Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Dada in Paris

11-03-2012, 13:27
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 149 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112908682
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 11-03-2012 16:24:48
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Dada in Paris


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]20130
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 640
Wydawnictwo The MIT Press
Język Angielski

Cena: 149.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Michel Sanouillet's Dada in Paris, published in France in 1965, reintroduced the Dada movement to a public that had largely ignored or forgotten it. Over forty years later, it remains both the unavoidable starting point and the essential reference for anyone interested in Dada or the early twentieth-century avant-garde. This first English-language edition of Sanouillet's definitive work (a translation of the expanded 2005 French edition) gives English-speaking readers their first direct access to the author's monumental history (based on years of research, including personal involvement with most of the Dadaists still living at the time) and massive compilation of previously unpublished correspondence, including more than 200 letters to and from such movement luminaries as Tristan Tzara, André Breton, and Francis Picabia.

In the years after Dada's relatively brief Paris flowering in the 1920s, its members were often depicted as opportunistic youths, hedonistic jokers engrossed in a monstrous solipsism. Sanouillet was the first to see them instead as the most gifted and sensitive representatives of a generation, intent on finding a new way of living, writing, and feeling. Dada in Paris offers a behind-the-scenes account of the French avant-garde's riotous adolescence, with a timeline that begins with Tzara and Picabia and stretches to include Breton, Philippe Soupault, Louis Aragon, and Paul Éluard. Sanouillet describes the pre-Dada Parisian milieu, the connection made with Zurich Dada, and Parisian Dada projects and their reception. Finally, by 1923, Dada-according-to-Tzara gave way to Dada-according-to-Breton—which a few months later, under tumultuous circumstances, took on the new name of Surrealism. The longer-lasting, more conservative Surrealism would overshadow Dada for decades to come.