Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BROWN ŚWIATŁO W FILMIE TEORIA ŚWIATŁA I KOLORU

19-01-2012, 15:19
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 34 zł      Aktualna cena: 34 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 1999914093
Miejscowość gdańsk
Licytowało: 5    Wyświetleń: 79   
Koniec: 14-01-2012 15:05:14

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



BLAIN BROWN

ŚWIATŁO W FILMIE


Ilość stron: 300
Format: 16,5 x 23 cm



   

"Światło w filmie" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokaże nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej biblii Cinematography, analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak może

Książka uczy zarówno o historii oświetlenia, jak i przedstawia nowoczesny sprzęt i techniki HD. Od pierwszych stron wiadomo, że mamy do czynienia z profesjonalnym, rzeczowym tekstem, pisanym nie przez teoretyka, lecz specjalistę i operatora.

Autor opisuje tajniki pracy oświetleniowca przy użyciu wielu ilustracji, zdjęć i poręcznych diagramów. Wybierz się z nami w podróż na plan filmowy, gdzie autor demonstruje procedury techniczne i objaśnia działanie sprzętu w konkretnych ujęciach.



SPIS TREŚCI

Historia oświetlenia

Światło kontrolowane

Wczesna produkcja filmowa

Wprowadzenie sztucznego oświetlenia

Era technikoloru

Metalohalogenkowe (HMI), ksenonowe, fluorescencyjne i diodowe (LED) źródła oświetlenia

Lampy KINOFLO i LED



Źródła oświetlenia

Fresnele

Sztuczne fresnele

Oświetlenie 10K i 20K

Oświetlenie 5K

Oświetlenie typu Junior

Oświetlenie 1K

Oświetlenie typu 650, Betweenie oraz InBetweenie

Oświetlenie typu Inkie

Jednostki metalohalogenkowe (HMI)

Oświetlenie 12K i 18K

Oświetlenie 6K i 8K

Oświetlenie 4K i 2,5K

Mniejsze metalohalogenkowe (HMI) jednostki

Gdy metalohalogenkowe (HMI) nie chcą działać

Ksenonowe

Lampa łukowa "Brutus"

Światła typu open-face

Skypan

Open-face 2K

1000-/600-/650-watowe Open face

PAR 64

Lampy PAR

Dino, Moleeno i Wendy

Maxibrute

FAY'e

Ruby 7

Metalohalogenkowe PARy

Miękkie Światła

Miękkie studyjne (8K, 4K i 1K)

Światła rozproszone

Światła przestrzenne (space lights)

Sprzęt fluorescencyjny (fluorescent rig)

Jednostki fluorescencyjne z korekcją koloru

Żarówki z korekcją koloru

Zespoły lamp do oświetlania sztucznego horyzontu (cycs, strips, nooks, broads)

Różnorodne

Chińskie lampiony

Światła osadzone na wyciągniku

Source Fours

Reflektory zasilane akumulatorowo (sunguns)

Softboxy

Jokers

Zespoły diod świecących LED

Światła typu dedo

Balony oświetleniowe

Bager Baglight

Rozpraszacze światła i barndoors



Podstawy oświetlenia

Jakich efektów oczekujemy od oświetlenia?

Nastrój i tonacja

Pełen zakres tonów

Kontrola koloru i bilans barw

Dodawanie scenie kształtu, głębi i wymiaru

Kształt

Rozdzielanie

Głębia

Struktura

Ekspozycja

Kompozycja

Proces oświetlania

Proces

Jakie są wymagania?

Jakimi narzędziami dysponujemy?

Grafik pracy

Jakie mamy możliwości?

Jak być szybkim?

Podstawy oświetlenia

Podstawowe elementy

Jakość światła

Mocne/delikatne

Inne cechy światła

Oświetlenie zależne od przedmiotu

Wysokość

Niska i wysoka tonacja

Odbicie/Światło naturalne

Modulacja/Struktura



Oświetlenie podstawowej sceny

Średniowieczni rycerze dookoła ogniska

Plan

Efekt migotania

Scena grupowa z ogniem

Scena science-fiction

Scena filmu noir

Scena detektywistyczna

Młody wynalazca

Sceny rozmaite

Garncarz

Ujęcie piękności

Pokój bilardowy

Scena intymna

Oświetlenie serialowe

Oświetlenie reality show

Wewnątrz czy na zewnątrz?

Plener w dzień

Spod podłogi

Otoczenie z góry

Wyznania: Scena treningu

Niebezpieczny umysł: Aleja

Tworzenie pleneru w studio

X-men: Plastikowe więzienie

Montaż sceny

Duży plener nocny

Pełne ustawienie sceny



Oświetlenie w HD, DV i SD Video

Inżynier video i technik obrazu cyfrowego

Oscyloskop kontrolny sygnałów wizyjnych

Wektoroskop

Kontrola diafragmy

Miksowanie elektroniczne

Balans bieli

Transfer obrazu filmowego do video

Oświetlenie przy kilku kamerach

Ustawienie monitora

Procedura ustawienia monitora

Regulator obrazu w sąsiadujących monitorach

Balans bieli kamery

Ustalenie linii odniesienia

Tablica kontrolna



Teoria ekspozycji

Reflektor iluminacyjny

F/Stop

Ekspozycja, ISO i powiązania oświetleniowe

Dystans źródła oświetlenia

Szybkości ISO/ASA

Chemia błony filmowej

Reakcja błony na światło

Ukryty obraz

Procesy chemiczne

Kolorowy negatyw

Dodane kontra odjęte kolory

Krzywa H&D

The Log E Axis

Czym jest Log?

