Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

CWS - Samochody inż. Tańskiego - Tarczyński

06-12-2014, 19:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46.50 zł     
Użytkownik samter
numer aukcji: 4774731961
Miejscowość Poznań, ul. Dąbrowskiego 517
Wyświetleń: 14   
Koniec: 06-12-2014 18:32:29

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 2009
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.72 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

CWS - Samochody inż. Tańskiego - Autor: Jan Tarczyński, język polski, format: 19x23 cm, ilość stron: 164, oprawa: miękka klejona, ilustracje i zdjęcia: 171, waga 0,42 kg, ISBN[zasłonięte]978-83529-21-7, rok wydania: 2009;
              Książka jest próbą przybliżenia pierwszych polskich działań produkcyjnych w zakresie samochodów osobowych, podjętych już w 1922 roku, a więc w niepełne 3 lata po odzyskaniu niepodległości, utraconej w wyniku zaborczych działań sąsiadów: Rosji, Prus i Austrii. Poczynania te przedstawiam na tle ogólnych dokonań motoryzacyjnych pierwszych lat Państwa Polskiego.
              Prace nad stworzeniem produkcji samochodów osobowych prowadzone przez Ministerstwo Spraw Wojskowych, zostały zapoczątkowane przez grupę entuzjastów, którzy w trudnych warunkach pierwszych lat niepodległości potrafili rozwinąć ideę własnej wytwórczości i mimo ogólnej niewiary w powodzenie, konsekwentnie ją realizować. Stworzony wówczas przez inż. Tadeusza Tańskiego i jego zespół projektowy samochód osobowy CWS T1 odpowiadał najlepszym konstrukcjom światowym, a pod wieloma względami zdecydowanie je przewyższał.
              Polscy konstruktorzy stanęli na wysokości zadania. O wiele trudniej było stworzyć w zrujnowanym kraju odpowiednią bazę wytwórczą. Problemy te rozwiązano jednak dość szybko, natomiast trzyletni okres produkcji pojazdu był wystarczająco długi, aby zbudować zremby polskiego przemysłu motoryzacyjnego, rozwiniętego w latach trzydziestych głównie na podstawie umów licencyjnych, przynoszących nowe, doskonalsze technologie.
              Warto też wspomnieć, że w 1925 roku, gdy zbudowano prototypy samochodów CWS T1, w Polsce było tylko 29,5 tys. samochodów (w tym prawie 5 tys. ciężarówek), W Wielkiej Brytani w tym czasie jeździło ich milion, we Francji 840 tys. a, w Niemczech 370 tys. Tak niski poziom motoryzacji kraju wpływał także na działania zmierzające do stworzenia rodzimej produkcji pojazdów mechanicznych. W książce omówiono zarówno seryjny model CWS T1 (oraz jego odmiany pochodne), jak i pojazdy prototypowe CWS T8 i CWS T2, zbudowane w pojedynczych egzemplarzach według projektu tych samych konstruktorów. Przedstawiono także sylwetki twórców i osób zaangażowanych w produkcję samochodu,


- książka jest NOWA, 


- na życzenie FAKTURA VAT,


- towar na składzie - natychmiastowa wysyłka* lub odbiór własny,


- szukasz literatury do innego pojazdu - sprawdź inne oferty w sklepie SAMTER (specjalizacja: literatura motoryzacyjna polska i zagraniczna - ponad 1 000 tytułów), tj. kliknij link POKAŻ-INNE-PRZEDMIOTY-SPRZEDAJĄCEGO, następnie posortuj wg alfabetu (kliknij NAZWA) i znajdź interesujący Cię tytuł,


- pytania e-mailem [zasłonięte]@poznet.pl lub tel. 61 / 84 77 300, tel. kom. 601 [zasłonięte] 827 od poniedziałku do piątku w godz. 10.00 -17.00

* - więcej szczegółów - patrz zakładka O-MNIE ,

English speaking customers are welcome - worldwide shipping!
Deutschsprachige Kunden sind herzlich wilkommen - weltweiter Versand!