Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BUDDYZM SZTUKA BUDDYJSKA DZIEDZICTWO INDII INDIE

26-06-2012, 21:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2402757338
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 10   
Koniec: 16-06-2012 18:29:20
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



KLIKAJĄC TUTAJ MOŻESZ ŚCIĄGNĄĆ LUB OTWORZYĆ PLIK ZE SPISEM KOMPLETNYM

KSIĄŻKA W JĘZYKU NIEMIECKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.





HERBERT PLAESCHKE
Buddhistische
Kunst
DAS ERBE INDIENS
KOEHLER & AMELANG - LEIPZIG






HERBERT PLAESCHKE
Buddyjską
Sztuka
TO SPADKOBIERCA INDII
WĘGLARZ & AMELANG - LIPSK





Stój

9 słów wstępnych 11 wprowadzeń
15 klasztorów
Vihära (S. 29) Stüpa (S. 31) Caitya- hala (S. 35) Bodhighara (S. 38) Pratimägrha (S. 39)
42 treści obrazu i pomysł obrazu
42 Jätakas
Kurungamiga - Jätaka (S. 43)
Nigrodhamiga - Jätaka (S. 44)
Mahäkapi - Jätaka (S. 54)
Chaddanta - i Vessantara - Jätaka (S. 55)
Dlpankara - Jätaka (S. 56)
5 8 Buddhavita
1. Bodhisattva w Tusita- niebie (S. 58)
2. zajście w ciążę (S. 59)
3. narodzenie (S. 59)
4. latają młodzieńcze (S. 60)
5. upomnienie Boga (S. 61)
6. pożegnanie (S. 62)
7. lata ascetyczne (S. 63)
8. pokuszenie (S. 63)
9. oświetlenie (S. 64)
10. Pierwsze kazania i działalność nauczycielska (S. 65)
11. Parinirväna (S. 67)
12. wojna relikwii (S. 67)
68 obrazu buddyjskiego
Buddyjskie symbole (S. 69)
Powstanie obrazu buddyjskiego (S. 70)
S. 73 - indyjski południe typ ()S. 74 - indyjski północny typ () - indyjski Nordwest typ (S. 76)
Pociągi istoty wyobrażenia buddyjskiego (S. 90)
S. 91 - Laksanas ()S. 101 - Mudräs ()
102 Siddhärtha i Maitreya
104 Mahäyäna- panteonu
Ukoronowany Budda (S. 104)
Dhyäni- Budda (S. 106)
Bodhisattvas Mahäyäna (S. 107)
S. 108 - Avalokitesvara () yin (S. 118 - Manjusri () - Kuan -S. 118) bóstw Mahäyäna (S. 120)
Myö - ö ( - Fudö -S. 120)S. 120 - SarasvatI () - Tärä (S. 121) ramitä (S. 121 - Mahäsähasrapramardanl () - Prajnäpä -S. 122) - Yamäntaka
(S. 122)
123 wyobrażenia ludzkiego buddyjskiej sztuki
123 wczesnego buddyzmu
13 5 wczesnego wyobrażenia buddyjskiego
139 Gupta- epoki (320-600)
151 średniowiecza (8.-13. wieki) Nepal (S. 155) służ pani za (S. 165) Indonezja (S. 167)
168 dróg do Ostasien Chin (S. 169)
S. 170 - poprzednicy () - wczesny faza / 400-550 (S. 171) - faza zmiany / 550-618 (S. 173) - dojrzała faza / 618-750 (S. 175) późna faza / 12. wiek (S. 176)
Japonia (S. 177)
179 widoków
181 wskazań literatury
182 i imię Sachverzeichnis
188 spisów odbić na stronach tekstu
189 spisów tablic





Jak słowo wstępne pani żadna religia światowa nie stoi człowieka z jego troskami i potrzebami, jego radościami i jego dążeniem po udoskonaleniu i godnych ludzki trybie życia do wszystkich czasów tak w punkcie środkowym wszystkich przyglądań się w buddyzmie. Jak Goethe nie ma w ujęciu sztuki religii światowej - sche żądanie ^ Szlachetny jest człowiekiem, pomocny i dobry)) tak adekwatne artystyczne wyrażenie znaleźć w sztuce buddyzmu. Leżący ^ buddyjska sztuk chciałaby kochającego sztuka czytelnika przez wybrane przykłady do twórczości sztuki bardziej buddyjskie kraje zwiozłyby. Jak podtytuł opiewa, plutony istoty powinny po buddyjsku sztukę, z kraju początku buddyzmu Indie rozchodząc, analizuje i badany jest jej działa później w sztuce wschodu. Zdania uczące buddyzmu zostały, warunkowy ograniczali przez niego do dyspozycji stojący rozmiar tego tomu, tylko o ile uwzględni, jak zjawiło się dla wyjaśnienia jej skutków na kształcącą sztukę niezbędnie.
Krótka bibliografia podstawowych i lekko dostępnych dzieł standardu w dodatku daje zainteresowanemu czytelnikowi możliwość, wdzierać się głębiej do tych pytań.
Jest wszystkim kierownikom muzealnym i koledze zawodu na rękę dziękuje na tym miejscu serdecznie, ona wspomaga przez okres sprawozdawczy z odbić i dotyczących sprawy wskazań do pojedynczych dzieł wyobrażenia autora i przyczynili się z tym do dojścia do skutku tego tomu: Frl. B. Stokhuyzen, Amsterdam, Rijksmuseum; B. Voigt, Berlin, państwowa muzeów, Asiatische wschodni oddziału; Prof. dr H. Härtel, dr V. Moeller, Berlin (zachód), muzeum dla Indyjskiej sztuki; Dr G. Wichmann, Berlin; S. Chandra, Bombay; J. Fontain, Boston, muzeum of Fine Arts; T. Horväth, L. Ferenczy, Budapeszt, Hop Ferenc Keletäzsiai Müveszeti Müzeum; Dr T. Hoff mann, Budapeszt, Neprajzi Müzeum; M. H. Maxy, dr C. Benedict, Bukareszt, Muzeul de Artä al R. S. R.; Sgd. R. H. de Silva, Colombo, Archaeological Commissioner; Prof. dr H. G. Franz, Graz; Prof. dr H. Mode, hala; Pani prof. dr L. L. Möller, Hamburg, muzeum dla sztuki i rzemiosła; Dr K. Mugdan, Heidelberg, Kurpfälzisches muzeum; Prof. dr K. Fischer, Heisterbacherott; Dr P. H. Pott, cierpienie, Rijksmuseum voor klient ludu; Prof. dr H. Damm, Lipsk, muzeum dla etnologii; Dr D. Barrett, Londyn, brytyjskie muzeum, Department of Oriental Antiquities; R. W. Skelton, Londyn, Victoria & Albert muzeum, Indian Section; Dr S. T. Satyamurti, Madras Government muzeum; V. N. Srivastava, Mathurä, Archaeological muzeum; Dr I. Dorofeev, Moskwa, Gos. Musej Iskusstva Narodov Vostoka; Dr A. Lommel, Monachium, muzeum dla etnologii; Dr P. L. Gupta, Patna muzeum; Pani prof. dr S. Kram-risch, Philadelphia muzeum of sposobu; Dr E. Herold, Praga, Naprstkovo Mu -
zeum; Prof. dr S. Lorentz, Frau L. Sobecka, Warszawa, Muzeum Narodowe; Pani prof. dr E. Leuzinger, Zurych, muzeum Rietberg. Serdeczne podziękowanie autora obowiązuje także panu dr H. Faensen, Herrn W. Hermann, ilustratorowi, pana H. U. Herold i organizatorowi książki, Herrn J. Kölbel, jak również położyć wszystkim współpracownikom wydawnictwa, którzy nie spłoszyli się wysiłku, wokół leżącego tomu w przyjemnej, dobrej drukowanej i zilustrowanej formie.

