Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Architektura oprogramowania w... [nowa]

19-01-2012, 14:30
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 68.80 zł     
Użytkownik BookMaster_pl
numer aukcji: 1996944548
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 13-01-2012 06:43:18
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II - Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman



Dane firmy:

Księgarnia internetowa
BookMaster_pl

al.Solidarności 117 lok. 406
00-140 Warszawa

Odbiór osobisty:

Każdą zakupioną książkę
możesz odebrać osobiście, oszczędzając na kosztach przesyłki.
Szczegóły uzgadniamy emailowo zaraz po wygraniu aukcji.


BookMaster_pl na aukcjach Allegro oferuje Państwu nowości wydawnicze,
bestsellery oraz inne ciekawe tytuły w atrakcyjnych cenach.
Wszystkie prezentowane książki są nowe.
Przed zakupem zapoznaj się ze stroną "o mnie".
Zapraszamy do licytacji.

Przedmiotem licytacji jest:

Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II

Len Bass, Paul Clements, Rick Kazman

Dane o książce:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3302-9
  • liczba stron: 464
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Helion
  • seria: Kanon informatyki
  • wymiary: 172 x 245 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-09
  • Stan książki: NOWA, NIEUŻYWANA

    Architektura oprogramowania w praktyce. Wydanie II opis książki:
    Twórz doskonałe projekty architektoniczne oprogramowania!
    • Czym charakteryzuje się dobra architektura oprogramowania?
    • Jak przebiega proces jej projektowania?
    • Jak ją dokumentować?

    Współczesne systemy informatyczne to zaawansowane, skomplikowane mechanizmy, składające się z wielu współdziałających ze sobą komponentów. Ich wyodrębnienie, a także określenie sposobu komunikacji i interakcji między poszczególnymi elementami, jest nie lada wyzwaniem dla architektów. Od ich decyzji zależy, czy system uda się zrealizować, czy będzie on efektywny, stabilny i łatwy w utrzymaniu.

    Na szczęście istnieją metodologie, narzędzia oraz sposoby analizy efektów ułatwiające i porządkujące cały ten proces. W tej książce znajdziesz wszystko, o czym trzeba pamiętać przy projektowaniu oprogramowania. Poznasz sposoby projektowania z wykorzystaniem Metody Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM) oraz oceniania aspektów finansowych przy użyciu Metody Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM). Autorzy przedstawią wiele studiów przypadków, które pozwolą Ci na zapoznanie się z rzeczywistymi problemami i ich rozwiązaniami. Ponadto nauczysz się stosować język UML do wizualnej reprezentacji architektury systemu oraz zobaczysz, jak przygotować dobrą dokumentację projektu. Książka ta sprawdzi się idealnie w rękach każdego architekta oprogramowania.
    • Proces wytwarzania oprogramowania a cykl biznesowy architektury
    • Wzorce architektury
    • Struktury i perspektywy architektury
    • Określenie i uzyskanie atrybutów jakościowych
    • Projektowanie architektury pod kątem wysokiej dostępności
    • Proces projektowania architektury
    • Dokumentowanie architektury oprogramowania
    • Język UML
    • Metody rekonstrukcji architektury i inżynierii odwrotnej
    • Metoda Analizy Kompromisów w Architekturze (ATAM)
    • Metoda Analizy Kosztów i Korzyści (CBAM)
    • Ponowne wykorzystanie elementów architektury
    • Dokumentowanie architektury
    Poznaj najlepsze metodologie projektowania architektury!




    Zapraszamy

    • 1. Każdą przesyłkę wysyłamy w specjalnym tekturowym opakowaniu (albo kopercie bąbelkowej) chroniącym książki w trakcie transportu.
    • 2. Przesyłkę wysyłamy listem poleconym, priorytetowym lub kurierem.
    • 3. Do każdego zamówienia wystawiamy imienną fakturę Vat.
    • 4. Sprawdź nasze komentarze
    Przedmowa (9)
    Podziękowania (13)
    Wstęp (15)
    I. Wizja architektury (21)
    1. Cykl biznesowy architektury (23)
    • 1.1. Skąd się biorą architektury? (26)
    • 1.2. Proces wytwarzania oprogramowania a cykl biznesowy architektury (31)
    • 1.3. Czym się charakteryzuje dobra architektura? (33)
    • 1.4. Podsumowanie (35)
    • 1.5. Pytania do dyskusji (35)

