Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

# DZIEJE KRYTYKI ARTYSTYCZNEJ I MYŚLI O SZTUCE

25-01-2012, 12:22
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik Teodosius
numer aukcji: 2074224577
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 4   
Koniec: 25-01-2012 12:22:25
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
 
Małgorzata Geron i Jerzy Malinowski (red.)

DZIEJE KRYTYKI ARTYSTYCZNEJ I MYŚLI O SZTUCE
Materiały z konferencji naukowej Toruń, 13–15 czerwca 2007

Warszawa 2009

wyd. I, ss. 522
il. cz.–b., format A5
oprawa twarda lakierowana
stan idealny (nowa)

Książka zawiera materiały z konferencji poświęconej krytyce artystycznej i myśli o sztuce w Polsce i Europie od XVIII wieku do współczesności.

Treść:
  • Stanisława Kostki Potockiego krytyczne myśli o sztuce;
  • Czego krytycy nauczyli artystów? Ut poesia pictura — przypadek fałszerza Georgesa Pereca (korekta wcześniejszych refleksji);
  • Sweetness and light. Z dziejów koncepcji „religii sztuki” w XIX wieku;
  • Krytyka artystyczna we Francji w drugiej połowie XIX wieku (warunki rozwoju, główne tendencje i przegląd nowych publikacji);
  • Transfiguracja Nietzschego. Obraz Rafaela w „Narodzinach tragedii”;
  • Krytyka jako „żywa konwersacja”. Funkcje krytyki w poglądach Wystana Hugh Audena;
  • Poststrukturalistyczna krytyka poezji konkretnej;
  • Polska XIX–wieczna krytyka o pejzażu (w świetle ówczesnej dydaktyki artystycznej);
  • Mit polskiego pejzażu. Twórczość pejzażowo–rodzajowa polskich monachijczyków w świetle polskiej i niemieckiej krytyki artystycznej;
  • Stanisława Witkiewicza teoria twórczości portretowej;
  • Terminologia muzyczna w polskiej krytyce artystycznej ok. 1900 roku;
  • Lwowska teoria i krytyka sztuki o nowych prądach artystycznych w latach 1880–1918;
  •  Słowiańszczyzna w publicystyce Mariana Wawrzenieckiego;
  • Styl zepsuty jako język ideału. „Szlakami dusz twórczych” Jana Topassa;
  • „Nowa Sztuka” w tekstach krytyka sztuki i marszanda Adolfa Baslera. Lata 1907–1913;
  • Waldemar George i krytyka artystyczna wokół „Les Italiens de Paris”1928–1933;
  • Obraz kultury japońskiej w oczach francuskiej krytyki artystycznej przełomu XIX i XX wieku;
  • Sztuka japońska w polskiej krytyce artystycznej na przełomie XIX i XX wieku;
  • Dyskusja nad sztuką żydowską na przełomie XIX i XX wieku;
  • Sztuka pod znakiem zapytania. Problem tożsamości jako paradygmat w badaniach nad pojęciem sztuki żydowskiej i próbach jej legitymizacji przez krytykę artystyczną i historię sztuki późnego XX i XXI wieku; 
  • Wokół ankiety lwowskiej „Gazety Wieczornej” „Ekspresjonizm w sztuce plastycznej” (1918); 
  • Forma — przyczynek do zakresu i znaczenia pojęcia w warszawskiej krytyce artystycznej okresu międzywojennego;
  • Stylistyczno–retoryczne strategie dialogu z odbiorcą w krytyce artystycznej dwudziestolecia międzywojennego;
  • Krytyka artystyczna na łamach wydawanego w Krakowie syjonistycznego „Nowego Dziennika”;
  • Krytyka artystyczna na łamach „Grafiki Polskiej”, „Grafiki” i innych czasopism dwudziestolecia międzywojennego, dotycząca twórczości polskich artystów grafików;
  • Polskie galerie sztuki w Londynie w oczach brytyjskiej i polskiej krytyki artystycznej;
  • Awangardyzacja i degradacja. Metakrytyka okresu realizmu socjalistycznego;
  • „Nowoczesność” w kręgu Grupy Zamek;
  • Miejsce, archiwum, kolekcja. Teksty teoretyczne i manifesty programowe krytyków z Galerii Foksal w latach 1966–1984; 
  • Cóż po krytyku w czasie marnym... Sytuacja polskiej krytyki artystycznej lat 80.; 
  • Krytyka i historia; 
  • Manifesty artystyczne ostatnich lat, czyli jak porzucić Krainę Płaskich;
  • Obrazoznawstwo czy obrazoburstwo?;
  • Współczesna krytyka artystyczna w poszukiwaniu systemu porozumienia ze sztuką.

• • • •

Zapraszam do licytacji.
# DZIEJE KRYTYKI ARTYSTYCZNEJ I MYŚLI O SZTUCE