Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Bojaźń i drżenie SOREN KIERKEGAARD

19-01-2012, 15:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 65 zł     
Użytkownik zima1942
numer aukcji: 1999911311
Miejscowość giżycko
Wyświetleń: 14   
Koniec: 14-01-2012 14:19:35
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


BOJAŹŃ I DRŻENIE. CHOROBA NA ŚMIERĆ
Soren Kierkegaard


Wydawnictwo: Towarzystwo Naukowe KUL

Format: 145x205
Ilość stron: 300
Oprawa: miękka
Stan: nowa


SPIS TREŚCI

Od tłumacza (Jarosław Iwaszkiewicz) 9
Bojaźń i drżenie
Przedmowa 39
Nastrój 43
Pochwała Abrahama 48
Problematy 57
Tymczasowa ekspektoracja 57
Problemat I: Czy może istnieć teleologiczne zawieszenie etyki? 84
Problemat II: Czy istnieje absolutny obowiązek wobec Boga? 98
Problemat III: Czy można moralnie obronić Abrahama, że zataił
swój zamiar przed Sarą, Eleazarem i Izaakiem? 112
Epilog 152
Choroba na śmierć
Przedmowa 159
Wprowadzenie 161
Część pierwsza. Rozpacz to choroba na śmierć
A.
O tym, że rozpacz jest chorobą na śmierć 166
A. Rozpacz jest chorobą ducha, jaźni i jako taka może być
potrójna: rozpacz, że się nie jest świadomym swej osobowości
(rozpacz niewłaściwa), rozpacz, że się nie chce być sobą,
rozpacz, że się chce być sobą 166
B. Możliwość i rzeczywistość rozpaczy 168
C. Rozpacz jest „chorobą na śmierć” 170
B.
O powszechności tej choroby (rozpaczy) 176
C.
Kształty tej choroby (rozpaczy) 183
A. Rozpacz rozpatrywana bez względu na to, czy refleksja nasza
przyjmuje jej świadomość, czy też nieświadomość, tylko
jako rozmyślanie o elementach syntezy 184
a) Rozpacz rozpatrywana ze względu na określoność:
skończoności — nieskończoności 184
a) Rozpacz nieskończoności pochodzi z braku skoń czoności 184
b) Rozpaczą skończoności jest brak nieskończoności 187
b) Rozpacz z punktu widzenia określoności możliwość — konieczność 190
a) Rozpaczą możliwości jest brak konieczności 190
b) Rozpaczą konieczności jest brak możliwości 193
B. Rozpacz z punktu widzenia możliwości: świadomość 198
a) Rozpacz nieświadoma tego, że jest rozpaczą, czyli rozpaczliwa nieświadomość swojego ja, i to wiecznego 198
b) Rozpacz, która uświadamia sobie, że jest rozpaczą, czyli
świadoma, że jest osobowością, w której istnieje cząstka
wieczna, i wobec tego jest w rozpaczy, że nie chce być sobą,
albo jest w rozpaczy, że chce być sobą 203
a) Rozpacz z powodu pragnienia niebycia sobą, rozpacz słabości 206
1. Rozpacz nad sprawami ziemskimi i nad pewnymi sprawami ziemskimi 207
2. Rozpacz z powodu wieczności, czyli rozpacz nad sobą 208
b) Rozpacz z powodu pragnienia bycia sobą, bunt 224
Część druga. Rozpacz jest grzechem
A.
Rozpacz jest grzechem 234
Rozdział pierwszy
Stopniowanie świadomości swego ja (określenie przed Bogiem) 236
Dodatek: O tym, że definicja grzechu zawiera w sobie możliwość zgorszenia, ogólne uwagi o zgorszeniu 240
Rozdział drugi
Sokratyczna definicja grzechu 246
Rozdział trzeci
Że grzech nie jest negacją, tylko czymś pozytywnym 255
Dodatek do A: A więc czy grzech nie staje się w pewnym sensie ogromną rzadkością? (Moralność) 259
B.
Dalszy ciąg grzechu 264
A. Grzech rozpaczy z powodu grzechu 268
B. Grzech rozpaczy z powodu grzechów odpuszczenia
(Zgorszenie) 273
C. Grzech porzucenia chrześcijaństwa modo ponendo i uważania
go za fałsz 286

Skorowidz imion 259