Hala, 22. 12. 1970
Herbert Plaeschke





Preludium Na początku przedstawienia sztuki buddyzmu stoi Paradoxon. Mamy zadanie, wprowadzić do twórczości sztuki buddyjskich krajów, istota i zmiana formy obraz ludzki, najważniejszego artykułu buddyzmu do kultury światowej, wytropić i przedłożyć, muszą jednak stwierdzą po wszechstronnym przyglądaniu się, że to wyłącznie ^ jakaś buddyjska sztuka)) brać ścisły nie da. Jak obejrzymy pojęcie ^ zbliż buddyjskie sztuki i porównają jego z biegłymi Termini ^ chrześcijańską wczesny)) lub ^ islamską)) sztuka, rozpoznajemy tak, że sobie tylnym takim formalnie całkowicie równowartościowym pojęciom różnorodne pociągi istoty mogą zataić. Wszystkie trzy zasięgi sztuki zostały im okrągłe pociąg leżące światopoglądy naznaczyć tym i szybko iść na przód wszystkie trzy nad narodową granicą. Jednak ścisłe tworzenie pojęcia każe tylko przy i chrześcijańskiej wczesny islamskiej sztuce usprawiedliwić się z tematycznej i historycznej podstawy pełno.
Chrześcijańska wczesny sztuka powstała w wszystkich jej centrom na ziemi rzymskiego imperium w bardziej ciągłej rozprawie i płodnej grze przemiennej z spadkiem klasycznego antyku, które wpłynęło bizantyjską epokę styl i typy kształcącą sztukę. Islamska sztuka jest dziełem bitnej religii, które zdobył z siłą zbrojną znaczną część świata i podległym ludom jej ujęcie sztuki zmusiło. Meczety w Granada, Kairze lub Delhi są po pierwsze islamską architekturą, wybijają z potrzeb ponadnarodowego, wzniosą wszystkie wierne w równych obrządkach połączyć kult - w czasie wczesnym często z Spolien zniszczonych budów kultu podleganych religii - i dopiero w drugiej instancji budowle określonego kraju lub ludu.
Buddyzm rozszedł się w przeciwieństwie do wojowniczego islamu - wokół 520 v. Chr. w służ pani północny powstali - od soboru z Pätaliputra (wokół 241 v. Chr.) przez spokojną misję nad dalekimi obszarami Azji: od Indii nad Zentralasien do Chin, Mongolii, Korei i Japonii, na której drogi morskie od służ pani południe i Cejlon po służ pani za i Indonezja i w późnym średniowieczu od służ pani północny do Tybetu. Jego głęboka ludzka postawy podstawowa, odmowa każdego użycia przemocy i uduchowienie i głębia jego filozofia, która nad wszystkimi granicami kasty ponad człowieka schlechthin zagadnął, niezliczeni zwolennicy zareklamowali buddyzmowi pod najróżniejszymi ludami i warstwami ludności. Także buddyzm posiada jemu szczególne budowy i dzieła obrazu. Sięgnie wzrokiem sam każe z wczesnych wieków, z którymi prawie wyłącznie buddyjskie dzieła sztuki zachowały się, nie udowodnić sobie w kraju początku Indii osobną buddyjską szkołę artystyczną. Buddhis -
mus był od 3. wieku v. Chr. jak kilkakrotnej religii państwowej i buddyjskim zleceniodawcom stali Jainas i Hindusom wiodący artyści jej czasu do dyspozycji. Warsztaty rzeźbiarskie z Mathurä w pierwszych wiekach n. Chr., szkoły budowlane średniowieczne wczesny urządzenia jaskini Dekkhan lub pracownie Päla - i Sena- epoka dolina chodu (8.-12. wiek) pracowali nie tylko dla buddysty, lecz obrazy kultu Jainas i Hindusa stworzyły do równego czasu i w równym stylu czasu także. Tylko ikonographische osobliwości zostawią rozpoznać często w przypadku odosobnionym, którego kierunku wiary określone dzieło sztuki musi zostać przypisane. Jednolita tradycja sztuki i równy związek wyszkalający złączają w Indiach wszechświaty sztuki różnych wspólnot wiary; obejrzy historyczny sztuka, oni tworzą wszystkie stałe składniki on w sobie zamkniętej indyjskiej sztuki.
Na tym drogi po wschodzie - i Südostasien spotkał buddyzm na niezliczone lokalne przedstawienia wiary i na religiach wysokiej, jak Konfuzianis - mus i Taoismus w Chinach lub Shinto- wierze w Japonii. Przyszło w duchowej rozprawie nauk z biegiem wieków za wzajemnego wywierania wpływu, która znalazł także w zasięgu sztuki jej opad. W pojedynczych buddyjskich krajach i ikonographische form specjalnej wytworzyli się charakterystyczną architektoniczną, których istoty tylko przez tę wzajemną grę dania i brania wyjaśnić jest. Indus były pierwszymi zwolennikami tego Budda, chińscy pielgrzymi przynieśli buddyjskie teksty i nauki do Chin, Japończycy przejęli od tam nad Koreą w międzyczasie kontynuuje rozwój i zmodyfikowaną naukę i artyści tych krajów stworzyli według niego po części bardzo drobiazgowym poleceniom tekstów i wzorowi importowanym dziełom sztuki budowom i dzieła obrazu w stylu jej czasu i jej kraju dla krajowych buddyjskich gmin mniszych. Buddyjskie dzieła sztuki pozostają po pierwsze zawsze dzieła indyjskiej lub chińską japońską sztukę - położą do łóżka do środka do tradycji sztuki odpowiedniego kraju. Definicja pojęcia musiałaby ((buddyjską sztukę)) więc brzmią: sztuka każdorazowego kraju i każdorazowej epoki w tym służba buddyzmu. Musimy przypomnieć sobie w następującym stąd ciągle na tym, że przyglądanie się buddyjskich dzieł sztuki rozwiążemy jest z artystycznego środowiska kraju właściwie tylko dowolny. Buddyzm przeobraził się w tym pół dwa tysiąclecia jego historii z pragmatycznej nauki zbawienia do vielschichtigen, do licznych zdań uczących podzielonemu na filozoficznemu systemowi. Mimo rozszczepienia w tak zwany Hinayäna - i Mahäyäna- szkoły i
wykształcenia tu on dla kształcącej sztuki jego wewnętrzne jądro pozostało w tym samym stopniu ważny Vaj- kierunek czas późny, jego właściwe humanistyczne życzenie jednak jednolite i obce nauki zbawienia naprzeciwko zamykać. Byłoby naturalnie zadziwiająco, jeśli buddyzm nie dałby temu jemu służącej sztuki także jego piętno. Buddyjskie dzieła sztuki są naturalnie, które przy wszystkiej różności form w większościach przypadkach także w obcym języku formy jako wszechświaty buddyzmu rozpoznać są. Pomyśli się w tym związku na przykład tylko na obraz buddyjski. Zebranie wszystkiego tych buddyjskich dzieł sztuki w pojęciu { jest(buddyjską Kunsb) tylko potem dający się zastąpić, kiedy zachowujemy się zawsze nad tym rachunku, że to nie chodzi wokół jednych w sobie zamkniętego okręgu sztuki wewnątrz obcego zasięgu kulturowego, lecz wokół w artystycznej tradycji spoczywającego obszaru części opinii sztuki kłonicy każdorazowej epoki i odpowiedniego kraju.






