TEMAT NUMERU - KINOFILIA
Piotr Mirski i Maciej Stasiowski
Czy kinofilia jeszcze istnieje? A jeśli tak, to w jakiej formie i gdzie jej szukać? Próba odpowiedzi w artykule numeru.
Anita Bielańska
Twórczość Vittorio De Siki analizu-je się przede wszystkim w kontekście jego wczesnych powojennych filmów. Jaką wartość mają jego późniejsze utwory?
Lech Majewski od lat konsekwentnie tworzy swoje własne, osobne kino. Stawiając na nowatorską formę deklaruje jednocześnie przywiązanie do starych mistrzów.
Niekiedy niespełniony projekt niesie ze sobą fascy-nującą historię. W dziale „Niezrealizowane filmy”
Tadeusz Lubelski pisze o Powołaniu Andrzeja Wajdy.
Clint Eastwood – aktor, reżyser, muzyk, libertarianin.
Łukasz A. Plesnar przybliża sylwetkę wszechstronnego artysty, według wielu ostatniego prawdziwego mężczyzny Hollywoodu
W ogniu filmowej rewolucji.
Magdalena Bartczak pisze o nowym kinie rumuńskim
Ziarna piasku na pustyni.
Krzysztof Loska o twórczości Kōbō Abe i Hiroshiego Teshigahary
Remake, cytat, dekonstrukcja.
Olga Katafiasz o teatralnych inspiracjach filmami
70 lat Charlesa Fostera Kane’a.
Rafał Syska o Obywatelu Kanie Orsona Wellesa
Kto zabił polski rynek DVD/Blu-ray?
Piotr Pluciński
Cela 56. Studenci filmoznawstwa o filmie
Felietony Tadeusza Lubelskiego i Agaty Bielik-Robson
Teoria gatunku Ricka Altmana.
Alicja Helman przybliża sylwetkę jednego z najważniejszych teoretyków kina
WuEsBe atakuje.
Iwona Hałgas o twórczości Wojtka Bąkowskiego
Prawda fałszywego obrazu.
Bartosz Kwieciński o Niedokończonym filmie
Bill Viola: Początki (1972-73).
Andrzej Pitrus o wczesnej twórczości amerykańskiego awangardzisty
Pervasive Games jako filmowe parateksty.
Anna Nacher pisze o nowych fenomenach gier
Rozrywka wykluczonych.
Tomasz Majkowski o kierunkach w rozwoju gier wideo
Ratowanie Żydów – film a historia.
Zapis debaty po pokazie filmu Joanna Feliksa Falka
Wszystko, co film potrafi wyrazić dźwiękiem.
Alicja Helman o jubileuszu Henryka Kuźniaka
Jak zostać królem świata?
Michał Lesiak o Oscarach
Festiwal w Berlinie – Pro & Kontra
Stare baśnie na nowo w kinie opowiedziane.
Grażyna Stachówna o motywie Pięknej i Best