Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BUDOWANIE KOMPETENCJI ZDROWOTNYCH (J. Bulska)

19-01-2012, 14:40
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 29.90 zł      Aktualna cena: 29.90 zł     
Użytkownik KsiegarniaLiber
numer aukcji: 2035039346
Miejscowość Katowice
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 9   
Koniec: 13-01-2012 10:23:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

BUDOWANIE KOMPETENCJI ZDROWOTNYCH LUDZI W ŚRODOWISKU ICH ŻYCIA

 

Joanna Bulska

 

Wydawnictwo Edukacyjne AKAPIT

 

 

Społeczne znaczenie edukacji zdrowotnej i potrzeba jej upowszechnienia dostarczyły Autorce inspiracji do napisania książki skierowanej zarówno do pedagogów, nauczycieli i wychowawców, jak również i do pracowników medycznych, którzy z racji swojego przygotowania zawodowego pełnią w edukacji zdrowotnej rolę nauczycieli edukacji zdrowotnej lub promotorów (edukatorów) zdrowia. Najlepszą rekomendację tej książki wydają się być słowa zamieszczone w recenzji wydawniczej sporządzonej przez Profesor Teresy Sochy. Książka składa się z pięciu rozdziałów. 
Rozdział pierwszy - Zdrowie i jego społeczno-środowiskowe uwarunkowania - stanowi wprowadzenie do poruszanej problematyki. Oprócz analizy pojęcia zdrowia syntezie zostały poddane wybrane czynniki kształtujące jego skuteczność, tj. styl życia, umiejętności życiowe, wsparcie społeczne i działania profilaktyczne. Rozdział kończy krótka prezentacja procesu edukacji zdrowotnej. 
W rozdziale drugim - Znaczenie wybranych środowisk w budowaniu zdrowia człowieka - zostały zaprezentowane dwa środowiska (rodzina i szkoła), w których formułowanie kompetencji zdrowotnych odgrywa szczególną rolę. Dokonano w nim analizy komponentów środowiska rodziny pod kątem budowania zdrowia, a także zaprezentowano założenia wszechstronnej edukacji zdrowotnej w szkole oraz polskie i zagraniczne programy edukacyjne stawiające za cel kształtowania prawidłowych postaw wobec zdrowia. 
Rozdział trzeci - Rola i kompetencje osób realizujących edukację zdrowotną - poświęcony jest prezentacji sylwetki nauczyciela edukacji zdrowotnej, zarówno pracownika medycznego, jak i pedagoga, nauczyciela, wychowawcy. Nakreślony idealny model nauczyciela zdrowia, miejscami może wydawać się Czytelnikowi nieosiągalny, ale jakże potrzebne jest jego urzeczywistnienie w praktyce edukacyjnej XXI wieku. 
Rozdział czwarty - Uczenie się - nauczanie w edukacji zdrowotnej - zawiera przegląd wybranych metod aktywizujących i kilka przykładowych propozycji zajęć z wykorzystaniem prezentowanych metod. 
W ostatnim, piątym rozdziale - Edukacja zdrowotna w profilaktyce wybranych zagrożeń zdrowia - zostały ukazane wybrane zagrożenia zdrowia człowieka ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży. Ponieważ przedstawienie w prezentowanej książce wszystkich niebezpieczeństw jakie spotykamy we współczesnym świecie było niemożliwe, dokonano wyboru koncentrując się na zagadnieniach związanych z urazami będącymi efektem wypadków, epidemią HIV/AIDS oraz zapobieganiem wad wrodzonych cewy nerwowej. 

 


Format B5

Strony: 165

 

 

Wysyłka 0 zł