Wskazania literatury

Adam, Leonhard: Posągi buddyjski. Początek i formy postać buddyjska. Stuttgart
1925
Auboyer, Jeannine: Afganistan i jego sztuka. Praga 1968 Beckh, Hermann: Buddyzm. Budda i jego nauka. 1, 2. Lipsk berliński 19283.
(Wydanie nowe: Stuttgartu 1958)
Bernet Kempers, sierpień Johan: Ancient Indonesian sposobu. Cambridge (Miara.) 1959 Bhattacaryya, Benoytosh: The Indian buddysta Iconography, siać - mainly based on the
dhanamäla and other Cognate Täntric tekstu of księgi liturgicznej. Londyn 1924 Brown, Percy: Indian Architecture. Buddysta and Hindusa Periods. Bombay 19655 Cohn, William: Budda w sztuce wschodu. Lipsk 1925 Conze, Edward: Buddyzm. Istota i rozwój. Stuttgart 1953 Coomaraswamy, Ananda Kentish: Elementu of buddysta Iconography. Cambridge (Miara.)
1935
Coomaraswamy, Ananda Kentish: Historia indyjskiej i indonezyjskiej sztuki. Lipska 1927
Rybak, Klaus: Wszechświaty indyjskiej sztuki. Od Estończyków wczesnych budowom i obrazom do średniowiecznej świątyni. Kolonii 1959
Rybak, Otto: Chińska plastyka. Monachium 1948
Foucher, Alfred: L'art greco - bouddhique ty Gandhära. 1-4. Paryża -Hanoi 1[zasłonięte]905-19
Franz, Heinrich Gerhard: Buddyjska sztuka Indii. Lipska 1965
Frauwallner, Erich: Filozofia buddyzmu. Berlina 19693
Getty, Alice: The Gods of Northern Buddhism. Oxford 19282. (reprint 1963)
Glasenapp, Hellmuth v.: Fazy indyjskiego myślenia. Badania nad filozofią braminów i buddyści. Hali 1940
Gniew, George: The Doctrine of the Budda. The religii of Reason and medytacji. Berlina 1958
Groslier, Bernard Philippe: Hintcrindien. Sztuka w tyglu do topienia ras. Wykąpanie wykąpania i960
żegnaj odgłos sklepowa, Madeleine: Indie. Gandhära. Spotkania między wschodem i zachodem. Monachium 1968
Kirfel, Willibald: Symbolika buddyzmu. Stuttgartu 1959
Kosambi, Damodar Dharmanand: Stare Indie. Berlina 1969
Moda, Heinz: Buddyjska plastyka na Cejlonie. Lipska 1963
Oldenberg, Hermann: Budda. Jego życie, jego nauka, jego gmina. Stuttgartu 1923
Paine, Robert Treat i Aleksander Soper: The sposobu and Architecture of Japonia. Har - mondsworth i960
Rawson, Philip: The sposobu of Southeast Asia. Cambodia. Wietnam. Tajlandia. Laos. Birma. Jawa. Bali. Londynu 1967
Rowland, Benjamin: The sposobu and Architecture of In przeźrocze. Buddysta. Hindus. Jain. Har - mondsworth 19562
Rzepy, Walter: Rozwój religii w starych Indiach. Berlina 1971
Seckel, wytrych: Sztuka buddyzmu. Istota, wędrówka i przeobrażenie. Wykąpania wykąpania 1962
Seckel, wytrych: Buddyjska sztuka Ostasiens. Stuttgartu 1957
Imię - i Sachverzeichnis
Sickman, Laurence i Aleksander Soper: The sposobu and Architecture of Chiny. Har -
mondsworth 1956
Rice zaoferował dolina, Tamara: Ancient Arts of Central Asia. Londyn 1965 Waldschmidt, powaga: Zmiotki zieloności buddyjska sztuki w Indiach. Berlin 1932 Waldschmidt, powaga i róża Leonora Waldschmidt: Nepal. Sztuka z królestwa w Himalajach. Recklinghausen 1967 Willetts, William: Chińczyk sposobu. 1. 2. Harmondsworth 1958 With, Karl: Buddyjska plastyka w Japonii. Wiedeń T9202
Wymowa indyjskich imion i Termini leżąca napis indyjskiej no -
jej sposób pisania daje men i Termini w łacińskich literach z diakrytycznymi znakami w on z 13 samogłoski - i 35 znaku spółgłoski istniejącego indyjskiego Devana- pismo znowu. Wymowa odpowiada niemieckiemu używanemu powszechnie w języku z następującymi wyjątkami:
ca = tscha, przecież = dscha, ya = przecież, sa i sa = scha; sa jest mówiony zawsze niemo, fia jest nasaliertes n.
Jak brzmiące po h w połączeniach spółgłoski kha, gha, tha, dha, bha jest mówiony wyraźny słyszalnie. Z kreską zaopatrzone samogłoski są zawsze długie, r jest vo rW - kalisiertes r z brzmiącym po i -.
abhahga (sanskryt), powód legowiska z prościej Knickung osi ciała
abhayamudrä (sanskryt), gest przyznania ochronnego
Zobacz Acala Fudö - myö ö -
teilig uwaga ścieżka, osiem zasadniczej stopnia prawego trybu życia, prawej wiary,
Postępowania i prawych medytacji, których po buddyjskim ujęciu do zbawienia
jechaliby
Aksobhya (sanskryt), zobacz Dhyäni- Buddzie wschodowi Amarävati- szkoła Ändhrades"zobacz a- szkole Amida Amitäbha
Amitäbha (sanskryt), po chińsku: O - mit'o -, po japońsku: Amida, Dhyäni- Budda zachodu Amoghasiddhi (sanskryt), Dhyäni- Budda północy anda (sanskryt), kopuła Stüpas Ändhradesa- szkoła, indyjska południe szkoła artystyczna z miejscami znalezienia głównymi Amarävati, Nägär -
junakonda, Goli i a., - i tych Iksväku- dynastia { 1. Jh.

