Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

AUTYZM formy terapii MUZYKA gry ZABAWY porady

21-07-2015, 23:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 174.50 zł     
Użytkownik ksiegarzx
numer aukcji: 5474080528
Miejscowość Tychy
Wyświetleń: 1   
Koniec: 21-07-2015 23:19:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

AUTYZM formy terapii MUZYKA gry ZABAWY porady


 

 

Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk

 

ZABAWY DLA DZIECI Z AUTYZMEM

 

Prezentowana publikacja to zbiór zabaw terapeutycznych dla dzieci (np. dla dzieci z autyzmem). Może ona być pomocna dla nauczycieli i terapeutów, a także rodziców, którzy chcą w interesujący i zarazem pożyteczny sposób spędzać czas ze swoim dzieckiem.

 

Książka podzielona jest na rozdziały zgodnie z charakterem proponowanych zabaw. Znajdują się tu gry i zabawy: ruchowe, manipulacyjne i konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, muzyczno-rytmiczne, tematyczne i edukacyjne.

 

Przy każdej zabawie znajdują się informacje o potrzebnych rekwizytach oraz sposobie przeprowadzenia aktywności. Dodatkowo zamieszczono wskazówki, o jakie jej elementy należy szczególnie zadbać, aby zabawa miała charakter terapeutyczny, a także propozycje modyfikacji zabawy, aby była ona dostosowana do możliwości dziecka i cały czas dla niego ciekawa.

Dane techniczne

format A5
objętość 120 stron
oprawa miękka
ISBN [zasłonięte]978-8334-622-4

 

 

Maria Raszewska, Waldemar Kuleczka

MUZYKA OTWIERA NAM ŚWIAT – Program muzycznych zajęć edukacyjno-terapeutycznych dla dzieci z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz dzieci z autyzmem

Jest to program zajęć muzycznych dla dzieci niepełnosprawnych. W książce opisano cele i budowę spotkań, formy i metody pracy, treści programowe. Podano przykłady zabaw i piosenek oraz 15 scenariuszy zajęć. Zamieszczono również 3 arkusze obserwacji dziecka, które ułatwią ocenę jego postępów.

Książka powstała w wyniku kilkunastu lat pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, o dużej rozpiętości możliwości psychomotorycznych. Autorzy, znając terapeutyczne oddziaływanie muzyki, stworzyli własną koncepcję zajęć, którą nieustannie korygowali i wzbogacali o elementy poznawanych metod, np. Metody Dobrego Startu, Integracji Sensorycznej, Kinezjologii Edukacyjnej.

Spis treści:

I. Założenia ogólne
Cele programu
Metody i formy pracy
Organizacja działań
Nietypowe instrumenty
Nietypowe pomoce dydaktyczne
Diagnozowanie i ocena postępów dziecka
Współpraca z rodzicami

II. Treści programowe
Układ treści
Budowa zajęć
Uwagi organizacyjne

III. Przykłady zabaw i ćwiczeń
Zabawy i ćwiczenia przy akompaniamencie pianina, realizujące poszczególne cele zajęć
Ruch w przestrzeni (z zastosowaniem elementów Integracji Sensorycznej)
Zabawy i ćwiczenia oddechowe i logopedyczne
Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne
Zabawy i ćwiczenia korekcyjne
Zabawy i ćwiczenia koordynujące współpracę półkul mózgowych; przekraczanie linii środka ciała

IV. Suplement praktyczny
Arkusze diagnostyczne
Przykładowe scenariusze zajęć
Piosenki własne
Wyniki prowadzonych obserwacji
Wykaz piosenek wykorzystanych w scenariuszach

 

 

Dane techniczne

format B5
objętość 136 stron
oprawa miękka
ISBN [zasłonięte]978-8334-303-2

 

 

Barbara Sher


GRY I ZABAWY WE WCZESNEJ INTERWENCJI – Ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego


Niniejsza książka jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli przedszkoli i rodzin dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej (SPD). Autorka kładzie nacisk również na integrację społeczną i uwzględnia specjalne potrzeby dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

Gry i zabawy podzielono na rozwijające dużą i małą motorykę. Pewne novum stanowi rozdział poświęcony aktywnościom ruchowym w wodzie.