    2. Czym jest architektura oprogramowania? (37)
    • 2.1. Czym jest, a czym nie jest architektura oprogramowania? (37)
    • 2.2. Inne perspektywy (40)
    • 2.3. Wzorce architektury, modele referencyjne i architektury referencyjne (41)
    • 2.4. Dlaczego architektura jest tak ważna? (43)
    • 2.5. Struktury i perspektywy architektury (50)
    • 2.6. Podsumowanie (56)
    • 2.7. Literatura (57)
    • 2.8. Pytania do dyskusji (59)

    3. System awioniki A-7E - studium wykorzystania struktur architektury (61)
    • 3.1. Położenie w cyklu biznesowym architektury (62)
    • 3.2. Wymagania i atrybuty jakościowe (62)
    • 3.3. Architektura systemu awioniki A-7E (67)
    • 3.4. Podsumowanie (78)
    • 3.5. Literatura (79)
    • 3.6. Pytania do dyskusji (79)

    II. Tworzenie architektury (81)
    4. Atrybuty jakościowe (83)
    • 4.1. Architektura a funkcje systemu (84)
    • 4.2. Architektura a atrybuty jakościowe (84)
    • 4.3. Atrybuty jakościowe systemu (85)
    • 4.4. Scenariusze atrybutów jakościowych w praktyce (89)
    • 4.5. Inne atrybuty jakościowe systemu (103)
    • 4.6. Biznesowe atrybuty jakościowe (103)
    • 4.7. Atrybuty jakościowe architektury (104)
    • 4.8. Podsumowanie (105)
    • 4.9. Literatura (105)
    • 4.10. Pytania do dyskusji (106)

    5. Uzyskiwanie atrybutów jakościowych (107)
    • 5.1. Taktyki atrybutów jakościowych (107)
    • 5.2. Taktyki dostępności (109)
    • 5.3. Taktyki modyfikowalności (112)
    • 5.4. Taktyki wydajności (118)
    • 5.5. Taktyki bezpieczeństwa (122)
    • 5.6. Taktyki testowalności (124)
    • 5.7. Taktyki funkcjonalności (126)
    • 5.8. Taktyki atrybutów jakościowych a wzorce architektury (128)
    • 5.9. Wzorce i style architektury (129)
    • 5.10. Podsumowanie (130)
    • 5.11. Pytania do dyskusji (131)
    • 5.12. Literatura (131)

    6. Kontrola ruchu lotniczego - projektowanie pod kątem wysokiej dostępności (133)
    • 6.1. Powiązania w cyklu biznesowym architektury (135)
    • 6.2. Wymagania i atrybuty jakościowe (135)
    • 6.3. Architektura systemu (138)
    • 6.4. Podsumowanie (152)
    • 6.5. Literatura (152)
    • 6.6. Pytania do dyskusji (153)

    7. Projektowanie architektury (155)
    • 7.1. Architektura w cyklu życia oprogramowania (155)
    • 7.2. Projektowanie architektury (157)
    • 7.3. Kształtowanie struktury zespołów (167)
    • 7.4. Tworzenie systemu szkieletowego (170)
    • 7.5. Podsumowanie (171)
    • 7.6. Literatura (172)
    • 7.7. Pytania do dyskusji (173)

    8. Symulator lotniczy - architektura ukierunkowana na łatwość integracji (175)
    • 8.1. Powiązania w cyklu biznesowym architektury (176)
    • 8.2. Wymagania funkcjonalne i jakościowe (177)
    • 8.3. Architektura (180)
    • 8.4. Podsumowanie (193)
    • 8.5. Literatura (195)
    • 8.6. Pytania do dyskusji (195)

    9. Dokumentacja architektury oprogramowania (197)
    • 9.1. Funkcje dokumentacji (198)
    • 9.2. Perspektywy architektury (200)
    • 9.3. Wybieranie perspektyw architektury (201)
    • 9.4. Opisywanie perspektywy architektury (202)
    • 9.5. Ogólna część dokumentacji (208)
    • 9.6. Zunifikowany język modelowania - UML (211)
    • 9.7. Podsumowanie (220)
    • 9.8. Literatura (221)
    • 9.9. Pytania do dyskusji (221)

    10. Rekonstrukcja architektury oprogramowania (223)
    • 10.1. Wprowadzenie (223)
    • 10.2. Ekstrakcja informacji (226)
    • 10.3. Budowanie bazy danych (228)
    • 10.4. Scalanie informacji (230)
    • 10.5. Rekonstrukcja (232)
    • 10.6. Przykład (237)
    • 10.7. Podsumowanie (245)
    • 10.8. Literatura (245)
    • 10.9. Pytania do dyskusji (246)