v. Chr.-4. Jh. n. Chr.sanskryt ) afijalimudrä kwitł (), gest ubóstwiania apsaras (sanskryt), dziewczyna boża Trayastriihsa- niebo Arapacana (sanskryt), aspekt Bodhisattva Manjusri arhat (sanskryt) lub sanskryt: Sthavira, po chińsku: Lohan, Pali: Thera, buddyjskiej
Mnich, który osiąga najwyższy stopień poznania ma Asangha, założyciel Yagäcärin- szampana Mahäyäna- buddyzm Asoka, władców Maurya- dynastia (około 272-232 v. Chr.) Asoka- kolumna, nie zajęte kolumny z wypolerowanego Cunär- piaskowca, w których trzon ona
Edykty król Asokas wkopane są
AvalokitesVara (sanskryt), po chińsku: Kuan - yin, po japońsku: Kwannon, Dhyäni - Bodhi sattva - zachodu
Äyägapata, najczęściej jainistische Votivplatte do ozdoby Stüpas
äyaka (sanskryt), przewagi podstawy kolumny na punktach kardynalnych indyjskiej południe Stüpas
äyakastambha (sanskryt), symboliczni kolumny na Äyakas indyjskiej południe Stüpas
bhakti (sanskryt), kochający ubóstwianie bóstwa
bhanga (sanskryt), indyjski Ponderationssystem stojących postaci
Bhrikuti (sanskryt), bogini Mahäyäna- panteonu
bhumisparsamudrä (sanskryt), gest wzywania świadectwa bogini uziemiającej przy pokuszeniu tego Budda przez Mära
bodhighara (sinhalesisch, sanskryt: bodhigrha), budowę kultu wokół Bodhibaum, drzewo oświetlenia
Bodhisattva (sanskryt), Budda na stopniu przed oświetleniem. W Mahäyäna- buddyzmie emanacja Dhyäni- Buddy, przez nią to działa w świecie
Buddhapäda (sanskryt), ślad stopy tego Budda jako buddyjski symbol
Caitya- łuk (sanskryt) lub flSonnenfensten), bardziej monumentalnie łuk fasady Caitya- hala
Caitya- hala (sanskryt), grzeczna bazylika budowa kultu w niektórych buddyjskich klasztorach
cakravärtin (sanskryt), władcy światowi
Cälukya- epoka, panowanie Cälukya- dynastii w westl. Dekkhan (5 50-753 n. Chr.)
Zobacz Caturmahäräjikas lokapäla
cauri (sanskryt), Yakschweif w użyciu jako oganiaczka od much
Ch'an- buddyzm (po chińsku), sanskryt: Dhyana, po japońsku: Zen, z Bodhidharma w 6. wieku założona Mahäyäna- szkoły, która oświetlenie na tym drogi medytacji do dosięgnąć szuka
chatra (sanskryt), parasol jako królewski symbol i a. jako zwieńczenie Stüpas
deva (sanskryt), Bóg lub bóstwo
Devadatta (sanskryt), nieprzyjazni kuzyni, którego tego Budda, który ubiega się jemu kilkakrotnie po życiu
devaloka (sanskryt), nieba boże nad powierzchnią szczytu Sumeru, on uchodził za punkt środkowy świata
dharmacakramudrä (sanskryt), gest uczenia
dharmakäya (sanskryt), ^ ciało istoty)) Budda tego po Trikäya- nauce
dhoti (sanskryt), aby biodra owinięty strój dolny
Zobacz Dhyana- szampanowiCh'an- buddyzm
Dhyäni - zobacz Bodhisattva Bodhisattva
Dhyäni- Budda (sanskryt), bardziej spekulacyjnie niebiański Budda na szczycie Mahäyäna- panteonu
dhyanimudrä (sanskryt), gest medytacji
Dipankara (sanskryt), Budda minionych epok światowych
dvärapäla (sanskryt), odźwierni
Fa Hsien, chiński pielgrzyma, który 399-414 Indii objechało
Fudö - myö ö - (po japońsku), sanskryt: Acala, tfUnerschütterlicho), wojowniczy pasterz Mahäyäna- buddyzmu
Gandhära- szkoła, indyjska wczesny szkoła artystyczna (ca. i. Jh.-5. Jh. n.Chr.) w północnozachodni
Indie i Afganistan Gupta- epoka, służ pani północny nad panowaniem Gupta- dynastii i jej następców
(319/20-600) Han- epoka, panowanie starszej i młodszej Han- dynastii nad Chinami { 206 v.Chr.

