Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dekoder jazdy EP08 EU07 PKP Piko - Zimo MX633P22

13-07-2015, 9:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 179 zł      Aktualna cena: 179 zł     
Użytkownik karol_mar
numer aukcji: 5510084818
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 28   
Koniec: 13-07-2015 09:30:33

Dodatkowe informacje:
Firma: Fleischmann
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dekoder jazdy i oświetlenia do EU06 EU07 EP07 EP08 ET41 Piko - Zimo MX633P22 PluX 22-pin

Dekoder posiada konfigurację oświetlenia i sterowania silnikiem dostosowaną do tego modelu. Opis realizowanych funkcji (patrz opis poniżej).

Oferta nie obejmuje widocznej na zdjęciu lokomotywy !


OPIS

Wymiary 22 x 15 x 3,5 mm
Skala H0+TT
Złącze dekodera PluX22 22-pin
Max obciążenie przez silnik 1,2 A
Max obciążenie przez silnik (chwilowe do 20s) 2,5 A
Liczba wyjść funkcyjnych wzmacnianych 10
Liczba wyjść funkcyjnych logicznych 2 (lub S.U.S.I.)
Liczba wyjść servo 2 (lub S.U.S.I.)
Max obciążenie wyjść funkcyjnych 0,8 A łącznie
Interfejs S.U.S.I TAK

WIĘCEJ INFORMACJI

Realizowane funkcje:

  • F0 - światła białe zmienne w zależności od kierunku jazdy
  • F1 - światła czerwone zmienne w zależności od kierunku jazdy (niezależnie włączane/wyłączane)
  • F3 - światła manewrowe zmienne + jazda manewrowa (bez konieczności wyłączenia świateł głównych)
  • F5 - oświetlenie kabiny maszynisty zmienne w zależności od kierunku jazdy
  • F6 - światła długie / krótkie
  • Ogólna charakterystyka wszystkich dekoderów Zimo

    PODSTAWOWE PARAMETRY:

    • obsługa adresów: DCC 1-10239, adresy grupowe (consist) do sterowania pojazdami w trakcji wielokrotnej 1-127, Motorolla-Märklin 1-80,

    • obsługa funkcji F0-F12

    • obsługa 14, 28 lub 128 kroków prędkości oraz 256 lub 1024 wewnętrznych stopni prędkości

    • programowanie zmiennych CV w trybie serwisowym (na torze do programowania) oraz w trybie POM (na makiecie)

    • praca bez przerw oraz resetu dekodera, przy utracie zasilania, do 1-2 sekund nawet bez zewnętrznego źródła zasilania (kondensatora)

    • możliwość podłączenia zewnętrznego zasilania (kondensatora UPS) w celu zapewnienia bezprzerwowej pracy na zabrudzonych torach lub przy przejeździe przez rozjazdy bez zasilanej krzyżownicy (np Piko A-Gleis)

    • możliwość sterowania modelem przy zasilaniu analogowym DC z automatycznym wykrywaniem tego typu zasilania

    • automatyczne wykrywanie zasilania analogowego (AC Märklin) z możliwością jazdy oraz zmiany kierunku (poprzez impuls w systemie Marklina)

    • możliwość aktualizacji oprogramowania dekodera bez potrzeby wyjmowania dekodera z modelu za pomocą oprogramowania Zimo oraz jednego z urządzeń: MXDECUP, MXULF, MXULFA, MX31ZL, MX10 oraz Roco / Fleischmann Z21

    ZABEZPIECZENIA:

    • zabezpiecznie przeciw przeciążeniom na wszystkich wyjściach (proszę zwrócić uwagę na maksymalne ociążenie wyjść w poszczególnych typach dekoderów)

    • zabezpieczenie temperaturowe

    • zabezpieczenie przed impulsami napięcia generowanymi przez silniki w modelach

    • dopuszczalne napięcie wejściowe 35V pozwala na bezpieczne stosowanie dekoderów w systemach bez stabilizacji napięcia w torach, takich jak Roco / Fleischmann Multimaus, czy boostery Uhlenbrock.

    STEROWANIE SILNIKIEM:

    • wysoka częstotliwość sygnału sterującego silnikiem, 20 lub 40 kHz, zapewniająca cichą pracę silnika

    • obsługa wszystkich typów silników DC, także bezrdzeniowych (Faulhaber, Maxxon), łącznie z silnikami na prąd przemienny AC (po zastosowaniu dodatkowych diód)

    • obsługa starszych silników takich jak "okrągłe" silniki Fleischmanna lub silniki dostosowane do niskiej częstotliwości sygnału zasilającego

    • "ZIMO Motor Control" - funkcja automatycznego dostrajania parametrów sterowania silnikiem z możliwością ręcznej konfiguracji wielu parametrów
    • programowalna krzywa prędkości poprzez 3 zmienne CV, lub tabelę prędkości złożoną z 28 niezależnych poziomów, zgodnie ze standardem NMRA

    • alternatywna kontrola prędkości w km/h z możliwością ustawienia prędkości na poziomach 1/2 km/h, 1 km/h lub 2 km/h na każdy krok prędkości

    • regulowana bezwładność przyspieszania / zwalniania podczas startu, hamowania lub zmiany kierunku w celu wyeliminowania szarpania
    • tryb jazdy manewrowej ze zredukowaną prędkością oraz z wyłączoną lub ograniczoną bezwładnością przyspieszania / hamowania (aktywowane przez F3 i F4)

    FUNKCJE ORAZ WYJŚCIA FUNKCYJNE:

    • pełne mapowanie funkcji zgodne ze standardem NMRA dla F0 - F12

    • przyciemnianie, miganie, tryby pracy oświetlenia dla modeli amerykańskich oraz inne efekty takie jak: miękki start, światła stopu, automatyczne wyłączanie i inne

    • światła długe / krótkie przełączane za pomocą klawisza funkcyjnego
    • sterowanie sprzęgami elektromagnetycznymi z utomatycznym rozsprzęganiem oraz podjeżdżaniem / odjeżdżaniem od składu
    • interfejs S.U.S.I. dla czterożyłowego połączenia z zewnętrznymi modułami np dźwiękowymi

    KONTROLA JAZDY ORAZ INFORMACJA ZWROTNA:

    • zatrzymanie na odcinkach zasilanych DC, zatrzymanie przy niesymetrycznym sygnale DCC (ABC), zatrzymanie na sekcjach hamowania w systemie Marklina

    • kontrola prędkości jazdy (w pieciu poziomach) w zależności od podawanageo sygnału oraz zatrzymywanie na czerwonym świetle (Zimo HLU)

    • identyfikacja numeru pociągu w systemie Zimo

    • hamowanie na ustalonym dystansie w dwóch wariantach (natychmiastowe hamowanie lub opóźnione hamowanie przy niższych prędkościach)

    • RailCom: odczyt prędkości pociągu km/h, odczyt CV, odczyt adresu, kontrola parametrów dekodera oraz wiele innych dostępnych w nowych wersjach oprogramowania