Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Beyond the Dream Syndicate

11-03-2012, 13:25
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 139 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112907414
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 11-03-2012 15:37:29
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Beyond the Dream Syndicate: Tony Conrad and the Arts After Cage


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]09518
Oprawa Oprawa miękka
Ilość stron 480
Wydawnictwo The MIT Press
Język Angielski

Cena: 139.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Tony Conrad has significantly influenced cultural developments from minimalism to underground film, “concept art,” postmodern appropriation, and the most sophisticated rock and roll. Creator of the “structural” film The Flicker, collaborator on Jack Smith’s Flaming Creatures and Normal Love, follower of Henry Flynt’s radical anti-art, member of the Theatre of Eternal Music and the first incarnation of The Velvet Underground, and early associate of Mike Kelley, Tony Oursler, and Cindy Sherman, Conrad has eluded canonic histories. Yet Beyond the Dream Syndicate does not claim Conrad as a major but under-recognized figure, but rather takes Conrad’s collaborative interactions as a guiding thread by which to investigate the contiguous networks and discursive interconnections in 1960s art. Such an approach simultaneously illuminates and departs from current understandings of the period, redrawing the map across medium and stylistic boundaries to reveal a constitutive hybridization at the base of the decade’s artistic development.

This exploration of Conrad and his milieu goes beyond the presentation of a relatively overlooked oeuvre to chart multiple, contestatory regimes of power simultaneously in play during the pivotal moment of the 1960s. From the sovereign authority invoked by Young’s music, to the “paranoiac” politics of Flynt, to the immanent control modeled by Conrad’s films, each avant-garde project examined reveals an investment within a particular structure of power and resistance, providing a glimpse into the diversity of the artistic and political stakes that continue to define our time.