do 220 n, Chr.)
Häriti (sanskryt), buddyjski bogini, pani ochraniacza dzieci harmikä (sanskryt), zwieńczenie Stüpas Harsa z Kanauj, indyjskim północny władcą (606-647 n - Chr.)
Hayagriva (sanskryt), köpfig koń ochraniaczy religii w tym nicpoń Bodhisattva Hinayäna (sanskryt), Mahäyäna- określenie dla Theraväda - i Mahäsänghika -
Buddyzm
Hsüan Tsang, chiński pielgrzyma, który 629-645 Indii objechało jatä (sanskryt), korona splotu
jätaka (sanskryt), opowiadanie z wcześniejszych egzystencji Budda Jetavana (sanskryt), w Srävasti Buddzie ufundowany gruncie, na którym to pierwszą
buddyjski klasztor wzniesiony został
Iksväku- epoka, nad panowaniem Iksväku- dynastii służ pani południe w 3.-4. wiek Indra (sanskryt), indyjski alt Boga, który pod imieniem Sakra nad 33 Bogiem
Panujcie Trayastrirhsa- niebo
Indrasaila (sanskryt), jaskinia, w Indra kalasa uczęszcza do do medytującego Buddy (sanskrytu), buteleczka z eliksirem życia (amrta); Cecha Maitreya Kamakura- epoka, panowanie regentów wojskowego z Kamakura nad Japonią { 118 5 do
1336)
Kanakamuni (sanskryt), Mänusi- Budda wschód Kaniska, najważniejszych władców Kusäna- epoka Nordindiens i założycieli ery
(ca. 200-223 n Chr -.)
kapardin (sanskryt), tragarze węzła włosa
Karma, indyjskie ujęcie z odwzajemnienia się dobrych i złych czynów w późniejszej egzystencji
Käsyapa (sanskryt), Mänusi- Budda południa käyotsarga (sanskryt), czołowa postawa postaci Kele - zobacz yin ukin tegri tatę Sary
Khasarpana - Lokesvara sanskryt (), aspekt Bodhisattva Avalokitesvara kinnara (sanskryt), vogelfüßige muzykanta indyjskiej mitologii Kirttimukkha, groteskowa grzeczna głowa lwi maska indyjskiego zdobnictwa i dekoracji budowlanej
Krakucchanda (sanskryt), Mänuji- Budda środka Kuan - zobacz yin Avalokitesvara
kadu (sanskryt), Caitya- łuk jako powód zdobnictwa budowlanego
Kusäna- epoka, panowanie Kujäna- dynastii nad Mittelasien, Gandhära i służ pani północny (3.-4. wiek n. Chr.) zobacz Kwannon Avalokitesvara laksana (sanskryt), szczególne cechy ciała Mahäpurusa
lalitäsana (sanskryt), postawa siedzenia z zwisającą nogą
Lamaismus, forma późny buddyzmu w Tybecie
Zobacz Lohan Arhat
lokapäla (sanskryt) lub caturmahäräjikas (sanskryt), który czterech buddyjskich pasterzy światowych najbardziej dolnego świata nieba
Lumbini- gaj, miejsce urodzenia tego Budda w pobliżu z Kapilavastu
Mädhyamikas (sanskryt), Mahäyäna- szampan
Mahämäyüri (sanskryt), Mahäyäna- bogini, aGöttin złotego Pfaus))
mahäpurusa (sanskryt), do panowania nad światem lub dostojeństwa buddyjskich powołany nadzwyczajny człowiek
mahäräjalila (sanskryt), forma siedzenia w niedbałej postawie
Mahäsähasrapramardani (sanskryt), bogini Mahäyäna- buddyzmu
Mahäsänghikas (sanskryt), młodsza grupa tego Hinayäna- buddyzm, to rozeszło się na soborze z Vaisali z prawosławnych Theravädins. Do Mahäsänghikas 8 młodsze sekty należą po północnej tradycji.
Mahaut, poganiacze słoniowi
Mahäyäna- buddyzm (sanskryt), buddyzm tego ^ dużego pojazdu)), dla niego nie Arhat, lecz pomocny Bodhisattva jest ważny
Majapahit- epoka, panowanie dynastii z Majapahit nad Jawą wschodnią (14., aż 16. wiek)
Maitreya (sanskryt), Bodhisattva przyszłego wieku światowego i Dhyäni - Bodhisattva północy
mandala (sanskryt), bardziej magiczny koło z symbolami i buddyjskimi postaciami niż pomoc medytacji
Manjusri (sanskryt), Dhyäni - Bodhisattva
(Sanskryt Mänusi- Buddy), ziemską Budda przeszłości jako emanacje to Dhyäni- Budda Mahäyäna
Mära (sanskryt), buddyjscy kusiciele, którego, władca nad światem myślenia, który rozciąga się z najbardziej dolnego piekła do 6. świata nieba
Märici (sanskryt), Mahäyäna- bogini, uosobienie jutrzenki
Mathurä- szkoła, indyjska północny szkoła artystyczna, których warsztatów w mieście Mathurä, dzisiaj Muttra, zlokalizowani są (ca. 1. wiek v. Chr.-6. wiek n. Chr.)
Maurya- epoka, panowanie d. Służ pani środek Maurya- dynastii nad północą - i (322-185 v.Chr.)
Mäyä (sanskryt), matka historycznego Buddy Säkyamuni
medhi (sanskryt), podstawa Stüpas
mekhalä (sanskryt), pasy elastyczni do pończoch perłowi indyjskich pań
mithuna (sanskryt), par zakochany
Moggalläna (Pali, sanskryt: Maudgalyäyana), uczeń ulgowy tego Budda
Mucilinda (sanskryt), Nägakönig, on Buddę osłania po oświetleniu z jego czepkiem
mudrä (sanskryt), symboliczny postawa ręki
näga (sanskryt), bóstwo węża
Nägärjuna, założyciele Mädhyamika- szkoły w 3. wieku
nätyasästra (sanskryt), indyjski podręcznik sztuki baletniczej
nirmanakäya (sanskryt), flErscheinungs -)) lub {{ Anpassungsleibs tego Budda po Trikäya- nauce
nirväna (sanskryt), odłączenie z krążenia odrodzeń, cel buddyjskiego achtgliedrigen ścieżki
O - mit'o siebe Amitäbha -
Padmapäni (sanskryt), aspekt Avalokitesvaras
Pagoda (po chińsku), azjatycka wschodni forma Stüpas
Päla- epoka, panowanie Päla - i Sena- dynastia nad Bihär i Bengalen ([zasłonięte]730-12)
paryanka- siedzenie (sanskryt), siedzenie medytacji
pradaksinäpatha (sanskryt), ścieżka procesji
pradyalidhäsana (sanskryt), napastliwy stanowisko kroku
Prajfiä (sanskryt), Mahäyäna- bogini, Sakti Mafijusris
Prajfiäpäramitä (sanskryt), Mahäyäna- bogini, uosobienie Prajfiäpäramitä - Sütras
pranidhi (sanskryt), ubóstwianie jakiegoś Budda wcześniejszej wiek światowy przez Buddę siać -kyamuni w wcześniejszej egzystencji
pratimagrha (sanskryt, sinhalesisch: patimaghara), świątynia dla obrazu kultu
Ratnapäni (sanskryt), Dhyäni - Bodhisattva południa
Ratnasambhava (sanskryt), Dhyäni- Budda południa
Sailendra- epoka, z panowaniem on z Sumatra pochodzi Sailendra- dynastia nad Jawą środka (730-860)
Saisunäga- dynastia, z dynastycznych podstępów Puränas znana indyjska północny dynastia, ona około od 642-413 v. Chr. rządził
sakti (sanskryt), małżonka bóstwa lub Bodhisattva, uosobienie jego twórczych potencji
Säkyamuni (sanskryt), Gautama Budda jako ^ mnich z Säkya - Geschlechu
sälabhafijikä (sanskryt), który indyjska pani drzewo i-powód
Samantabhadra (sanskryt), Dhyäni - Bodhisattva środka
sambhogakäya (sanskryt), ciała tego ^ używania)) lub fl gloryfikacji)) Budda tego po Trikäya- nauce
sarhsära (sanskryt), krążenie odrodzeń
sangha (sanskryt), gmina mniszy
sanghäräma (sanskryt), klasztor
sanghäti (sanskryt), suknia wieczorowy mniszy
Tata Sary (sanskryt), po mongolsku: Kele - yin ükin tegri, indyjska alt bogini jako buddyjska bogini muzyki i sztuka poetycka
Säriputta (Pali, sanskryt: Säriputra), uczeń ulgowy tego Budda
Sätavähana- epoka, służ pani południe nad panowaniem Sätavähana- dynastii (1. wiek v. Chr.-3. wiek n. Chr.)
Siddhaikavira (sanskryt), aspekt Bodhisattva Mafijusri
Siddhärtha (sanskryt), imię historycznego Budda
silpasästra (sanskryt), indyjski podręcznik architektury
Sihgasäri- epoka, panowanie dynastii z Singasäri nad Jawą wschodnią (1[zasłonięte]280-12)
stambha (sanskryt), kolumna
Zobacz Sthavira Arhat
Zobacz Sthaviravädins Theravädins
stüpa (sanskryt), mogiła jako centralny pomnik kultu buddyzm
Sücimukha (sanskryt), demon flNadelmund &, towarzysz Avalokitesvaras
Sudhanakumära (sanskryt), Mahäyäna- bóstwo
Sui- epoka, panowanie Sui- dynastii nad Chinami (589-618)
Sukhävati (sanskryt), Amitäbhas Freudenreich zachodu
Sung- epoka, panowanie północnej ([zasłonięte]960-11) i południowy (1[zasłonięte]127-12) Sung- dynastia nad Chinami
Sunga- epoka, nad panowaniem Sunga- dynastii służ pani północny (185-72 v. Chr.)
Sütra, kanoniczny tekst uczący
T'ang- epoka, panowanieT'ang- dynastii nad Chinami (618-906)
tanka (sanskryt), obraz świątyni
Tantrismus, przez magiczne obrządki, czarodziejskie zaklęcia i Sakti- kult określony późny indyjską forma kultu
Tärä (sanskryt), bogini Mahäyäna
Theravädins (Pali, sanskryt: Sthaviravädins), najstarszą, po północnej tradycji w 10 szampanach podzielony kierunek wczesnego buddyzmu
torana (sanskryt), brama wejściowy Stüpa- płot
Trayastrirhsa- niebo (sanskryt), 2. świat nieba nad powierzchnią szczytu Sumeru, rzesza Indra
tribhanga (sanskryt), powód legowiska z podwójnym załamaniem osi
trikäya (sanskryt), Mahäyäna- nauka, w których Budda manifestuje siebie z trzech ciał,
triratna (sanskryt), trzy ^ klejnoty & buddyzmu: Budda, nauka i gmina mnisza
trisüla (sanskryt), trójząb, często w połączeniu z kołem nauki, jako symbol Triratna
Tusita- niebo (sanskryt), 4. świata nieba nad Sumeru, w Buddzie Säkya - muni i Maitreya przed ostatnim narodzeniem przebywają
ürnä (sanskryt), kręcony loczek między brwiami obrazu buddyjskiego
usnisa (sanskryt), flSchädelauswuchsD na głowie obrazu buddyjskiego
vähana (sanskryt), zwierzę jadący konno bóstwa
vajra (sanskryt), on belemnit
vajrahürhkaramudrä (sanskryt), gest, z którym bóstwo zatrzymuje Sakti na łonie
Vajrapäni (sanskryt), Dhyäni - Bodhisattva wschodu
Zobacz Vajraparyanka paryanka
Vajrayäna (sanskryt), tantristische formy buddyzmu
Vairocana (sanskryt), Dhyäni- Budda środka
varadamudrä (sanskryt), gest przyznania życzeniowego
Vasubandhu, założyciele Yogäcärin- szampana w 5. wieku
vedikä (sanskryt), płot Stüpa- okręgu
vidyädhara (sanskryt), fl tragarzy wiedzy)), skrzydlatego Genien do Häupten obrazu buddyjskiego
vihära (sanskryt), klasztor i specjalnie zasięg mieszkający mnichów
vinä (sanskryt), indyjski instrument strunowy
Vinaya- reguła (sanskryt), reguły klasztorne Vinaya - Pitaka
Visvapäni (sanskryt), Dhyäni - Bodhisattva północy
vitarkamudrä (sanskryt), gest argumentacji
vrksakä (sanskryt), bogini drzewa
wähalkada (sinhalesisch), występ ołtarza sinhalesischer Stüpas
yab - yum (tybetański), przedstawienie od bóstw w płciowym połączeniu
yajnopavita (sanskryt), sznur ofiary
yaksa (sanskryt), półbóg
Yama (sanskryt), indyjski alt Bóg śmierci
Yamäntaka (sanskryt), köpfig byk Mahäyäna- bóstwo, Zwalcz jego śmierci
yasti (sanskryt), niosący parasol słup Stüpa- zwieńczenia
Yogäcärins (sanskryt), Mahäyäna- szampana, które Yoga- nauka i -techniki do niego
Punkt środkowy posuwa się Zen- szampan siebeCh'an- buddyzmu





