Aneta Gózik, red. Agata Błachnio
Dodatkowe informacje
ISBN:[zasłonięte]978-8363-566-1liczba stron: 240Okładka: miękkaWydawnictwo: KULWymiary: 176 x 250 mmRok wydania: 2007 Opis
Spis treści:
Emocje wyzwaniem naszych czasów. Wprowadzenie: Zbigniew Zaleski
Słowo wstępne: Agata Błachnio, Aneta Gózik
MECHANIZMY EMOCJONALNE
Barnaba Danieluk: Czy wstyd i poczucie winy to różne emocje?
Jadwiga Wrońska: Wstręt pierwotny i moralność
Małgorzata Torój: Humor - między emocjami a poznaniem
Dagmara Musiał: Doświadczanie szczęścia przez dorosłych i dzieci. Emocjonalny komponent szczęścia dzieci
Małgorzata Szczęśniak: Szlachetna i wychwalana, lecz wciąż niecodzienna i niepraktykowana? - przegląd literatury psychologicznej na temat wdzięczności
Barbara Gawda: Narracje o miłości osób z osobowością antyspołeczną
Michał Janson: Emocjonalne podłoże zemsty
Agata Błachnio: Inni będą lojalni wobec ciebie, jeśli ich o to poprosisz. Wpływ prośby i gratyfikacji na lojalność
Sylwester Orzechowski: Niejęzykowa ekspresja emocji w wykrywaniu kłamstw - przegląd wybranych zagadnień
Łucja Domańska: Zmiany emocjonalne w funkcjonowaniu osób z uszkodzeniami mózgu - kierunki analizy w diagnozowaniu
EMOCJE W ŻYCIU SPOŁECZNYM
Beata Tęcza: Różnice indywidualne w percepcji ekspresji emocjonalnej w muzyce. Prezentacja Kwestionariusza EEM, badającego wrażliwość na natężenie ekspresji emocjonalnej w muzyce
Wojciech Cwalina: Procesy derywacji i racjonalizacji w kształtowaniu preferencji wyborczych dla kandydatów zwycięskich i pokonanych
Paweł Fortuna: Rola nastroju w komunikacji perswazyjnej. Kierunki badań
Dawid Kato1o, Zbigniew Zaleski: Podprogowa modyfikacja preferencji filmowych. Badania eksperymentalne
Oleg Gorbaniuk, Tomasz Szymona, Maria Stachoń: Wpływ erotyki w reklamie na zapamiętywanie marek
Mariola Łaguna, Wacław Bąk: Emocje i przekonania na temat Ja. Dwa kierunki wyjaśniania ich wzajemnych relacji
Urszula Jęczeń: Emocje w wypowiedziach dzieci upośledzonych umysłowo i dzieci w normie intelektualnej