Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DZIECKO a SZKOLA i RODZINA WYCHOWANIE PEDAGOGIKA

28-02-2012, 15:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.99 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2071554209
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 7   
Koniec: 31-01-2012 16:01:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1998
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto


Dziecko w świecie szkoły


B.Dymara

stron 200



SPIS TREŚCI


WSTĘP    ......................................        9

CZĘŚĆ PIERWSZA:  JĘZYK JAKO WARTOŚĆ W KSZTAŁCENIU

DZIECKA  W  DOMU  I   SZKOLE........      13

Genowefa Koć-Seniuch

NAUCZYCIEL  W  DIALOGU.........................      15

Wstęp......................................      11

1.  Nauczyciel wobec Ordo Naturalis dziecka...............      15
2.  Cechy  nauczyciela  a  rozwój   dziecka..................      17
3.  Istota dialogu — język i dialog w działaniu nauczyciela......      18
4.  Dialog a bogactwo sytuacji edukacyjnych...............      19
5.   O ważnych  funkcjach  dialogu......................      22
Problemy — Poszukiwania — Inspiracje.................      23
PRZYPISY...................................      23
Streszczenie     ..................................      23

Robert Mrozek
RZECZYWISTOŚĆ SZKOLNA W JĘZYKU ŚRODOWISKOWYM UCZNIÓW     .....................................      25

1.  Wspólnota a język.............................      25
2.  Żargon uczniowski jako socjolekt....................      26
3.  Odzwierciedlenie  rzeczywistości  szkolnej  w żargonie uczniów  ...      27
4.  Żargonowa  funkcjonalność  tworów  przezwiskowych.........      30
5.  Uwagi   końcowe..............................      32
Problemy — Poszukiwania — Inspiracje.................      33
PRZYPISY...................................      33
Streszczenie     ..................................      34

Helena Synowiec
ROLA  RODZINY  I   SZKOŁY  W EDUKACJI JĘZYKOWEJ  DZIECI
W ŚRODOWISKU  ŚLĄSKIM.......................      35

Wstęp......................................      35
1.  O rozwoju językowym dzieci śląskich we wczesnym dzieciństwie — język dziecka w rodzinie.........................      35
2.   Edukacja   językowa   w  przedszkolu...................      37
3.   Stan sprawności językowej dzieci w zakresie posługiwania się polszczyzną   ogólną..............................      38
4.   Swoistość edukacji językowej — trudności językowe uczniów klas niż= szych  wynikające   z  interferencji   gwary................      38
5.  Możliwości współpracy szkoły z rodziną w kształceniu sprawności językowej  dzieci śląskich..........................      42
Zakończenie    ..................................      44
Problemy — Poszukiwania — Inspiracje.................      45
PRZYPISY...................................      45
Streszczenie     ..................................      46

Łucja Dawid
UCZENIE SIĘ JAKO FORMA DZIAŁALNOŚCI UCZNIA.......      47

1.  Wprowadzenie    ...............................      47
2.  Istota i znaczenie wdrażania  do uczenia  się.............      49
3.  Ogólne  prawidłowości  procesu  uczenia  się..............      51
4.  Nauczyciel  jako  organizator  uczenia  się  innych...........      52
5.  Zamiast   zakończenia...........................      56
Problemy — Poszukiwania — Inspiracje.................      56
PRZYPISY...................................      56
Streszczenie     ..................................      58

Ewa Kochanowska

DZIECKO  JAKO  PYTAJĄCY  I  PYTANY.................      59

1.  Wprowadzenie    ...............................      59

2.   Kilka uwag o pytaniach w ogóle....................      60
3.  O pytaniach  zadawanych  przez  dzieci.................      60
4.  Dziecko jako osoba pytana........................      64
5.  Co sprzyja postawie pytającej  dziecka? Refleksje  końcowe.....      66
Problemy — Poszukiwania — Inspiracje.................      68
PRZYPISY...................................      68
Streszczenie     ..................................      69
BLOK  SAMOKSZTAŁCENIOWY NR  1   na temat:  Język jako wartość
w kształceniu  dziecka w  domu  i  szkole.................      71
Wariant I — Bez odpowiedzi........................      71
Wariant II — Z odpowiedziami......................      74

CZĘŚĆ DRUGA:  DZIECKO  W  SZKOLE.................      77

Bronisława Dymara
PRZESTRZENIE SZKOŁY I PRZESTRZENIE ŻYCIA, CZYLI TRZY
ŚWIATY  DZIECKA.............................      79

1.  Fascynujące słowo:  świat.........................      79
2.  O miejscu, przestrzeni i przestrzenności................      81
3.  Czasoprzestrzenne aspekty życia i działania..............      85
4.  Przestrzenie^   szkoły............................      87
5.  O niektórych  rodzajach przestrzeni  międzyludzkich,  czyli  o  światach   dziecka................................      90
Problemy         Poszukiwania -     Inspiracje.............                 9-
PRZYPISY..............................., . . ,      9<
Streszczenie     .................................           9'
Aneks   1:  Związek   miejsca  i  przestrzeni  — ujęcie  holistyczne  ....       9(
Aneks 2: Potoczne, naukowe i  literackie znaczenie miejsca ......       9'
Aneks 3: Wielość znaczeń pojęcia przestrzeni — ujęcie interdyscyplinarne      9i

Stanisław Michałowski
WARTOŚĆ RODZINY W PROCESIE WYCHOWANIA WSPÓŁCZESNEGO 
 POKOLENIA............................       9c

1.   Wprowadzenie    ...............................       95
2.   Przyszłość   dziecka  zależy   od  rodziny.................     10(
3.   Pojęcie,  istota  i  treść  oddziaływań wychowawczych w rodzinie  . .     10:
4.   Dziecko jako pełnowartościowa osoba a proces komunikacji w rodzinie    107
5.   Zaspokajanie podstawowych potrzeb w rodzinie warunkiem prawidłowych   relacji   interpersonalnych   dzieci.................     112
6.   Wychowanie do mądrej  miłości.....................     UJ
7.   Zamiast   zakończenia...........................     121
Problemy — Poszukiwania — Inspiracje.................     122
PRZYPISY...................................     122
Streszczenie     ..................................     122

Bogumiła Hiszpańska
NAUCZYCIEL   W  WIELU   ROLACH....................     125

1.   Spojrzenie  w  krzywe  zwierciadło....................     125
2.   Nauczyciel  w  roli   służebnej.......................     127