ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]64378 |
Wymiar: |
16.5x24.0cm |
Nr wydania: |
2 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
232 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,36 kg |
Indeks: |
575[zasłonięte]01549KS |
Rok wydania: |
2012 |
Autor: |
Fornalczyk Anna |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Wydawca: |
Wolters Kluwer |
Opis książki
W książce omówiono biznesowe skutki regulacji w dziedzinie prawa konkurencji. Zaprezentowano najnowszy stan prawny i faktyczny w zakresie percepcji i stosowania prawa konkurencji. Czytelnicy znajdą tu odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.:
- Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji?
- Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku?
- Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji?
- Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?
Drugie wydanie publikacji zostało uzupełnione o antymonopolową analizę rekomendacji marketingowych Ph. Kotlera. Autorka szczegółowo omówiła też takie kwestie, jak antykonkurencyjne znaczenie pionowych porozumień między przedsiębiorstwami oraz analizy rynkowe w prewencyjnej kontroli koncentracji. Ilustrację zastosowań regulacji antymonopolowych w praktyce stanowią liczne studia przypadków.
Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.