Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Artists' Magazines: An Alternative Space for Art

11-03-2012, 13:27
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 129 zł     
Użytkownik www_bookoff_pl
numer aukcji: 2112907417
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 11-03-2012 15:37:32
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KSIĘGARNIA ARTYSTYCZNA BOOKOFF | UL. ŁUCKA 14 | 00-845 WARSZAWA | TEL. (22)[zasłonięte]253 62 | KOM. 503 [zasłonięte] 126

Artists' Magazines: An Alternative Space for Art


Dane książki
ISBN 978-[zasłonięte][zasłonięte]20151
Oprawa Oprawa twarda
Ilość stron 300
Wydawnictwo The MIT Press
Język Angielski

Cena: 129.00 PLN (wystawiamy faktury vat)

W celu obejrzenia książek zapraszamy do naszych księgarni w Warszawie:

Księgarnia Bookoff przy ul. Łuckiej 14 specjalizuje się w książkach i albumach fotograficznych.
Tel. (22)[zasłonięte]253 62 lub 503 [zasłonięte] 126

Księgarnia czynna jest w godzinach:
Pon-Pt, godz. 11-19
Sob, godz. 12-16

Księgarnia Muzeum Bookoff przy ul. Pańskiej 3 w Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Specjalizuje się w dziedzinach którym poświęcona jest działalność Muzeum, czyli sztuce, projektowaniu graficznemu, architekturze oraz urbanistyce.
Tel. 512 [zasłonięte] 208


Książka do wglądu w Księgarni Muzeum Bookoff.

Magazine publishing is an exercise in ephemerality and transience; each issue goes out in the world only to be rendered obsolete by the next. To publish a magazine is to enter into a heightened relationship with the present moment. During the 1960s and 1970s, magazines became an important new site of artistic practice, functioning as an alternative exhibition space for the dematerialized practices of conceptual art. Artists created works expressly for these mass-produced, hand-editioned pages, using the ephemerality and the materiality of the magazine to challenge the conventions of both artistic medium and gallery. In Artists' Magazines, Gwen Allen looks at the most important of these magazines in their heyday (the 1960s to the 1980s) and compiles a comprehensive, illustrated directory of hundreds of others.

Among the magazines Allen examines are Aspen (1965–1971), a multimedia magazine in a box—issues included Super-8 films, flexi-disc records, critical writings, artists' postage stamps, and collectible chapbooks; Avalanche (1[zasłonięte]970-19), which expressed the countercultural character of the emerging SoHo art community through its interviews and artist-designed contributions; Art-Rite (1[zasłonięte]973-19), an irreverent zine with a disposable, newsprint format; Real Life (1[zasłonięte]979-19), published by Thomas Lawson and Susan Morgan as a forum for the Pictures generation; 0 to 9 (1967–1969), a mimeographed poetry magazine founded by Vito Acconci and Bernadette Meyer; FILE (1972–1989), founded by the Canadian collective General Idea, its cover design a sly parody of Life magazine; and Interfunktionen (1968–1975), founded to protest the conservative curatorial strategies of Documenta. These and the other magazines Allen examines expressed their differences from mainstream media in both form and content: they cast their homemade, DIY quality against the slickness of an Artforum, and they created work that defied the formalist orthodoxy of the day. (A work by John Baldessari from the late 1960s shows a photograph of Artforum, captioned "THIS IS NOT TO BE LOOKED AT.") Artists' Magazines, featuring abundant color illustrations of magazine covers and content, offers an essential guide to a little-explored medium.