Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BMW E30 330i SWAP M54B30 318is SZPERA GWINT 5x120

14-05-2014, 0:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 500 zł     
Użytkownik piotrekpc
numer aukcji: 4198840341
Miejscowość Starachowice
Wyświetleń: 6381   
Koniec: 13-05-2014 23:52:41

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1991
Pojemność silnika (cm3): 2979
Moc silnika (KM): 231
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Benzyna
Liczba drzwi: 2/3
Kolor: Czerwony
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Szyberdach, Alufelgi, Immobilizer
Informacje dodatkowe: Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Na dole aukcji dwie obszerne galerie - pierwsza zdjęcia z listopada 2013r, druga galeria - zdjęcia z kwietnia 2014r.

 

Witam na mojej aukcji. Najpierw krótki rys historyczny ;) Auto zakupiłem wiosna 2013 roku z "zeswapowanym" silnikiem M52b28 i "konwersja" na 5 śrub jako bazę do dalszych modyfikacji. Kupiłem go głównie ze względu na dobry stan nadwozia ponieważ cała reszta od strony mechanicznej pozostawiała wiele do życzenia.

Z grubsza wyglądało to tak: M52B28 - pracowało w trybie awaryjnym i kręciło się do 5000obr/min. W połączeniu z totalnie rozpadającym się dwumasem, oraz zabitym dyfrem na malej głowie bez szpery i z przełożeniem 4,25 oraz 5-cio biegową skrzynia dawało niezapomniane wrażenia z jazdy która kończyła się w okolicach 150km/h.

Konwersja na 5 srub zostala przeprowadzona równie "oryginalnie" i była zrobiona chyba tylko po to aby założyc felgi 17" "schnitzery" 5x120 - poprzedni właściciel beztrosko zamienił nie najgorsze oryginalne hamulce z ISa na zawieszenie z compacta 316Ti z mikroskopijnymi nie wentylowanymi tarczami z przodu oraz bębnami z tylu i jakimś mikroserwem bliżej nie określonego pochodzenia - w sumie jeżeli samochód nie przyspiesza to i brak spowalniaczy jakoś szczególnie mocno nie doskwiera :)

Jak już wcześniej wspomniałem i co widać po przeprowadzonych przez niego "modach" poprzedni właściciel zdecydowanie przedkładał wygląd nad walory użytkowe i bezawaryjność tego pojazdu - a że zamarzyło mu się ze jego E30 musi być czerwone to na taki tez kolor je przemalował z fabrycznego koloru srebrnego...

Ponieważ jednak auto nie miało żadnego dzwona w przeszłości (czego teraz jestem pewien po jego rozebraniu na czynniki pierwsze w trakcie dawania mu drugiego życia) zaproponowałem 6000zl za nadwozie + 3000zl za silnik + 1000zl za koła jako, że reszta i tak miała wylądować niebawem na pobliskim złomowisku co zresztą się stało (będąc prawie pewnym, że ówczesny właściciel nie zgodzi się przy jego cenie oscylującej w okolicy 14000zł).

Ku zdziwieniu mojemu i mojego kolegi zgodził się więc nie pozostało nic innego jak wyciągnąć z tajnego schowka bilety narodowego banku polskiego w odpowiedniej ilości, przekazać je dotychczasowemu właścicielowi pojazdu i oddalić się w kierunku miejsca zamieszkania planując po drodze co i w jakiej kolejności będziemy "tjuningować" po powrocie.

 

 

 

  Następnego dnia po kilku szybkich (i jak zwykle zbyt optymistycznych) kalkulacjach komisja zatwierdziła plan kilku delikatnych modyfikacji w skład których weszły między innymi (bo i tak o wielu sprawach pewnie zapomniałem):

 

 

Nadwozie:

- Rozbiórka całości, usuniecie wszelkich ognisk korozji, zabezpieczenie wszystkich newralgicznych dla E30 miejsc. Oczyszczenie całej podłogi, wnęk nadkoli przednich i tylnych, wosk w profilach zamkniętych, podkład i lakier poliuretanowy, a na koniec baranek.

- Oczyszczenie i odświerzenie komory silnika, usuniecie zbędnych uchwytów i mocowań, zabezpieczenie antykorozyjne i nowy lakier.

- Zamontowane rozporki z przodu oraz z tylu - zakupione nowe STAFFA na pewnym znanym portalu aukcyjnym.

 

 

Zawieszenie i układ kierowniczy:

- Wszystkie elementy zawieszenia zdemontowane, wypiaskowane oraz przed ponownym montażem zabezpieczone podkładem i lakierem poliuretanowy.