Spis odbić na stronach tekstu

14 przekroją poprzeczny Caitya - Haüe XIX z Ajantä. 1. połowa 6. wiek
Po Burgess, J., raport on the buddysta Cave Temples and their Inscriptions. Londynu 1883, T. 31
26 podstawy - i rysunek tego jaskini -Vihäras IV z Pitalkhorä. 1. wiek Po: Burgess, J., a. a. O. 1883, T. 7, 1-3
28 podstawy - i rysunek tego jaskini -Vihäras II z Kondäne. 1.-2. wiek
Po: Fergusson, J. i J. Burgess, The Cave Temples of In przeźrocze. Londynu 1880, T. 8, 1-2
29 zarysów klasztoru Bhamäla w Taxila. 3.-4. wiek
Po: Odgłos Marsa, Sir John, Taxila III. Cambridge 1951, T. 114. Prasuj Z uprzejmiej zezwoleniu wydawnictwa Cambridge University
30 zarysów tych jaskini -Vihäras XXI z Ajantä. 2. połowa 6. wiek Po: Burgess, J., a. a. O. 1883, T. 34,1
3 2 podstawy - i rysunek Stüpas III z Sänci. 1. wiek
Po: Archaeological Survey of In przeźrocze, Annual raportu 1913-14, T. 9
33 podstawy - i rysunek Borobudur. 8. wiek
Po: With, K., Jawa. Ogordzenie 1920. planu 2: Diez, E., sztuka Indii, Poczdamu 1926, Abb. 15
34 Votiv - Stüpa z Gandhära. 2-3. wiek
Po: Franz, H. G., buddyjska sztuki Indii. Lipska 1965, Abb. 148 36 rysunków Caitya- hali z Kärlä. 1. wiek Po: Fergusson - Burgess, a. a. O. 1880, T. 11, u góry
36 zarysów Caitya- hali z Kärlä. 1. wiek Po: Fergusson - Burgess, a. a. O. 1880, T. 11, na dole
37 fasad Caitya- hali z Kärlä. 1. wiek Po: Burgess, J., a. a. O. 1883, T. 12
38 zarysów klasztoru XXVI z Nägärjunakonda. 3. wiek Po: Ancient In przeźrocze 16 (i960), T. 48
38 podstawy - i rysunek Bodhigrhas od tego gole wschodnie Stüpas I z Sänci. Rekonstrukcja
Po: Eastern sposobu 2 (1930), T. 132, fig, 36 i T. 133, fig. 38 40 zarysów świątyni IX z Bäzäklik. 9.-10. wiek
Po: Le Coq, A. v., Chotscho. Berlina 1913, S. 14, na prawo
40 zarysów świątyni tarasowej z Pahärpur. 7.-8. wiek
Po: Brown, P., Indian Architecture. Buddysta and Hindusa Periods. Bombay 1965, T. 153, na prawo
41 zarysów świątyni z Singasäri. 13. wiek Po: With, K., Jawa. Ogordzenie 1920, planu 13
61 cztery wyjazdów Bodhisattva. Gandhära- płaskorzeźba z Kunduz. 3 .-4. wiek
Po: Artibus Asiae 21 (1958), T. między S. 236 i 237, Abb. 3, u góry 72 Stojącego Buddy. Amarävati. 3.-4. wiek
Po: Marg 18, 2 (1965), S. 29, Abb. 47 75 Na lewo: Siedzący asceta z płotu kamienia do Bodhgayä. 1. wiek v. Chr.
Po: Coomaraswamy, A. K., La sculpture de Bodhgayä. Paryża 1935, T. 47,4
Środek: Sit?ender Budda z Mathurä. 2. wiek n. Chr.
Po: Bachhof on, L., indyjska wczesny plastyka, Monachium 1929, T. 104, u góry
Na prawo: Siedzący Budda z Amarävati. 3. wiek
Po: Bachhof on, L., a. a. O. 1929, T. 131, u góry 87 odwiedzin Indras. Gandhära - Stele. 3.-4. wiek
Po: Artibus Asiae 13 (1950), S. 63, Abb. 4 102 Mudräs buddyjskich dzieł obrazu. Od na lewo: Abhayamudrä, Dhyanimudrä, Bhumisparsa -
mudrä, Dharmacakramudrä, Varadamudrä, Anjalimudrä 170 chińskich obrazu buddyjskiego z tego lat 338
Po: Rybak, O., język chiński plastyka. Monachium 1948, Abb. 62 172 Budda Säkyamuni w rozmowie z Prabhutaratna. Chińska grupa brązowa, 518
Po: Rybak, O., a. a. O. 1948, Abb. 67
Spis tablic
1 kapitel Asoka- kolumny. Wypolerowany Cunär- piaskowiec. H: ca. 210 cm. Särnäth. 3. wiek v. Chr. Archaeological muzeum, Särnäth. Inv. Nr. A 1
Po: Bachhofer, L., indyjska wczesny plastyka. Monachium 1929, T. 5
2 Mahäkapi - Jätaka na Relieftondo Stüpa- płotu. Czerwony piaskowiec. H: 49 cm. Bhärhut. 1. wiek v. Chr. Indian muzeum, Calcutta
Zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
3 Kurungamiga - Jätaka na płaskorzeźbie tondo Stüpa- płotu. Czerwony piaskowiec. H: 49 cm. Bhärhut. 1. wiek v. Chr. Indian muzeum, Calcutta
Po: Bachhofer, L., a. a. O. 1929, T. 29, na lewo na dole
4 sny królowej Mäyä na Relieftondo. Czerwony piaskowiec. H: 49 cm. Bhärhut. 1. wiek v. Chr. Indian muzeum, Calcutta
Zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
5 Culakokä Devatä na słupie Stüpa- płotu. Czerwony piaskowiec. H: 152 cm. Bhärhut. 1. wiek v. Chr. Indian muzeum, Calcutta. Inv. Nr. P 17
Po: Bachhofer, L., a. a. O. 1929, T. 20, na lewo napis nazywa imionom boginię
6 fundacji Jetavana. Relieftondo Sandsteinpfetlers. H: ca. 30 cm. Bodhgayä. 1. wiek v. Chr. W situ
Po: Bachhofer, L., a. a. O. 1929, T. 42, na lewo u góry
7 widoku zewnątrz Osttores Stüpas I. Gelbgrauer piaskowiec. H: ca. 10 m. Sänci. 1. wiek. W situ
Zdjęcie: K. Fischer, Heisterbacherrott
8 widoku pani Nordtores Stüpas I. Grauer żółtości piaskowiec. H: ca. 10 m. Sänci. 1. wiek. W situ
Zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
9 Vrksakä od jakiegoś Stüpa- gole. Grauer żółtości piaskowiec. H: 66 cm. Sänci. 1. wiek. Indian muzeum, Calcutta. Inv. Nr. S 12
Zdjęcie: G. Wichmann, Berlin
10 widoku zewnątrz Nordtores Stüpas I. Sänci. 1. wiek. W situ zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
11 widoku pani Westtores Stüpas I. Gelbgrauer piaskowiec. H: ca. 10 m. Sänci. 1. wiek. W situ
Zdjęcie: K. Fischer, Heisterbacherrott
12 Mithuna- grupy z przedsionka Caitya- hala. Rzeźba skały, H: ca. 190 cm. Kärlä. 1. wiek. W situ
Zdjęcie:H. J. Peuke, hala
13 Stüpa- płyty z przedstawieniami z Buddhavita. Zielonawy wapień. H: 160 cm. Amarävati. 2. wiek. British muzeum, Londyn. Inv. Nr. 44 (Elliot Coll. 122) zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
14 Stüpa- płyty z stüpaverehrenden słonia. Zielonawy wapień. H: 32 cm. Amarävati. 1. wiek. British muzeum, Londyn. Inv. Nr. 108 (Elliot Coll. 94)
Zdjęcie: Z freudlicher zezwolenia muzeum
Napis na dolnym brzegu nazywa Chetiyavamdaka Budhi i jego siostrę, zakonnica Budha, jako założyciel tronu lwiego.
15 Relieftondo z poddaniem się Nalagiri. Zielonawy wapień. H: 84 cm. Amarävati. 3. wiek. Gouvernment muzeum, Madras
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
16 Stüpa- płyty z przedstawieniem dużego oddzielenia. Zielonawy wapień. H: 38 cm. Amarävati. 3. wiek. British muzeum, Londyn. Inv. Nr. 112
