Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ASUS AGP-V6800DDR /32-64M

27-01-2012, 19:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 23.50 zł      Aktualna cena: 23.50 zł     
Użytkownik apawed
numer aukcji: 2066044175
Miejscowość Zgierz
Licytowało: 5    Wyświetleń: 174   
Koniec: 25-01-2012 20:49:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Pamięć [MB]: 64
Złącze: D-Sub,
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

SPECYFIKACJA:
Karta posiada referencyjną budowę nVIDII dla kart klasy GeForce256.

  • 256-bitowy GPU* układ graficzny nVIDIA GeForce256,
    *(Graphics Processing Unit)
  • architektura Quad-Engine, 4-strumieniowy silnik graficzny,
    • Transform Engine
    • Lighting Engine,
    • Setup Engine
    • Rendering Engine
  • technologia wykonania 0.22 mikrona
  • RAMDAC 350 MHz
  • 480 Megapixeli/sekundę (fill rate)
  • 15 milionów wielokątów na sekundę
  • 128 bitowa szyna danych do pamięci,
  • 64 MB pamięci DDR SDRAM 6 ns HYUNDAI
  • chip taktowany na 120 MHz
  • pamięć taktowana na 300 MHz (2x150)
  • architektura szyny: AGP x2 i x4 /Fast Writes
  • maksymalna rozdzielczość 2048x1536 przy 16.7M kolorów,
  • technika kompresji tekstur DXTn,
  • sprzętowy Cube Environment Mapping,
  • kompensacja ruchu przy odtwarzaniu DVD,

Rozdzielczość
Odświeżanie
8 bpp
16 bpp
32 bpp
640x480
60 - 240
60 - 240
60 - 240
800x600
60 - 240
60 - 240
60 - 240
1024x768
60 - 240
60 - 240
60 - 200
1152x864
60 - 200
60 - 200
60 - 170
1280x1024
60 - 200
60 - 170
60 - 150
1600x1200
60 - 160
60 - 120
60 - 100
1920x1440
60 - 85
60 - 85
60 - 75
2048x1536
60 - 75
60 - 75
60


OPROGRAMOWANIE
Karta ASUS posiada bardzo dobre oprogramowanie. Począwszy od przyjaznego instalatora, poprzez krótki przewodnik po funkcjach karty, skończywczy na sterownikach, wszystko to jest znakomicie dopracowane i funkcjonalne. Pomijam ostatnie sterowniki ASUS umożliwiające widzenie przez ściany :)

Wersja pudełkowa zawiera: płytkę ze sterownikami, płytkę z Asus DVD Player, Płytkę Games Pack 1 (11 gier/dem), pełne gry Drakan i Rollcage.




TESTY: 64 vs 32 MB

ASUS 6800 64 DDR

  • Intel Pentium III 533 @ 600 MHz
    (6 x 100 MHz)
  • ABIT BE6-II - QJ
  • Pamięć 256 MB pc100 SDRAM 8ns
  • ASUS V6800 Pure 64 MB DDR SDRAM
    driver referencyjny 5.30

  • SoundBlaster Live! OEM
  • Monitor CTX 1792 SE (1600x1200@75Hz)
  • Windows 98 PL DirectX 7.0a

WinFast DDR 32

  • Intel Pentium III 533 @ 600 MHz
    (6 x 100 MHz)
  • ABIT BE6-II - QJ
  • Pamięć 256 MB pc100 SDRAM 8ns
  • WinFast GeForce 256 DDR 32 MB
    driver referencyjny 5.30

  • SoundBlaster Live! OEM
  • Monitor CTX 1792 SE (1600x1200@75Hz)
  • Windows 98 PL DirectX 7.0a

W normalnej grze z reguły nie odczuwałem że mam do czynienia z kartą wyposażoną w 64MB. Przez godzinę grałem na modelu 64, przez kolejną godzinę na 32.
Ale że jest to wersja DDR, do tego z tak dużą ilością pamięci, sensowne wydaje się uruchamianie gier w wysokich rozdzielczościach. Stąd moje testy wykonane od rozdzielczosci 1024x768 wzwyż.

Osobiście nie widzę sensu grać na kartach o takich możliwościach w trybie 16 bitowym, nawet jeśli miałaby to być rozdzielczość 1600x1200, a zatem z prostego dodawania (poniżej) wynika, że do 1600x1200 i 32 bitowego koloru nadawać się może wyłącznie model z 64 megami pamięci.