- Wszystkie elementy metalowo gumowe - poliuretan Olkusz (poza tylnymi tulejami przedniego wahacza- tu ori M3 3.0 acentryczne Lemforder - poliuretan lubi tu popękac na przyczepnej oponie co miało miejsce i w tym wypadku przy pierwszej wizycie na torze z opona typu slick)

- Przekładnia kierownicza o krótkim przełożeniu E36 - NOWA TRW nie regenerka.

- Drążki kierownicze, końcówki drążków, łączniki stabilizatora -nowe Lemforder.

- Dodatkowa chłodniczka oleju w układzie kierowniczym MOCAL.

- Wahacze przednie M3 3.2 z nowymi sworzniami krótkimi oraz długimi i nowymi tulejami acentrycznymi (wszystko nowe Lemforder)

- Belka tył przerobiona - dodana możliwość regulacji zbieżności i kątów pochylenia kola tylnego.

- Zawieszenie gwintowane BC Racing z 32 stopniowa regulacja siły tłumienia i dwoma kompletami sprężyn o różnych twardościach.

- Stabilizatory H&R

 

 

Układ hamulcowy:

- Pełna konwersja na 5x120mm

- Wszystkie przewody hamulcowe elastyczne oraz metalowe położone nowe podczas składania auta po konserwacji.

- Podwójne serwo hamulcowe.

- Hydrauliczny hamulec ręczny GIRLING.

- Korektor siły hamowania TILTON.

- Tarcze hamulcowe z E46 330i przód + tył 325 i 320mm.

- Klocki hamulcowe TRW zamontowane nowe.

- Zaciski hamulcowe odświeżone i zregenerowane (nowe tłoczki, uszczelnienia itd...) oczywiście również E46 330i.

- Dodatkowo nowe przednie piasty (FAG) oraz nowe łożyska tył (FAG)

 

 

Kola i opony:

 - Felgi styling 32 przód 7,5 cala szerokości tyl 8,5 cala szerokości 17".

- Opony semislick przód 215/40R17, tył 235/35R17 Federal 595RSR zakupione również nowe.

 

 

Silnik, chlodzenie i uklad napedowy:

- Silnik M54B30 z E46 cabrio z automatem z 2004r.

- Skrzynia manualna 6 biegów z BMW 530i E60

- Koło zamachowe sztywne M50B25 roztoczone na 240mm,

- Docisk z BMW 530D zakupiony NOWY SACHS,

- Tarcza sprzęgła NOWA z tłumikiem drgań organiczna,

- Łożysko oporowe nowe SACHS - ten zestaw spokojnie przenosi ponad 550Nm

- Dyfer o customowym przełożeniu 3.45 ze szperą poskładany na nowych płytkach oraz oczywiście zalany nowym olejem "duza glowa" + najmocniejsze półosie - dzięki 6-cio biegowej skrzyni mamy zalety "krótkiego dyfra" na pierwszych 5 ciu biegach i przełożenie takie jak ze skrzynia 5b i dyfrem 2.93 na 6-tym biegu...

- Wydech ze stali nierdzewnej z kolektorami wydechowymi od M52B28, katalizatorami oraz końcową puszka oryginalna od E46 330Ci (cieńsza niż z E36 przez co mniej wystaje pod spód auta).

- Układ chłodzenia z największa możliwą chłodnicą (zakupiona NOWA) oraz w pełni sprawnym układem chłodzenia i wentylatorem z płynna regulacja prędkosci obrotowej sterowanym przez fabryczne ECU tak jak w oryginale kiedy silnik jest zamontowany w E46 czy E39 z aktywnym MapCoolingiem itd...

- W układzie paliwowym dołożony został w bagażniku dodatkowy ponad dwu litrowy swirlpot + druga zewnętrzna pompa o wydajności ponad 450km w celu wyeliminowania problemu z brakiem paliwa w długich prawych zakrętach kiedy mamy mniej niż pół baku

- Usunięte VISCO (fabrycznie w aucie dawcy tez go nie bylo) ale silnik jest wlozony tak, ze bez problemu zmieści się jeżeli ktoś miał by chęć je założyć.

- Zawieszenie silnika i skrzyni biegów NOWE.

 

 

Wnętrze:

- Kierownica MOMO COMPETITION + NABA + DODATKOWY SPACER 40mm

- Fotele kubełkowe Mirco GTM "skora" ekologiczna przeszyte trójkolorową nicią zakupione NOWE.

- Tylna kanapa obszyta czarną skórą.

- Pasy Shroth ze zwijaczami i możliwością ręcznego zablokowania.

