Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dramaturgia Janusza Głowackiego trochę teatru

07-02-2014, 11:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 3925885131
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 1   
Koniec: 07-02-2014 11:46:05

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Dramaturgia Janusza Głowackiego – trochę teatru

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Jan Ciechowicz (red.)

 


cena: 33,00 zł

 

 

 

 

Przedmiotem analizy i interpretacji są tu typowe dla Głowackiego sposoby reprezentacji rzeczywistości, strategie artystyczne i metody tworzenia (czy autoadaptacji), tradycja literacka, do jakiej odwołują się jego sztuki, zagadnienia gatunkowe i stylistyczne. Przekrój tematów (…) jest szeroki, a że portret wielokrotny Głowackiego nakreślony został piórami zarówno doświadczonych specjalistów, jak i autorów początkujących, maluje się – w całości – tym bardziej interesująco.

Z recenzji prof. dr. hab. Ewy Wąchockiej

 

 

 

 Spis treści
Wstęp, Jan Ciechowicz ................................................................................... 7
Joanna Puzyna-Chojka, Teatr „z głowy”.
O światopoglądzie teatralnym Janusza Głowackiego ........................... 11
Monika Żółkoś, Głowacki jako publicysta teatralny .............................. 32
Katarzyna Olczak, Autobiografi zm we wczesnych dramatach
Głowackiego (Konfrontacja, Herbata z mlekiem, Zaraz zaśniesz) ...... 41
Jacek Kopciński, Gry małżeńskie, czyli nasłuchiwanie Głowackiego.... 55
Zbigniew Majchrowski, Kopciuch, czyli nasze małe psychodramy ..... 65
Ewa Nawrocka, Szekspir Głowackiego
(na przykładzie sztuki Fortynbras się upił) .............................................. 79
Jan Ciechowicz, Teatr jako gra i trop rzeczywistości
(na przykładzie Meczu) ................................................................................ 90
Elżbieta Baniewicz, Głowacki w Warszawie ..........................................106
Juliusz Tyszka, Głowacki w USA ..............................................................133
Anna Nasiłowska, Głowacki – dwujęzycznie
(na przykładzie Antygony w Nowym Jorku) ...........................................144
Irina Lappo, Czechow Głowackiego
(na przykładzie Czwartej siostry) .............................................................155
Marek Wilczyński, Emigranci 2.
Jak jest zrobione Polowanie na karaluchy ..............................................179
Krzysztof Kornacki, Głowacki jako scenarzysta kina polskiego
(rekonesans) .................................................................................................185
Elżbieta Kalemba-Kasprzak, Techniki komediowe Głowackiego .....198
Beata Popczyk-Szczęsna, Widzieć jasno w zniekształceniu.
Parodia w twórczości Janusza Głowackiego ..........................................215
Aneks
Dorota Kowalik, Wystawa Janusz Głowacki,
Warszawa–New York ..................................................................................237
Dariusz Małszycki, Wystawa Czesław Czapliński.
Głowacki w Nowym Jorku w Muzeum Miasta Gdyni ..........................240
Sabina Czupryńska, O wystawach Głowacki na scenie i ekranie
oraz Wszystko dla Głowackiego ................................................................242
Bibliografi a wybrana (i zalecana) .............................................................245
Indeks osób ...................................................................................................248

 


ISBN:[zasłonięte]978-8365-155-0

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 254

Format: A5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł

 

 

 


 

 

 

 



Dramaturgia Janusza Głowackiego  trochę teatru