Postrzeganie jasności

Kontrast

"Właściwa" ekspozycja

Zakres jasności w scenie

Ustalanie ekspozycji

Narzędzia

Światłomierz

Miernik odbicia światła

System strefowy

Strefy w scenie

Skala szarości

Dlaczego 18%?

Place i fall

Odczyt ekspozycji przy pomocy ultrafioletu

Przesłona



Teoria i kontrola koloru

Natura światła

Postrzeganie koloru

Teoria Tristimulus

Efekt Purkinje i filmowe światło księżyca

Światło i kolor

Dodane i odjęte kolory

Jakości światła

Barwa

Jaskrawość

Nasycenie

Temperatura koloru

Koło barw

Łączenie kolorów

Przestrzeń barwna filmu i video

Współgranie i interakcja koloru

Interakcja koloru i fenomen wizualny

Prawa jednoczesnego kontrastu

Metameria

System koloru CIE

Podstawowe źródła światła w systemie CIE

Kolor cyfrowy i elektroniczny

Kontrola koloru

Czym jest biel?

Temperatura koloru

Mierniki koloru

Balans koloru w filmie

Balans koloru przy użyciu filtrów kamery

Filtry konwersji

Filtry balansu świetlnego

Korekcja balansu światła

CTO

Od światła sztucznego do dziennego

Oświetlenie fluorescencyjne

Korekcja światła niekolorowego

Lampy łukowe

HMI

Lampy przemysłowe

Wybory stylistyczne w kontroli koloru



Elektryczność

Pomiar elektryczności

Potencjał

Systemy dostarczania elektryczności

Trójfazowy

Jednofazowy

Źródła mocy

Generatory

Obsługa generatora

Kontakty

Bezpieczeństwo tie-in

Ustalanie KVA

Wtyczki ścienne

Baterie

Pojemność baterii

Kwas przewodzący

Ciężki antymon

Bateria kadmowo-niklowa

Baterie litowo-jonowe i niklowo-metalowe

Paper Amps i obliczanie naładowania

Natężenie prądu

Kodowanie kolorem

The Neutral

Wyposażenie

Kontakty

Nakrętki typu busbar

Złącza

Przełączniki oświetlenia studyjnego

Kabel zasilający

Typy przewodów

Rozdzielniki

Lunchboxes, Snake bites, Gangboxers oraz Four-Ways

Rozszerzenia

Rozplanowanie systemu przewodzącego

Praca z prądem przemiennym (AC) i prądem stałym (DC)

Obliczanie spadku napięcia

VCR

Elektryczne bezpieczeństwo

"Mokra robota"

Bezpieczeństwo HMI

Bezpieczeństwo uziemienia



Gripologia

Kontrola świateł

Reflektory

Obsługa reflektorów

Zasłonki światła (motylki) i cutters

Triki

Netss

Triki

Cuculoris

Dyfuzory

Motylki i urządzenia wiszące

Griffs

Utrzymywanie w pozycji

Grip heads

Zaciski

Studded C-clamps

Różne



Zespół i działania na planie

Operator obrazu

Zespół

Mistrz oświetlenia

Pierwszy asystent

Trzeci elektryk i elektrycy

Szef wózkarzy

Wózkarze

Inne części zespołu

Działania na planie

Proces

Rough-In

Ustalanie miejsc w scenie

Światło

Próba

Kręcenie

Procedury



Lampy i gniazda

Typy promieniujących źródeł światła

Lampa łukowa

Światło sztuczne wolframowe

Lampy wolframowo-halogenowe

HMI

Household i żarówki projektorów

Żarówki

Tuby fluorescencyjne

Zmiennobarwne



Zagadnienia techniczne

Zdjęcia przy użyciu HMI

Dostarczanie prądu

HMI bez efektu migotania

Ściemniacz

Efekty ściemniania na planie

Praca ze stroboskopem

Ekspozycja stroboskopu

Ekspozycja w Makrofotografii

Głębia ostrości przedmiotu w zbliżeniach

Oświetlanie dla maksymalnych zbliżeń

Filmowanie pod wodą

Efekty

Deszcz

Dym

Ogień

Efekt projektora i TV

Dzień dla nocy

Efekt poświaty księżyca

Efekty wodne

Piorun

Używanie światła dziennego

Oświetlenie dla fotografii procesowej

Chroma key

Zielony ekran (greenscreen)

Oświetlenie dla fotografii procesowej

Sztuczki dla zielonego i niebieskiego ekranu



Dodatek

Lampa łukowa "Brutus"

Międzynarodowe typy wtyczek i gniazdek

Zbuduj własny handsqueezer ("zgniatacz rąk")

Typowy porządek oświetlenia dla małej, niezależnej produkcji

Porządek oświetlenia dla dużej produkcji studyjnej