Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Chiaroscuro DRZEWORYTY ŚWIATŁOCIENIOWE XVI XVIII

19-01-2012, 14:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 50 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2034180161
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 9   
Koniec: 12-01-2012 20:22:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

    • List polecony priorytetowy                      6,20 zł




                    PONIŻEJ : ZDJĘCIA, SPIS TREŚCI, SPIS ILUSTRACJI (jeśli jest w książce), STAN. WYSYŁKA - POCZTĄ.



      Przewiń do spisu treści


                    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

                    

                    Oprawa:  miękka

                    Format: 16,5x23,5 cm

                    Ilość stron: 56 + 20 reprodukcji na osobnych stronach str.

                    Nakład: 600 egz.

                    Stan: -bdb

                    Tytuł, autor i wydawnictwo 
      Muzeum Sztuki w Łodzi

      CHIAROSCURO
      Drzeworyty światłocieniowe
      XVI, XVII, i XVIII wieku
      w zbiorach polskich

      Łódź 1981


                    Spis treści: 
      Wystawa Chiaroscuro — drzeworyty światłocieniowe XVI, XVII wieku ze zbiorów polskich jest kolejną, czwartą już z cyklu
      XV
      r
      rganizowanych przez Muzeum Sztuki w Łodzi ekspozycji poświęco­nych najcenniejszym zespołom dawnej grafiki obcej ze zbiorów kra­jowych.
      Prezentujemy ją między innymi z okazji przypadającej w 1982 roku czterechsetpięćdziesiątej rocznicy śmierci Ugo da Carpi — artysty, któ­ry posługując się techniką chiaroscuro osiągnął w tej dziedzinie najwy­bitniejsze rezultaty.
      Zgodnie z początkowymi założeniami miała to być wystawa zorgani­zowana wyłącznie w oparciu o najbogatszy w Polsce zbiór drzeworytów chiaroscuro, będący własnością Gabinetu Rycin Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego. Jak wiadomo składają się nań ryciny pochodzące z ko­lekcji króla Stanisława Augusta, Stanisława Kostki Potockiego, a zwłasz­cza liczny zespół chiaroscuro zgromadzony przez dr Izydora Krzemic-kiego we Lwowie, mniej więcej w pierwszym dziesięcioleciu naszego wieku. Jednakże prowadzona równolegle z pracami przygotowawczymi do ekspozycji kwerenda, przyniosła wyniki na tyle obiecujące, że moż­na było rozszerzyć wystawę o pokaźną ilość cennych obiektów prze­chowywanych w zbiorach innych krajowych muzeów i bibliotek.
      Dzięki temu społeczeństwo nasze po raz pierwszy uzyskuje możność zapoznania się z pełnym, dostępnym w kolekcjach polskich zestawem dzieł graficznych wykonanych tą niezmiernie interesującą i efektowną techniką, dzieł — dodajmy — pochodzących z trzech stuleci i należą­cych do różnych szkół europejskich: niemieckiej, włoskiej, niderlandz­kiej, francuskiej oraz angielskiej. Godzi się w tym miejscu wspomnieć, że zorganizowana przez prof. dr Stanisławę M. Sawicką w roku 1936 w warszawskim Muzeum Narodowym pierwsza wystawa drzeworytów wło­skich chiaroscuro zaprezentowała jedynie zasoby Gabinetu Rycin Bi­blioteki Uniwersytetu Warszawskiego.
      Ekspozycja niniejsza nie doszłaby do skutku, gdyby nie przyjazne i życzliwe — jak zawsze — stanowisko muzeów i bibliotek, które zgo­dziły się wypożyczyć nam swoje ryciny. Pragnę zatem wyrazić głęboką wdzięczność: dyrektorowi doc. dr Janowi Baculewskiemu i mgr Teresie Sulerzyskiej z Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie, skąd uzyska­liśmy największą ilość grafik, dyrektorowi prof. dr Stanisławowi Lo-rentzowi i mgr Helenie Domaszewskiej z Muzeum Narodowego w War­szawie, dyrektorowi doc. dr Zbigniewowi Jabłońskiemu, dr Annie Trei-derowej i dr Marii Macharskiej z Biblioteki PAN w Krakowie, dyrek­torowi dr Janowi Przale i mgr Aleksandrze Kunickiej z Muzeum Na­rodowego w Gdańsku, dyrektorowi dr Leszkowi Itmanowi i mgr Ewie Stepie z Muzeum Narodowego we Wrocławiu, dyrektorowi prof. dr Sta­nisławowi Grzeszczukowi i mgr Piotrowi Hordyńskiemu z Biblioteki Ja­giellońskiej w Krakowie oraz dyrektorowi mgr Józefowi Kowalewskiemu
      dr Jadwidze Bednarskiej z Muzeum Górnośląskiego w Bytomiu.

                    Ilustracje: 

      Przejdź na górę strony





      Strona o mnie

      Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


      Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.