 

Gry i zabawy we wczesnej interwencji to kolejny tom serii Biblioteka SI.

 

 

Dane techniczne

format B5
objętość 208 stron
oprawa miękka
ISBN [zasłonięte]978-8344-038-4

 

 

 

 

AUTYZM – PRZYCZYNY, SYMPTOMY, TERAPIA

 

Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.

 

Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).

 

Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej.

 

 

 

Dane techniczne

format B5
objętość 212 stron
oprawa miękka
ISBN [zasłonięte]978-8334-420-6

 

 

 

Jacek J. Błeszyński

 

AUTYZM a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju. Skala Oceny Zachowań Autystycznych

 

„Autyzm a niepełnosprawność intelektualna i opóźnienie w rozwoju” to książka, która dokładnie definiuje, czym jest, a czym nie jest zaburzenie autystyczne. Autor, opierając się na najnowszych klasyfikacjach zaburzeń, doniesieniach z literatury przedmiotu oraz własnych badaniach, charakteryzuje autyzm, różnicując go od innych deficytów rozwoju oraz takich zaburzeń, jak zespół Aspergera, Retta czy zespół Krzywego Chromosomu X.

 

Dzięki zawartym w książce opisom cech autyzmu oraz zaproponowanej przez autora Skali Oceny Zaburzeń Autystycznych możliwa jest właściwa diagnoza tego zaburzenia oraz zaplanowanie potrzebnej danemu dziecku terapii. Warte podkreślenia jest także podejście prezentowane przez Jacka Błeszyńskiego, który postuluje głęboko humanistyczne rozumienie autyzmu, będące jednocześnie rozumieniem człowieka i podkreśleniem jego potencjału.

 

 

 

Dane techniczne

format B5
objętość 152 strony
oprawa miękka
ISBN [zasłonięte]978-8344-005-6

 


Osnat Teitelbaum, Philip Teitelbaum

 

CZY MOJE DZIECKO MA AUTYZM? Jak rozpoznać najwcześniejsze oznaki autyzmu

 

Autorzy najpierw przedstawiają ogólne informacje o historii autyzmu, a potem omawiają poszczególne etapy rozwoju motorycznego niemowlęcia. Osobny rozdział poświęcony jest każdej z najważniejszych umiejętności motorycznych: przewracaniu się z pleców na brzuch, siadaniu, raczkowaniu i chodzeniu. Prawidłowy rozwój jest zestawiony z rozwojem nieprawidłowym, więc czytelnik bez trudu może rozpoznać atypowe wzorce ruchowe. Książka opisuje także wyjątkowy, trzydziestosekundowy i łatwy do przeprowadzenia samodzielnie Test Przechyłu, dzięki któremu można wykryć problemy z równowagą, charakterystyczne dla dzieci autystycznych. Badacze zamieścili również wskazówki, jak szukać fachowej pomocy dla dziecka, u którego rozwój motoryczny może sygnalizować istnienie jakiegoś problemu neurologicznego.

 

OBEJRZYJ KSIĄŻKĘ:

http://issuu.com/wydawnictwoharmonia/docs/czy_moje_dziecko_ma_autyzm?e=[zasłonięte]44262/[zasłonięte]33411

 

 

Dane techniczne

format B5
objętość 172 strony
oprawa miękka
ISBN [zasłonięte]978-8344-011-7

 

Nowe historyjki społeczne

z płytą CD

Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników

Autor/autorzy:

Oprawa: Miękka
Format: 20.5x29.0cm
Liczba stron: 320
Wydanie: 1
Rok wydania: 2014
Data wprowadzenia: 2[zasłonięte]014-10
ISBN: [zasłonięte]978-8344-062-9

Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.
Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda


W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:
• Historyjki uczą
• Zmiana
• Błędy
• Ja i moje uczucia
• Święta i prezenty
• Umiejętności interpersonalne i przyjaźń
• Dręczenie
• Zrozumieć dorosłych
• Dom i otoczenie
• Szkoła
• Planeta Ziemia


Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.

 

 

 

KUPUJESZ-WYPEŁNIJ "FORMULARZ PŁACĘ"

regulamin sklepu na stronie "o mnie"

MASZ PYTANIA? DZWOŃ:
32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72

 

 

 

DANE DO PRZELEWU:
P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI
92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368