1600 x 1200 x (4 x 3 + 3) = 28.8 MB na sam bufor ramki.
(4 bajty to 32 bitowy kolor, kolejne trójki to potrójne buforowanie i 24 bitowy bufor Z)

[ Quake III ARENA ] [ Unreal Tournament ]
[ MDK 2 - T&L ] [ 3D Mark 2000 ]
























PODKRĘCANIE

Wiatraczek i radiator zamocowany na kości nie budzi zaufania, mimo to karta podczas testów nie wykazywała tendencji do niestabilnej pracy i zwisów. Co więcej, przy tym właśnie, raczej mizernym chłodzeniu podkręciłem procesor karty do 160 MHz. Finalnie z całości udało się wycisnąć 160/360 MHz zachowując cały czas stabilną pracę. Znakomity rezultat, zważywszy że w 1600x1200 @ 32bpp zyskujemy dodatkowo o 27% wyższą wydajność.
Kość GeForce w którą wyposażony jest V6800, to wersja z metalową powierzchnią. Zwiększa to odprowadzanie ciepła na radiator.


JAKOŚĆ OBRAZU
Obraz jest nieco lepszy niż modelu V6600, zwłaszcza powyżej rozdzielczości 1152 i odświeżaniu 100Hz daje się zauważyć lepszą ostrość. Nie wykluczone, że w karcie tej zastosowano lepsze filtry graficzne, co w sumie było by logicznym posunięciem zważywszy na rozdzielczości w których miałaby pracować.


Jakość obrazu 2D/3D
ocena subiektywna
1.
Matrox G400
2.
3DLabs Oxygen VX1
3.
ELSA Erazor X
ELSA Synergy II
ELSA Gloria II
ELSA Erazor III Pro
.
.
.
.
4.
ASUS V6800 Pure 64
ATI Rage 128 Pro
ATI Rage MAXX
Microstar 8809
S3 Viper II Z200
WinFast GeForce2
WinFast GeForce2 MX
Voodoo5 5500
Voodoo3
.
.
.
.
.
.


.
5.
Asus V6600
Creative Annihilator Pro
WinFast GeForce256 rev.B
.
.
.
6.
Winfast GeForce 256
Hercules 3D Prophet DDR
.
.
7.
modele TNT2 m64
Creative Savage4
Sniper2 TNT2 Pro
.
.
8.
modele Riva TNT
.
9.
modele VANTA
modele Savage4
SiS 300
.
.
10.
PowerGene GeForce256
.


Dodano 2[zasłonięte]012-01 07:15
!!! WAŻNA INFORMACJA DLA LICYTUJĄCYCH. !!!

OPIS KARTY JEST ZE STRONY INTERNETOWEJ!!!
KARTA JEST W WERSJI \"OM\" , CZYLI SAMA KARTA ,BEZ PUDEŁKA, GIER,KABLI ,OKULARÓW 3D.
PRZEDMIOTEM SPRZEDAŻY JEST KARTA ZAMIESZCZONA NA ZDJĘCIACH ,OPISANA W TYTULE LICYTACJI ,KTÓRA OPARTA JEST NA TYM SAMYM SILNIKU GRAFICZNYM I POCHODZI OD TEGO SAMEGO PRODUCENTA CO TA Z RECENZJI.
KARTY TE BYŁY PRODUKOWANE W WERSJI 64 I 32 MB ,TEGO PARAMETRU NIE JESTEM JUŻ W STANIE SPRAWDZIĆ ,BO NIE MAM JUŻ KOMPUTERA Z PORTEM AGP. NATOMIAST JESTEM PEWIEN ,ŻE KARTA JEST SPRAWNA NA 100%.
JEŚLI OSOBY LICYTUJĄCE AKTUALNIE KARTĘ CHCĄ ZREZYGNOWAĆ Z ZAKUPU ,TO BEZ PROBLEMU MOGĄ ZREZYGNOWAĆ (proszę tylko o kontakt mailowy).

W RAMACH \"REKOMPENSATY\" ZA NIEPRECYZYJNY OPIS DORZUCAM GRATIS DRUGĄ SPRAWNĄ KARTĘ...
\"S3 Trio64+\" na port ISA.
Pozdrawiam.