Produkt nowy - nieużywany - zafoliowany - zawiera 1 płytę CD z rewelacyjnym kursem "EXCEL dla Menedżera" Cena nominalna 69 zł - Cena na Allegro = 55 zł + koszt wysyłki Artykuły • Kompetencje menedżera zespołu Jak rozumieć umiejętności – jak sprawdzić, czy posiadam kompetencje pozwalające na sprawne i efektywne zarządzanie? Jakimi wyznacznikami i wartościami w zarządzaniu kieruję się, nazywając siebie dobrym menedżerem? W jakich kategoriach myślę o swoich podwładnych. Na te oraz szereg innych zagadnień postaram się odpowiedzieć w dalszej części artykułu, jednocześnie zachęcając menedżerów różnych szczebli zarządczych do chwili refleksji zarówno nad zakresem, jak i sposobem realizacji zadań na danym stanowisku. -------------------------------------------------------------------------------- - Agnieszka Jakubowska • Nowoczesne zarządzanie – jak być liderem? Współczesne rozumienie zarządzania organizacją bardzo mocno ukierunkowane jest na zarządzanie ludźmi. Powszechnie panuje stwierdzenie, że najwyższy kapitał firmy to kapitał ludzki. Do lamusa przechodzi menedżer – kontroler. Nawet nomenklatura ulega zmianie – coraz częściej kierownika zastępuje lider. -------------------------------------------------------------------------------- - Anna Krajewska • Co nas nakręca, czyli kilka słów o motywatorach To, co nas nakręca, wynika zarówno z otaczających nas czynników zewnętrznych, jak i z nas samych. Niniejszy artykuł opisuje te dwa rodzaje motywatorów oraz pokazuje wzajemne zależności pomiędzy nimi i efekt, jaki ich brak wywołuje w naszej chęci do działania. -------------------------------------------------------------------------------- - Katarzyna Katana • Jak wzbudzić motywację w zespole? -------------------------------------------------------------------------------- - Zbigniew Brzeziński • Delegowanie zadań w zespole Dowiesz się jak umiejętnie i skutecznie delegować zadania swoim pracownikom oraz jak kluczowe znaczenie ma Twoja wiedza i konsekwencja w działaniu całości zespołu i firmy. -------------------------------------------------------------------------------- - Jakub Sadowski • Maraton wytrwałości Budowanie zespołu sprzedażowego jest nie lada wyzwaniem i pewnie każdy z nas, jako menedżer, zdaje sobie sprawę z tego, jak trudno jest nie tylko pozyskać kompetentnych pracowników, wykrzesać w nich siłę do działania. Przede wszystkim stworzyć z tych ludzi ZESPÓŁ i inspirować ich tak, by poziom ich zaangażowania/motywacji wzrastał, bądź utrzymywał się na poziomie, który przybliży zespół do osiągania założonych celów. -------------------------------------------------------------------------------- - Ilona Pawełczyk • Dyrygent orkiestry Niniejszy artykuł ukaże m.in. rolę HR menedżera w firmie, jego obowiązki, kompetencje, jakimi powinien się charakteryzować, a to wszystko pozwoli na zastosowanie w praktyce poznanych aspektów (plan działania), co sprawi, że staniesz się przewodnikiem ludzi i to nie tylko w przypadku, gdy jesteś HR menedżerem, ale menedżerem w pełnym tego słowa znaczeniu. Zatem Drogi Czytelniku: 3 razy P – Przeczytaj, Przemyśl i Praktykuj. -------------------------------------------------------------------------------- - Ilona Pawełczyk • Cele i dynamika zespołu Gdy kupujemy nowe urządzenie elektroniczne, prędzej czy później sięgamy do instrukcji obsługi. Niektórzy robią to zanim rozpakują sprzęt, inni po przetestowaniu kilku oczywistych możliwości gadżetu. Jedni chcą wiedzieć jak to działa, inni ile da się z tego wycisnąć. Tak samo powinno być z grupą. Wchodząc w rolę lidera powinniśmy znać pewne prawidłowości rządzące grupą, aby móc przewidzieć kierunki jej rozwoju. -------------------------------------------------------------------------------- - Anna Kostrzewa • Efektywny zespół – zasady działania Czym charakteryzuje się efektywny zespół? Co powoduje, że właśnie w taki sposób jest postrzegany przez innych, niezależnie od tego, czy przez pracowników w firmie czy konkurencję? Czy istnieją lub obowiązują zasady działania, które sprawiają, że zespół, który prowadzę staje się efektywny? -------------------------------------------------------------------------------- - Damian Michalak • Efektywny zespół – zasady działania Czym charakteryzuje się efektywny zespół? Co powoduje, że właśnie w taki sposób jest