    III. Analiza i weryfikacja architektury (247)
    11. ATAM - kompleksowa metoda analizy architektury (253)
    • 11.1. Uczestnicy procesu ATAM (253)
    • 11.2. Materiały wyjściowe procesu ATAM (255)
    • 11.3. Fazy procesu ATAM (256)
    • 11.4. Studium przypadku - weryfikacja metodą ATAM systemu Nightingale (267)
    • 11.5. Podsumowanie (281)
    • 11.6. Literatura (282)
    • 11.7. Pytania do dyskusji (282)

    12. CBAM - ilościowe podejście do decyzji konstrukcyjnych (283)
    • 12.1. Kontekst podejmowania decyzji (284)
    • 12.2. Podstawy metody CBAM (285)
    • 12.3. Stosowanie metody CBAM (289)
    • 12.4. Studium przypadku - projekt ECS w agencji NASA (291)
    • 12.5. Rezultaty analizy CBAM (298)
    • 12.6. Podsumowanie (299)
    • 12.7. Literatura (299)
    • 12.8. Pytania do dyskusji (299)

    13. Współdziałanie w World Wide Web - studium przypadku (301)
    • 13.1. Powiązania z cyklem biznesowym architektury (301)
    • 13.2. Wymagania funkcjonalne i atrybuty jakościowe (303)
    • 13.3. Architektura (307)
    • 13.4. Nowy cykl ABC - ewolucja architektur handlu elektronicznego w WWW (313)
    • 13.5. Wymagania jakościowe (317)
    • 13.6. Współczesny cykl biznesowy architektury (318)
    • 13.7. Podsumowanie (319)
    • 13.8. Literatura (320)
    • 13.9. Pytania do dyskusji (321)

    IV. Od jednego systemu do wielu (323)
    14. Rodziny produktów - ponowne użycie elementów architektury (325)
    • 14.1. Wprowadzenie (325)
    • 14.2. Co sprawia, że linia oprogramowania jest udana? (326)
    • 14.3. Określanie zakresu (328)
    • 14.4. Architektury linii produktów (331)
    • 14.5. Co sprawia, że rozwijanie linii oprogramowania jest trudne? (334)
    • 14.6. Podsumowanie (337)
    • 14.7. Literatura (337)
    • 14.8. Pytania do dyskusji (337)

    15. CelsiusTech - studium przypadku rodziny produktów (339)
    • 15.1. Związki z cyklem ABC (339)
    • 15.2. Wymagania i atrybuty jakościowe (355)
    • 15.3. Rozwiązanie architektoniczne (357)
    • 15.4. Podsumowanie (364)
    • 15.5. Literatura (365)
    • 15.6. Pytania do dyskusji (365)

    16. J2EE/EJB. Studium przypadku - standardowa dla branży infrastruktura obliczeniowa (367)
    • 16.1. Związki z cyklem biznesowym architektury (368)
    • 16.2. Wymagania i atrybuty jakościowe (368)
    • 16.3. Rozwiązanie architektoniczne (371)
    • 16.4. Decyzje związane z wdrażaniem systemu (383)
    • 16.5. Podsumowanie (388)
    • 16.6. Literatura (388)
    • 16.7. Pytania do dyskusji (388)

    17. Architektura Luther. Studium przypadku - aplikacje przenośne oparte na J2EE (389)
    • 17.1. Związki z cyklem ABC (390)
    • 17.2. Wymagania i atrybuty jakościowe (393)
    • 17.3. Rozwiązanie architektoniczne (396)
    • 17.4. Jak w architekturze Luther zrealizowano cele z obszaru jakości? (410)
    • 17.5. Podsumowanie (410)
    • 17.6. Literatura (411)
    • 17.7. Pytania do dyskusji (411)

    18. Budowanie systemów z gotowych komponentów (413)
    • 18.1. Wpływ komponentów na architekturę (415)
    • 18.2. Niedopasowanie architektury (416)
    • 18.3. Budowa z gotowych komponentów jako proces poszukiwań (421)
    • 18.4. Przykład - system ASEILM (424)
    • 18.5. Podsumowanie (433)
    • 18.6. Literatura (433)

    19. Przyszłość architektury oprogramowania (435)
    • 19.1. Cykl biznesowy architektury (436)
    • 19.2. Budowa architektury (437)
    • 19.3. Architektura w cyklu życia oprogramowania (438)
    • 19.4. Wpływ komponentów komercyjnych (439)
    • 19.5. Podsumowanie (441)

    Skróty (443)
    Bibliografia (449)
    Skorowidz (455)