- Gałka zmiany biegów i mieszek skórzane przeszyte trójkolorową nicią.

- Dodatkowe wskaźniki temp.oleju i temp wody z pamięciami i alarmami.

 

 

  Ponadto czerwony bolid posiada takie "rarytasy" jak automatyczny włącznik dziennych świateł i centralny zamek z pilotem :)

 

 

Autko wystawiam na aukcji poniewaz do zabawy mam już trochę bardziej bezkompromisowe E36 z silnikiem S62B50. W związku z przedłużającą się budową wyżej wspomnianego E36 ta E30 miała zaspokoić głód na fajne i stosunkowo niedrogie (z tym niestety wyszlo jak zwykle) autko RWD nadające się do miasta jak i do wypadów na jakieś amatorskie pojeżdżawki.

 

 

Poniżej podsumowanie tylko droższych elementów gdyby komuś cena za auto wydawała się mocno przesadzona :)

1. Zawieszenie BC Racing 800GBP (z przesylka) - 4000zl

2. Stabilizatory H&R (uzywane) - 500zl

3. Fotele MIRCO GTM Skaj + haft - 1400zl

4. Ręczny - 500zl

5. Korektor siły hamowania Tilton - 500zl

6. Przekladnia kierownicza nowa TRW - 1000zl

7. Silnik M54B30 2004r - 4000zl

8. Skrzynia 6b - 1200zl

9. Jednomas + docisk i tarcza 3.0d + łożysko nowe na ponad 550Nm + obróbka skrawaniem - 1000zl

10. Swirl pot + pompa paliwa + przewody paliwowe + zakucie - 800zl

11. Wskaźniki AutoGauge - 300zl

12. Zaciski E46 330Ci przód + tył, nowe tarcze, nowe klocki hamulcowe - 1200zl

13. Rozpórki - 300zl

14. Felgi styling 32 7,5 + 8,5" - 1200zl

15. Federal 595RSR 215/40R17+235/35/R17 - 2100zl

16. Poliuretany - 500zl

17. Zestaw do przeniesienia akumulatora - 300zl

18. Nowy akumulator + klemy "quick release" 350zl

19. Chlodniczka oleju w ukladzie kierowniczym + przewody i zakucie - 500zl

20. Szpera custom 3.45 + nowe tarczki - 1500zl

21. Polosie - 200zl 22. Lozyska + piasty (FAG) - 700zl

23. Wahacz przod M3 3.2 - 500zl

24. Sworznie + drazki kier. + koncowki (lemforder) - 600zl

25. Kierownica Momo Competition + naba + przedłużka - 450zl

26. Podwojne serwo + nowe przewody hamulcowe + położenie instalacji - 500zl

27. Nowa chłodnica wody + wentylator z M5 E39 sterowany przez fabryczne ECU - 600zl

28. Filtr stozkowy fujita - 250zl

29. Nowe swiece + pompa wody + olej + olej w skrzyni + olej w dyfrze - 700zl

30. Koszt zabezpieczenia antykorozyjnego + usuniecia ognisk korozji + odswierzenia komory silnika + piaskowania + malowania elem. zawieszenia + koszt samego swapa i setek godzin pracy poświęconych na poskładanie tego wszystkiego do kupy i usunięcia wszelkich drobnych niedomagań których w 20 letnim aucie było całkiem sporo przekroczył w sumie z materiałami lakierniczymi, praca tokarzy, frezerów, elektryków itp. grubo ponad 5000zl

 

 

Doliczajac do tego 5000zl za zdrowa bude E30 318is przekraczamy grubo 35000zl. Ceny podane za części każdy może sobie mniej więcej zweryfikować na allegro, ebayu lub chociażby w katalogu online intercars'u - nie sa one wyssane z palca.

 

 

Nie wspomne o czasie, nerwach oraz pieniądzach straconych przez niektórych "uczciwych sprzedawców" złomu z allegro - ale niestety tez w grę wchodzi kwota z trzema zerami... 


 

Auto całą zimę przestało umyte i zakonserwowane w suchym ogrzewanym garażu. Za propozycje typu dam 13000 i zabieram dziękuje - jak nie będzie chętnych zostanie dalej u mnie. Jeżeli znajdzie się ktoś chętny na auto przygotowane kompleksowo i bez oszczędzania które teraz może bezawaryjnie posłużyć przez lata to zapraszam do oglądania i na jazdy próbne.

 

 

W razie jakichkolwiek pytań tel. do mnie 793-[zasłonięte]-671 lub gg:[zasłonięte]25747