Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8326-158-5liczba stron: 244Okładka: miękkaWydawnictwo: Wolters KluwerWymiary: 170 x 240 mmRok wydania: 2007 Opis
Wizerunek pracodawcy z wyboru nie jest tylko najnowszą modą lansowaną przez specjalistów z dziedziny zarządzania zasobami ludzkimi. Przyjęty w organizacjach styl zarządzania ma przecież bezpośredni wpływ na ich efektywność. Jeżeli pracodawca stworzy doskonałe środowisko pracy, będą chcieli znaleźć u niego zatrudnienie wyjątkowi ludzie, a jego pracownicy dadzą z siebie wszystko, aby jak najlepiej wykonywać swoje obowiązki.
Spis treści:
O autorce
Podziękowania
Przedmowa
Rozdział 1. Argumenty za budowaniem wizerunku pracodawcy z wyboru z perspektywy wyniku finansowego firmy
Fakty
Więcej faktów
Podsumowanie
Rozdział 2. Jak korzystać z tej książki
Podstawowe założenia
Rozwijanie odpowiedniego podejścia
Rozwijanie własnego sposobu myślenia
Kolejne kroki
Rozdział 3. Konsekwencja w działaniu: jak postępować, by czyny były zgodne z deklaracjami
Znaczenie przestrzegania zasad
Intencje będące podłożem podstawowych zasad
Podsumowanie
Rozdział 4. Przywództwo
Jakimi cechami charakteryzuje się przywódca
Znaczenie przywództwa służebnego
Czym w istocie zajmują się wielcy przywódcy
Podsumowanie
Rozdział 5. Komunikacja jako sposób na zaangażowanie współpracowników
Co to jest komunikacja
Upowszechnianie wizji
Szczerość
Kreatywność
Podsumowanie
Rozdział 6. Zarządzanie jako życiodajna siła kultury nadzwyczajnej firmy
Poznawanie współpracowników
Zarządzanie błędami
Właściwa osoba na właściwym stanowisku pracy
Praca zespołowa
Rola hierarchii
Podsumowanie
Rozdział 7. Rekrutacja pod kątem postaw i wprowadzanie do organizacji pod kątem jej kultury
Co mają przynieść poszukiwania
Proces wprowadzania nowo zatrudnionych osób do organizacji
Podsumowanie
Rozdział 8. Przyjmowanie odpowiedzialności
Dlaczego odpowiedzialność ma tak duże znaczenie
Rozwój osobisty w firmie o nadzwyczajnej kulturze
Jak rozwijać ludzi
Korzyści z dostarczania ludziom wyzwań zawodowych
Pomiary i ocena
Podsumowanie
Rozdział 9. Budowanie poczucia przynależności
Poczucie przynależności grupowej w miejscu pracy
Jak kształtować poczucie przynależności
Czerpanie przyjemności z pracy stałym elementem każdego dnia roboczego
Relacje z dostawcami
Rodzina nadzwyczajnych firm
Podsumowanie
Rozdział 10. Służba 360 stopni
Znaczenie służby 360 stopni
Wzajemna troska współpracowników o siebie
Służba na rzecz społeczności
Służba na rzecz klientów
Podsumowanie
Rozdział 11. Skuteczne przekonywanie: skłanianie ludzi do zaangażowania się w życie organizacji
Rozmowy z kierownictwem wyższego szczebla zarządzania
Przedstawiciele działu personalnego w roli inicjatorów wprowadzania kultury nadzwyczajnej firmy w organizacji
Uzyskiwanie masy krytycznej poprzez wywieranie wpływu na innych współpracowników
Praca z członkami własnego zespołu
Samodzielne dążenie do wprowadzenia zmian
Podsumowanie
Indeks