Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Don't Believe It!: How Lies Become News [UNIKAT!]

29-04-2014, 13:56
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.90 zł     
Użytkownik remegensis
numer aukcji: 4167751893
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 2   
Koniec: 29-04-2014 13:25:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

 

 

 

Moje aukcje | Komentarze | Wyślij wiadomość
UNIKAT

 

 

 

Don't Believe It!: How Lies Become News
by Alexandra Kitty
 

 Kontakt

Wyślij wiadomość przez Allegro
 Wysyłka

Wysyłka w ciągu 48 godzin od otrzymania wpłaty na konto.W przypadku zakupu przedmiotów z innych moich aukcji, za wysyłkę PŁACISZ TYLKO RAZ.
Nie wysyłam za pobraniem.
 Płatności
- "Płacę z Allegro"
- zwykły przelew (dane dotyczące przelewu zostaną automatycznie przesłane zwycięzcy po zakończeniu aukcji)

Product Description

Do you think shamed journalists Jayson Blair and Stephen Glass were rare bad apples? Far from it, they were just the ones stupid enough to get caught. Alexandra Kitty demonstrates with example upon example how manufactured news is endemic in our media and shows the reader how to spot suspicious stories.
In the last few years, the journalism industry has cut costs by eliminating important safeguards: companies have reduced the number of fact-checkers, editors, and journalists. What this means is that editors and reporters cannot spend time verifying information. Moreover, journalists are not required to have professional experience or training to cover their beats. Fierce competition to get a scoop may lead to journalists making careless errors or not double-checking information.
To maintain audiences and readership, journalists, editors and producers will choose sensational stories that “shock.” Combined with time and budget constraints, journalists may unwittingly or deliberately disseminate false or misleading information to the public. It is important to “get” a story, interview a subject or nab a scoop first—the accuracy of these elements is secondary. Competition from other media outlets also means the goal of a journalist is to get the scoop first—how it makes it on the air (flawed, inaccurate, questionably obtained) is unimportant.
Don’t Believe It! teaches news consumers how to verify information. It shows readers how to evaluate sources, eyewitnesses and data. This is a comprehensive bible to information verification from a logical standpoint, showing how to be skeptical without being jaded, step by step, with case studies and a classification manual.

 

About the Author

Alexandra Kitty is a journalist who specializes in crime and media issues. She worked as a Canadian correspondent for Presstime magazine. She also wrote a cover story about Thomson for Quill magazine, and about the CBC for Current newspaper in Washington, DC.




Stan książki: dobry

 

Wydawca: DISINFORMATION CO
Oprawa: miękka
Język: angielski
Tematyka: Social Science - Media Studies
Rok wydania: 2005
Liczba stron: 415
Waga: 0.55 kg
Wymiary: 22.76 x 16.66 x 2.21 cm
ISBN-13: 978[zasłonięte][zasłonięte]28570
ISBN-10: 193[zasłonięte]7060



Wszystkie prawa zastrzeżone - kopiowanie szablonu, opisu i zdjęć zabronione!
Don't Believe It!: How Lies Become News [UNIKAT!]