Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum - Iłendo-Milew

28-02-2012, 14:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714479
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:06:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 200
Format: 16x23 cm
Rok wydania: 2009
Oprawa: oprawa broszurowa
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64100


Dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum

Agnieszka Iłendo-Milewska


Dlaczego nauczyciele i rodzice mają problem z młodzieżą w wieku gimnazjalnym? Jakie jest podłoże tych problemów i jakie czynniki wpływają najczęściej na dysfunkcjonalność uczniów gimnazjum?
 
Autorka stworzyła swoisty przewodnik dla nauczycieli i rodziców dzieci w trudnym wieku gimnazjalnym. W niezwykle obrazowy sposób wyjaśnia zachowania nastolatków w środowisku szkolnym, roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Swoje spostrzeżenia opiera na badaniach, zarówno swoich jak i odwołuje się do badań przeprowadzonych przez specjalistów z tej dziedziny.
 
Wnioski z przeprowadzonych badań pozwalają opracować autorce  wskazówki do działań dydaktyczno-wychowawczych oraz profilaktycznych w szkole, dlatego publikacja jest znakomitą pomocą dydaktyczną dla nauczycieli, rodziców, pedagogów, a także psychologów.



Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Rozwój osobowy w świetle koncepcji psychologicznych
 
1.1. Rozwój osobowy według koncepcji behawiorystycznej
1.2. Rozwój osobowy według koncepcji psychodynamicznej
1.3. Rozwój osobowy według koncepcji poznawczej
1.4. Rozwój osobowy według koncepcji humanistycznej
 
Rozdział 2. Rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania
 
 
2.1. Uwarunkowania zachowań dysfunkcjonalnych
2.2. Istota zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych
2.3. Zachowania dysfunkcjonalne jako efekt utrudnień w rozwoju osobowym
 
Rozdział 3. Funkcjonowanie szkolne nastolatka

3.1. Funkcjonowanie nastolatka w środowisku szkolnym
3.2. Funkcjonowanie nastolatka w roli ucznia
3.3. Funkcjonowanie nastolatka w relacjach z rówieśnikami
 
Rozdział 4. Badania uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności

 
4.1. Problem badawczy i hipotezy
4.2. Charakterystyka badanej populacji
4.3. Zastosowane techniki diagnostyczne
4.4. Procedura badawcza
 
Rozdział 5. Analiza sytuacji szkolnej uczniów o różnym poziomie dysfunkcjonalności

 
5.1. Analiza obrazu środowiska szkolnego
5.2. Analiza jakości funkcjonowania w roli ucznia
5.3. Analiza jakości funkcjonowania w relacjach rówieśniczych
 
Rozdział 6. Analiza oraz dyskusja wyników badań

 
6.1. Związek pomiędzy jakością funkcjonowania w roli ucznia a poziomem dysfunkcjonalności
 
Zakończenie
 
Bibliografia
 
Aneksy