Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

EDUKACJA DOROSŁYCH PRACOWNIKÓW I BEZROBOTNYCH

03-07-2015, 17:08
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 29 zł     
Użytkownik bazar-wiedzy
numer aukcji: 5056404890
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Polecamy książki dla fachowców w najtańszych cenach na Allegro

Pamiętaj zawsze możesz do nas zadzwonić
768 [zasłonięte] 370
/ w dni powszednie od 10 do 17 / lub napisać
[zasłonięte]@ksiegarnia-fachowa.pl

   

 

EDUKACJA DOROSŁYCH PRACOWNIKÓW I BEZROBOTNYCH 


STANISŁAW SUCHY

 

DIFIN , 136 STRON, B5,

 

 


Przełom XX i XXI wieku przyniósł wiele znaczących zmian w edukacji dorosłych ważnych z punktu widzenia rozwoju gospodarki i społeczeństwa. Książka ukazuje te zmiany, a zwłaszcza odnoszące się do celów, organizacji, form i metod kształcenia dorosłych – pracowników i bezrobotnych.

Publikacja ukazuje organizację i funkcjonowanie edukacji ustawicznej dorosłych, głównie pracowników i osób bezrobotnych w Polsce.

Uchwycenie i przedstawienie zmian, jakie dokonują się w przepisach prawnych, koncepcji, warunkach społeczno-ekonomicznych i organizacyjnych w obszarze edukacji dorosłych, pozwoli lepiej zrozumieć ich znaczenie dla dalszego rozwoju i doskonalenia kształcenia ustawicznego dorosłych zarówno w wymiarze osobniczym, jak i społeczno-gospodarczym.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Edukacja szkolna i pozaszkolna pracowników

1.1. System szkolny edukacji pracowników

1.2. Uzyskiwanie wykształcenia szkolnego w drodze egzaminów eksternistycznych

1.3. Edukacja pozaszkolna pracowników – formy i organizacja

1.4. Kursy zawodowe i egzaminy

1.5. Egzaminy kwalifikacyjne na tytuły zawodowe

1.6. Przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników

1.7. Przygotowanie zawodowe dorosłych

1.8. Kształcenie na odległość

1.9. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 2. Edukacja w zakładzie pracy

2.1. Identyfikacja potrzeb i ich realizacja w zakresie edukacji pracowników

2.2. Planowanie edukacji pracowników

2.3. Finansowanie edukacji dorosłych

2.4. Funkcje i zadania edukacyjne komórek kadrowo-szkoleniowych

2.5. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 3. Szkolenia pracownicze w kontekście zarządzania

3.1. Szkolenia w strategii zarządzania zasobami ludzkimi

3.2. Proces szkolenia i jego uwarunkowanie

3.3. Ulgi i uprawnienia uczących się pracowników

3.4. Opinie pracowników i pracodawców o szkoleniu

3.5. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 4. Humanistyczny wymiar edukacji ustawicznej

4.1. Wiedza czynnikiem sprawczym kultury

4.2. Uwarunkowania rozwoju kształcenia dla kultury

4.3. Funkcje twórcze kultury i kształcenia ustawicznego

4.4. Kształcenie ustawiczne jako inwestycja w kulturę

4.5. Wiedza humanistyczna i ogólna w edukacji dorosłych

4.6. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 5. Aspekty dydaktyczne edukacji dorosłych

5.1. Szkolenie pracowników w aspekcie dydaktycznym

5.2. Zasady tworzenia programu, doboru treści i metod dydaktycznych

5.3. Formy i metody edukacji pracowników

5.4. Motywowanie do edukacji pracowników

5.5. Ocena szkolenia pracowników

5.6. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 6. Kształcenie ustawiczne w wymiarze europejskim

6.1. Kształcenie ustawiczne a edukacja dorosłych

6.2. Kształcenie i szkolenie zawodowe w świetle zaleceń Unii Europejskiej

6.3. Rola procesu bolońskiego i kopenhaskiego w europejskiej strategii edukacji

6.4. Kształcenie ustawiczne jako wyzwanie i oczekiwanie Unii Europejskiej

6.5. Parlament Europejski i Rada Europy wobec kształcenia i szkolenia zawodowego

6.6. Problemy tworzenia systemu kształcenia ustawicznego

6.7. Strategia rozwoju kształcenia ustawicznego i jej realizacja w Polsce

6.8. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 7. Urzędy pracy a edukacja bezrobotnych

7.1. Szkolenie osób bezrobotnych

7.2. Określenie potrzeb szkoleniowych bezrobotnych

7.3. Etapy organizacji szkolenia bezrobotnych

7.4. Ocena efektywności szkolenia bezrobotnych

7.5. Uwarunkowania prawidłowej realizacji szkolenia

7.6. Model umowy między urzędem pracy a instytucją szkoleniową

7.7. Szkolenie bezrobotnych w przepisach prawa

7.8. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 8. Poradnictwo edukacyjne i zawodowe dla dorosłych

8.1. Podmioty poradnictwa

8.2. Funkcje, cele i zadania poradnictwa

8.3. Akademickie Biura Karier i szkolne ośrodki kariery

8.4. Poradnictwo w Ochotniczych Hufcach Pracy

8.5. Pytania i zadania sprawdzające

Rozdział 9. Kształcenie ustawiczne w przepisach prawa

9.1. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej

9.2. Ustawa o systemie oświaty

9.3. Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy

9.4. Kodeks pracy

9.5. Ustawa – Prawo o szkolnictwie wyższym

9.6. Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych

9.7. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej

9.8. Rozporządzenia Ministra Pracy I Polityki Społecznej

9.9. Pytania i zadania sprawdzające

Zakończenie

Bibliografia