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
17 Stüpa- płyty z przedstawieniem pochodzenia tu z Tusita- nieba. Zielonawy wapień. H: ca. 40 cm. Amarävati. 2.-3. wiek. Indian muzeum, Calcutta. Nr. A 1 zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
18 Stojącego Kapardin- Buddy. Bardziej czerwono cętkowany Sikri- piaskowiec. H: 250 cm. Särnäth. Około 203 n. Chr. Archaeological muzeum, Särnäth. Inv. Nr. B(a) 1
Po: Bachhofer, L., a. a. O. 1929, T. 79
Na podstawie napis fundacji mnicha Bala z tego roku 3 Kaniska- ery
19 Siedzącego Kapardin- Buddy. Bardziej czerwono cętkowany Sikri- piaskowiec. H: 69 cm. Mathurä. 2. wiek. Archaeological muzeum, Mathurä. Inv. Nr. A 1
Po: Bachhofer, L., a. a. O. 1929, T. 81
Na podstawie niedatowany napis fundacji Amoghädäsi, matka Budda -raksita
20 fragmentów siedzącego Kapardin- Buddy. Bardziej czerwono cętkowany Sikri- piaskowiec. H: 68 cm. Mathurä. 3. wiek. Państwowe muzeum dla etnologii, Monachium. Inv. Nr. Mu 205 zdjęć: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
21 sceny toaletowej z konfiskaty meblowej. Kość słoniowa. H: 29 cm. Begram. 2. wiek. Musy"e Guimet, Paryż. Inv. Nr. fouilles 1937, no 329
Zdjęcie: H. G. Franz, Graz
22 Siedzącego Buddy. Bardziej czerwono cętkowany Sikri- piaskowiec. H: 28 cm. Saheth - Maheth. Stüpa 9 w Gandhakuti- obszarze. Początek 4. wiek. Provincial muzeum, Lucknow
Zdjęcie: H. G. Franz, Graz
Napis podstawowy nazywa krawca płaszcza Sihadeva z Saketa (Ayodhya) jako założyciel. 2 3 Stüpa- płyty z przedstawieniem Nigrodhamiga - Jätakas. Szarzej łupek. H: 21,5 cm. Gandhära. 2.-3. wiek. Näprstkovo Muzeum Asijskych, Africkych a Americkych kultury, Praga. Inv. Nr. 13.622 zdjęć: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
24 Stüpa- płyty z przygotowaniem Kremation tego Budda. Niebieskoszaro łupek. H: 28 cm. Gandhära. 3. wiek.
Muzeum dla Indyjskiej sztuki, Berlina (zachód). Inv. Nr. I. C. 34 911 (I 80 zdjęcie): Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
25 Indras odwiedzin. Steatyt. H: 14 cm. Gandhära. 3. wiek. Muzeum dla etnologii, Lipsk. Inv. Nr. SAS 15 127
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
26 Stojących Maitreya. Szarzej łupek. H: 59 cm. Gandhära. 3. wiek. Depozyt w archeologicznym muzeum uniwersytecka Luthra marcin, hala
Zdjęcie: H. L. Nickel, hala
27 Stojącego Buddy. Szarzej łupek. H: ca. 150 cm. Gandhära. 3.-5. wiek. Archaeological muzeum, Kabul
Zdjęcie: K. Fischer, Heisterbacherrott
28 Siedzących Maitreya. Szarzej łupek. H: 25,5 cm. Takht - i Bähi -. 3.-4. wiek. Muzeum dla etnologii, Lipsk. Inv. Nr. SAS 1306
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
29 Siedzących Maitreya. Stiuk. H: 58,5 cm. Taxila - Jauliän. Fasada wschodnia Stüpas A 11. 4., aż 5. wiek. W situ
Zdjęcie: H. G. Franz, Graz
30 Stüpa- płyty z przedstawieniem Parinirväna. Niebieskoszaro łupek. H: 41 cm. Loriyän Tangai. 3.-5. wiek. Indian muzeum, Calcutta. Inv. Nr. 5147
Zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
31 głowy buddyjskiej. Szarzej łupek. H: 26 cm. Gandhära. 3.-4. wiek. Näprstkovo Muzeum Asijskych, Africkych a Americkych kultury, Praga. Inv. Nr. 16.601
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
32 Votiv - Stüpa. Piaskowiec. H: ca. 35 cm. służ pani północny. 6. wiek. Muzeum dla etnologii, Lipsk. Inv. Nr. SAS 13 328
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
33 Siedzącego Buddy. Rzeźba skały. H: ca. 200 cm. Ajantä XIX. Wokół 550. pani situ zdjęcie: Subodh Chandra, Bombay
34 Stojącego Buddy. Czerwony Sikri- piaskowiec. H: 220 cm. Mathurä. 5. wiek. Archaeo - logical muzeum, Mathurä. Inv. Nr. A 5
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
Na podstawie niedatowany napis fundacji mnich Yasadinna
35 Siedzącego Buddy. Cunär- piaskowiec. H: 158 cm. Särnäth. 5. wiek. Archaeological muzeum, Särnäth. Inv. Nr. B (b) 181
Po: Coomaraswamy, A. K., Visvakarma. Londynu 1914, T. 3
36 Ukoronowanego Buddy. Krzywiej. H: 65 cm. Bihar. 8.-9. wiek. Hop Ferenc Keletäzsiai Müveszeti Müzeum, Budapeszt. Inv. Nr. 2372
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
37 Ukoronowanego Buddy. Granulit. H: 52 cm. Bodhgayä. 8. wiek. Victoria & Albert muzeum, Londyn. Inv. Nr. I. M. 4-1917
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum. Crown copyright reserved
38 Votiv- fragmentu. Niebieskoszaro geschieferter piaskowiec z śladem z Bemalung. H: 36 cm. Kurkihär. io.-ii. Wiek. Muzeum Rietberg, Zurych. Zbiór Eduard z Heydt. Inv. Nr. R VI 211
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
39 Siedzących Khasarpana - Lokesvara. Brązowy łupek talku. H: 81 cm. Chauduar. 12. wiek. Philadelphia muzeum of sposobu, Philadelphia. Inv. Nr. 41.23.1
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
40 Stojących Avalokitesvara - Padmapäni. Malowidło ścienne. Ajantä jaskini I. 600-625. pani situ zdjęcie: Department of Archaeology, Government of In przeźrocze
41 Stojących Sita - Tärä między Mahämäyüri i Märici. Brąz. H: 32 cm. Kurkihär. Środek 9. wiek. Patna muzeum, Patna. Inv. Nr. 9770
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
42 Stojących Avalokitesvara. Vergoldetes miedź z dodatkiem z hiacynta. H: 30,5 cm. Nepal. 9. wiek. Muzeum of Fine Arts, Boston. Inv. Nr. 17.2315
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
43 Siedzących Mahäsähasrapramardani. Vergoldete brązu z dodatkiem z turkusu, Lapislazuli i rubinu. H: 14 cm. Nepal. 14.-15. wiek. Hop Ferenc Keletäzsiai Müveszeti Müzeum, Budapeszt. Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
44 Siedzących Tärä. Brąz. H: 16 cm. Nepal. 17.-18. wiek. Zbiór mody, hala zdjęcie: H. L. Nickel, hala
45 Siedzących Manjusri z Sakti. Vergoldete brązu. H: 20 cm. Nepal. 1768. Hop Ferenc Keletäzsiai Müveszeti Müzeum, Budapeszt. Inv. Nr. 6156
