Meteos to gra logiczna, zaprojektowana przez studio Q Entertainment. W produkcji tego tytułu udział wziął także Tetsuya Mizuguchi, ojciec takich dzieł, jak Space Channel 5 oraz Sega Rally Championship.
Fabuła gry przenosi nas do odległej galaktyki, gdzie spokojną egzystencję wiodą 32 planety - Oleana, Anasaze, Grannest, Bavoom i inne. Na przeszkodzie w ich rozkwicie stoją jednak mieszkańcy świata Meteo, którzy wysyłają w kierunku sąsiadów kolorowe strumienie energii (Meteos, przedstawiane za pomocą spadających klocków), by zniszczyć ich dorobek cywilizacyjny i zaprowadzić własne, brutalne rządy. Zaatakowane planety postanowiły połączyć swe siły, by odeprzeć atak nieprzyjaciela i pokonać go bronią, której sam używa. W zadaniu tym niezbędna jest jednak pomoc gracza, który dzięki swej zręczności i sprytowi rozprawi się z obcym najeźdźcą.
Na pierwszy rzut oka pozycja ze stajni Q Entertainment przypomina dwuwymiarowego Tetrisa. Różni się jednak od niego mechaniką rozgrywki. Otóż naszym zadaniem jest ułożenie w jednej linii (poziomej lub pionowej) co najmniej trzech klocków tego samego koloru. W ten sposób uruchamiamy silnik rakietowy, zdolny do wysłania ładunków Meteos z powrotem na ojczystą planetę. By ostatecznie wygrać wojnę z bezwzględnym wrogiem, musimy udowodnić swą wyższość na wszystkich 32 levelach, gdzie mamy do czynienia ze zmienną grawitacją oraz zróżnicowanym wyglądem plansz. Prócz rozgrywki single-playerowej tytuł oferuje także tryb wieloosobowy, w którym możemy zmierzyć się ze sobą poprzez sieć Wi-Fi.
Oprawa audiowizualna gry spełnia standardy konsoli Nintendo DS, karmiąc odbiorców cukierkową, aczkolwiek schludną grafiką. Ciekawostką jest fakt, iż twórcy Meteos przy pracach nad tytułem inspirowali się kinową trylogią The Matrix oraz telewizyjnym serialem 24.