postrzegany przez innych, niezależnie od tego, czy przez pracowników w firmie czy konkurencję? Czy istnieją lub obowiązują zasady działania, które sprawiają, że zespół, który prowadzę staje się efektywny? -------------------------------------------------------------------------------- - Damian Michalak • Efektywny zespół – zasady działania -------------------------------------------------------------------------------- - Damian Kyć • Team building – po co nam taki warsztat i co z nim robić dalej? Warsztat team building powinien być zawsze początkiem budowania grupy. Okazją, do lepszego poznania się wzajemnie: swoich preferencji, antypatii i temperamentów. Będąc częścią większej grupy i znając własne usposobienie wiemy, z kim będzie nam łatwiej, a z kim trudniej pracować. -------------------------------------------------------------------------------- - Anna Kostrzewa • Zespolić zespół Każdy zespół dochodzi w pewnym momencie do punktu, który można nazwać stagnacją. Role zespołowe wydają się od dawna opisane, a rozwiązania problemów dokonuje się poprzez kopiowanie dotychczasowych praktyk. Jakie działania powinien podjąć lider zespołu, aby jego zespół mógł funkcjonować adekwatnie do zmieniających się wymagań rynku? Czy jest to zadanie stojące tylko przed liderem czy może lepiej zaangażować do niego cały zespół? -------------------------------------------------------------------------------- - Sylwia Michalska • Atmosfera w zespole Chyba nie da się obiektywnie zmierzyć atmosfery w zespole. Ocenianie jej, jako złej lub dobrej, jest wypadkową charakteru jednostki oraz jej wcześniejszych doświadczeń. Możemy jednak stwierdzić, że atmosfera ma znaczący wpływ na pracę zespołu: na jego wydajność, motywację, zadowolenie z pracy, a tym samym na nastrój, jaki zabieramy ze sobą do domu. -------------------------------------------------------------------------------- - Anna Kostrzewa • Budowanie atmosfery w zespole -------------------------------------------------------------------------------- - Anna Dunin – Brzezińska • Przygotowanie i prowadzenie spotkań zespołu Spotkania towarzyszą nam w biznesie nieustannie. Są to spotkania, które organizujemy sami lub spotkania, na które jesteśmy zaproszeni. Ich ranga jest oczywiście bardzo różna, czasem idziemy na takie spotkania z obowiązku, czasami nie możemy doczekać się terminu spotkania. Dziś chciałbym skoncentrować się na przygotowaniu i poprowadzeniu spotkania zorganizowanego dla swojego zespołu. -------------------------------------------------------------------------------- - Damian Michalak • Coach4you.pl: powstaje baza coachów w Polsce Powstał Coach4You portal internetowy poświęcony coachingowi. Jest to także pierwsza w Polsce wyszukiwarka skupiająca coachy z różnych szkół, dzięki której firmy i osoby prywatne mogą samodzielnie odnaleźć coacha zajmującego się life coachingiem, business coachingiem a nawet coachingiem rodzinnym i wizerunkowym. Portal świadczy także usługi rekrutacyjne i superwizyjne. Twórcą projektu jest Anna Walasek, coach ICC -------------------------------------------------------------------------------- - Anna Walasek • Rzecz o rozwiązywaniu konfliktów Początkowo czujesz drobne napięcie stopniowo przeradzające się we wzajemną wrogość. Pojawiają się zarzuty, negatywne uwagi, oceny. Emocje zaczynają szaleć. Prym wiedzie bezradność, złość, lęk. Napięcie rośnie, aż do momentu, kiedy daleko Ci do rozsądku. Zdarzenia nabierają tempa. W końcu nie możesz już dłużej tego wytrzymać i rozładowujesz się we wszechogarniającej awanturze. Z artykułu dowiesz się jak radzić sobie z konfliktami w pracy. -------------------------------------------------------------------------------- - Olga Rzycka • Rzecz o rozwiązywaniu konfliktów -------------------------------------------------------------------------------- - Zbigniew Dzideczek • Stworzenie indywidualnego planu rozwoju Możliwości rozwoju są jednym z kluczowych czynników motywacyjnych. Przede wszystkim od menedżerów zależy, czy to tylko puste hasło z pokrytych kurzem dokumentów o systemie rozwoju pracowników, czy też działania doskonalące zaplanowane dla każdego pracownika indywidualnie i realizowane w codziennej pracy. -------------------------------------------------------------------------------- - Aneta Kopera
|
|
|
|
|