Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

DORADZTWO W AGROBIZNESIE Rolnictwo Wies Agrobiznes

19-01-2012, 15:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2038349544
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 15-01-2012 02:10:43
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA
 
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto


DORADZTWO W AGROBIZNESIE
Z.Brodziński
E.Karol Chyłek

1999 rok, stron 147



SPIS TREŚCI


Wprowadzenie ....................................................................................................................         5

Część I. Doradztwo rolnicze - wybrane problemy
.....................................         9

1.  Doradztwo w systemie wiedzy rolniczej
..............................................................       10
1.1. System wiedzy rolniczej  ...............................................................................       10
1.2. Oświata rolnicza ..........................................................................................       11
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       15
2.  Organizacja systemu doradztwa rolniczego w Polsce ................................       16
2.1. Organizacja systemu doradztwa przed reformą administracyjną państwa..       16
2.2.  Struktura organizacyjna, rola i zadania doradztwa po reformie administracyjnej.       18
2.3. Cele organizacji doradczych .........................................................................       20
2.4. Zadania doradztwa ......................................................................................       21
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       25
3.  Tendencje rozwojowe w doradztwie rolniczym.........................................       26
3.1. Ewolucja i zakres doradztwa rolniczego w krajach OECD..........................       26
3.2. Kierunki rozwoju doradztwa w Polsce .......................................................       37
3.3. Uzasadnienie funkcjonowania państwowej służby doradztwa rolniczego ....       39 Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       39

Część II. Doradztwo
..............................................       41

4.  Teoretyczne podstawy doradztwa ......................................................................       42
4.1. Definicje doradztwa .....................................................................................       42
4.2. Doradztwo jako dyscyplina wiedzy ..............................................................       46
4.3. Doradztwo jako system instytucji ...............................................................       47
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       49
5.  Doradztwo jako usługa .......................................................................................       50
5.1. Obszary oddziaływania doradztwa ..............................................................       50
5.2. Efektywne doradztwo ..................................................................................       51
5.3. Potrzeby doradcze ........................................................................................       55
5.4. Proces doradczy a proces komunikacji .......................................................       58
5.5. Usługa doradcza jako produkt ....................................................................       62
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       65
6.  Elementy metodyki pracy doradczej ...................................................................       66
6.1. Metody, techniki i narzędzia pracy doradczej ..............................................       66
6.2. Zadania i problemy doradcy w procesie doradzania....................................       71
6.3. Doradca -jego predyspozycje i umiejętności................................................       73
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       79
7.  Rozwiązywanie problemów w procesie doradczym ...............................       80
7.1. Problemy doradcze  ......................................................................................       80
7.2. Rola informacji w procesie doradzania ........................................................       82
7.3. Proces pomagania........................................................................................       83
7.4. Podstawowe założenia programu doradczego .............................................       85
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................       86

Część III. Zagadnienia rozwoju terenów wiejskich i rynku.................      87

8.  Wielofunkcyjny rozwój obszarów wiejskich ........................................................      88
8.1. Sytuacja społeczno-ekonomiczna wsi i rolnictwa..........................................      88
8.2. Cele wielofunkcyjnego rozwoju wsi ..............................................................      91
8.3. Kierunki i środki realizacji programu wielofunkcyjnego rozwoju wsi........      92
8.4. Modernizacja i restrukturyzacja ..................................................................      96
Pytania i zadania problemowe .............................................................................................      98
9.  Mechanizmy rynku .............................................................................................      99
9.1. Środki polityki rolnej a funkcjonowanie rynku.............................................      99
9.2. System informacji rynkowych .....................................................................     101
9.3. Decyzje marketingowe ...............................................................................     102
9.4. Analiza rynku................................................................................................     105
9.5. Planowanie badań rynku .............................................................................     107
9.6. Prognozy rynku ............................................................................................     108
9.7. Utrzymywanie pozycji na rynku ...................................................................     109
Pytania i zadania problemowe .............................................................................................     113

Część IV. Doradztwo w wybranych ogniwach agrobiznesu................     116

10.  Przedsiębiorczość w agrobiznesie
...................................................     116
10.1.  Pojęcie przedsiębiorczości .......................................................     116
10.2.  Źródła dochodów ludności rolniczej .............................     119

11.  Agrobiznes jako system .....................................................................................     123
11.1.  System agrobiznesu ...................................................................................     123
11.2.  Przedsiębiorstwa w agrobiznesie...............................................................     126
11.3.  Procesy innowacyjne w agrobiznesie .........................................................     130
Pytania i zadania problemowe ............................................................................................     132
12.  Przemysł rolno-spożywczy jako ogniwo agrobiznesu ........................     133
12.1.  Przemysł rolno-spożywczy w łańcuchu żywnościowym ...............................     133
12.2.  Jednostki gospodarcze agrobiznesu ..........................................................     136
12.3.  Szansę rozwoju i ekspansji ........................................................................     138
Pytania i zadania problemowe .............................................................................................     140
Bibliografia ..........................................................................................................................     141
Literatura uzupełniająca .....................................................................................................     142
Słownik ................................................................................................................................     143