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum czytanie jest data niepewne
46 Siedzących Arapacana - Manjusri. Bazalt. H: 107 cm. Candi Sihgasäri. 1343. muzeum dla Indyjskiej sztuki, Berlina (zachód). Strata wojenna
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
Napis fundacji na stronie odwrotnej jest do Saka- roku 1265 (1343 i 2.) pod królem
Adityavarman datuje. Napis na froncie nazywa imię Manjusri
47 Górujących Prajnäpäramitä. Kasztan szary Andesit. H: 126 cm. Candi Singasäri. 12. wiek zakańcza się. Rijksmuseum voor klient ludu, męka. Inv. Nr. 1[zasłonięte]403-15
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
48 głowy buddyjskiej. Trachyt. H: 32,5 cm. Borobudur. 8. wiek. Kurpfälzisches muzeum, Heidelberg. Inv. Nr. PS 91
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
49 Stojącego Buddy. Piaskowiec. H: 90 cm. Tuol Präh Theat. 6.-7. wiek. Musee Guimet, Paryż. Inv. Nr. MG 18 891
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
50 Siedzącego Mucilinda- Buddy. Piaskowiec. Angkor, Bayon. 1. połowa 12. wiek. Musee Guimet, Paryż. Inv. Nr. MG 17 483
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
51 Stojącego Buddy. Piaskowiec. H: 180 cm. Präh chan (Angkor). Początek 13. wiek. Musee Guimet, Paryż. Inv. Nr. 10048
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
52 wschodni Wähalkada Kanthaka - Stüpas. H: ca. 5 m. Mihintale. Około 2. wiek. W situ
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem Archaeological Department of Cejlon, Colombo
53 kamienia księżycowego Wata - däge. Granit. Średnica: ca. 250 cm. Polonnäruva. 12. wiek. W situ
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem Archaeological Department of Cejlon, Colombo
54 Siedzącego Buddy z flOuter Circular Road)). Dolomit. H: ca. 200 cm. Anurädhapura. 4. wiek. W situ
Zdjęcie:H. Mode, hala
5 5 Ubóstwiających bóstw. Plastyka gliny z kolorową wersją. H: ca. 53 cm. Schortschuq, Naksa- jaskinia. 7.-8. wiek. Muzeum dla Indyjskiej sztuki, Berlina (zachód). Zdjęcie: H. G. Franz, Graz
56 Siedzącego Buddy. Vergoldete brązu. H: 56,5 cm. Sawankhalok. 14.-16. wiek. Muzeum dla sztuki i rzemiosła, Hamburg. Inv. Nr. 1927, 295
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
57 Yamäntaka. Brąz. H: 22,5 cm. Tybet. 18. wiek. Państwowe muzeum dla etnologii, Monachium. Inv. Nr. 09.142
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
58 Manjusri na fladze świątyni. Kolor na ekranie. H: 87 cm. Tybet. 2. połowa 18. wiek. Hop Ferenc Keletäzsiai Müveszeti Müzeum, Budapeszt. Inv. Nr. L / Deposit / 64 zdjęć: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
59 Dipankara - Jätaka. Malowidło ścienne z świątyni 9. H: ca. 325 cm. Bäzäklik. 9.-10. wiek. Muzeum dla Indyjskiej sztuki, Berlina (zachód). Strata wojenna
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
60 taty Sary jako Kele - yin ükin tegri. Farba kryjąca na bawełnie. Mongolia. Wokół 1800. państwowej muzeów, Asiatische wschodni oddziału. Berlin
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
61 Bodhisattva z Sakti. Farba kryjąca na bawełnie. Mongolia. Wokół 1800. państwowej muzeów, Asiatische wschodni oddziału, Berlin. Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
62 Stojących Kuan - yin. Piaskowiec. H: 48 cm. Chiny. 551. muzeum dla etnologii, Lipsk. Inv. Nr. 11 226
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
Napis na stronie odwrotnej wspomina, że buddyjski gubernator z Kuang - wu ma sporządzą zostawia Koh Lih 551 obraz z kosztownego kamienia w roku imieniem, w nadziei, żyć z jego rodziną po tym śmierci w świętym Freudenreich zachodu i zająć w trzykrotnym zebraniu najbardziej górne miejsce.
63 Siedzących Amida. Czarniejszy kamień. H: 31 cm. Chiny. 667. muzeum dla etnologii, Lipsk. Inv. Nr. 11 222
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
Na stronie odwrotnej napis fundacji z tego roku 667
64 Votiv - Stüpa. Mosiądz. H: 12,5 cm. Tybet. 19. wiek. Neprajzi Müzeum, Budapeszt. Inv. Nr. 58 163
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
65 Bodhisattva- głowy. Piaskowiec. H: 28 cm. Chiny. Sui- epoka (589-618). Muzeul de Artä al R. S. R., Bukareszt. Inv. Nr. 31/18847
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
66 Stojących Bodhisattva. Piaskowiec. H: 45,5 cm. Chiny. Sui- epoka (589-618). Muzeul de Artä al R. S. R., Bukareszt. Inv. Nr. 28/18844
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
67 Bodhisattva - lub głowy buddyjski. Piaskowiec. H: ca. 70 cm. Lung - men. Wokół 600. depozytu w archeologicznym muzeum uniwersytecka Luthra marcin, hala
Zdjęcie: H. L. Nickel, hala
68 Bodhisattva- głowy. Piaskowiec. H: 41,5 cm. Chiny. T'ang- epoka (618-906). Muzeul de Artä al R. S. R., Bukareszt. Inv. Nr. 25/18841
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
69 Lohan- głowy. Biały marmur. H: 31,5 cm. Chiny. 17. wiek. Muzeum Narodowe, Warszawa. Inv. Nr. 530-403 MN
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
70 Siedzących Kuan - yin. Drzewo z polichromiczną wersją. H: 107 cm. Chiny. 12. wiek. Rijksmuseum, Amsterdam. Inv. Nr. 86
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
71 Stojących Fudö - myö ö -. Drzewo, chwycić polichromicznie. H: 64 cm. Japonia. 14.-15. wiek. Muzeul de Artä al R. S. R., Bukareszt. Inv. Nr. 135/18956
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
72 Stojących Amida: Drzewo z vergoldetem pociąg nad lakier. H: 105 cm. Japonia. 13. wiek. Gos. Muzej Iskusstvo Narodov Vostoka, Moskwa. Inv. Nr. 505 I
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum
73 Siedzących Amida. Brąz. H: 11,35 m. Kamakura. 1252. pani situ zdjęcie: Archiwum obrazu autora
74 Siedzących Amida Nyorai. Drzewo z pociągiem nad lakier. H: 85 cm. Japonia. 15.-16. wiek. Muzeul de Artä al R. S. R., Bukareszt. Inv. Nr. 146/18967
Zdjęcie: Z uprzejmym zezwoleniem muzeum