olga Katafiasz o teatralnych inspiracjach filmami

70 lat Charlesa Fostera Kane’a.
Rafał Syska o Obywatelu Kanie Orsona Wellesa

Kto zabił polski rynek DVD/Blu-ray?
Piotr Pluciński

Cela 56. Studenci filmoznawstwa o filmie

Felietony Tadeusza Lubelskiego i Agaty Bielik-Robson

Teoria gatunku Ricka Altmana.
Alicja Helman przybliża sylwetkę jednego z najważniejszych teoretyków kina

WuEsBe atakuje.
Iwona Hałgas o twórczości Wojtka Bąkowskiego

Prawda fałszywego obrazu.
Bartosz Kwieciński o Niedokończonym filmie

Bill Viola: Początki (1972-73).
Andrzej Pitrus o wczesnej twórczości amerykańskiego awangardzisty

Pervasive Games jako filmowe parateksty.
Anna Nacher pisze o nowych fenomenach gier

Rozrywka wykluczonych.
Tomasz Majkowski o kierunkach w rozwoju gier wideo

Ratowanie Żydów – film a historia.
Zapis debaty po pokazie filmu Joanna Feliksa Falka

Wszystko, co film potrafi wyrazić dźwiękiem.
Alicja Helman o jubileuszu Henryka Kuźniaka

Jak zostać królem świata?
Michał Lesiak o Oscarach

Festiwal w Berlinie – Pro & Kontra

Stare baśnie na nowo w kinie opowiedziane.
Grażyna Stachówna o motywie Pięknej i Best

Uwaga!
Sprzedawane egzemplarze pochodzą z księgarnianych zwrotów. Niektóre z nich mogą być przybrudzone lub lekko uszkodzone

Wysyłka gratis!


www.ekrany.org.pl


Wysyłka zagraniczna – 10 zł./sztuka