Spis treści:
O świetlicy szkolnej
Predyspozycje dzieci w młodszym wieku szkolnym
Cele programu
Organizacja zajęć
Metody i formy pracy
Zasady – normy postępowania
Zgodność programu „Bajki naszego dzieciństwa” z „Podstawami programowymi” opracowanymi przez MEN
Efektywność programu
Scenariusze
Toy Story
Ocena bohaterów Toy Story
Dbanie o zabawki
Naprawianie zabawek
Zabawy przy piosenkach o zabawkach
Świat Zabawek
Nowe szaty króla
Pisanie legendy o dziejach króla Kuzko na podstawie filmu Nowe szaty króla
W każdym człowieku jest coś dobrego
Kraina króla Kuzko
Nauka piosenki Przyjaciel wie
Przyjęcie u króla Kuzko
Piękna i Bestia
Zabawa w teatr
Poznajmy się lepiej
Rysunki z wyobraźni
Muzyka spokoju – muzyka grozy
Bal Pięknej i Bestii
Królowa Śniegu
Teatr kukiełek według scenariusza Jolanty Urszuli Ciarkowskiej Królowa Śniegu
Co sądzimy o bohaterach z bajki Królowa Śniegu
Historia Kaja i Gerdy w obrazach
Muzyka lodu i śniegu
Śladami Kaja i Gerdy
Harry Poter
Turniej czterech domów
Tajemnica korespondencji
Czapka i różdżka – rekwizyty czarodzieja
Zaklęcia
Karnawałowe spotkanie z Harrym Poterem
Pinokio
Szukamy morałów w bajce
Jak być uczciwym i prawdomównym w szkole?
Rzeźby
Nosek i nos Pinokia
Podróż z Pinokiem
Dawno temu w trawie
Poznajemy zwyczaje owadów
W gromadzie siła
Owady
Liszka czy pliszka?
Cyrk Owadów
Pocahontas
Prawda i legenda
Dlaczego kogoś nie lubimy?
Piękna kraina Pocahontas
Muzyka Indian
Indiański dzień
Zakochany Kundel
Historyjka obrazkowa
Pozory czasem mylą
Pies mój przyjaciel
Pies na medal
Wystawa psów
Dzwonnik z Notre Dame
Gdzie spotkaliśmy bohaterów bajki?
Dokuczanie „innym”
Instrumenty i ozdoby do występów muzycznych
Muzykujemy jak Cyganie
Festyn w Paryżu
Bibliografia
Aneks
Informacje o autorkach