ANDRZEJ PANUFNIK'S MUSIC AND ITS RECEPTION
Studies edited by
Jadwiga Paja-Stach
Główna idea artystyczna Andrzeja Panufnika: osiągnięcie w dziele muzycznym równowagi między bogactwem emocji i ładunkiem intelektualnym towarzyszyła mu w całej jego drodze twórczej. System dźwiękowy kompozytora skrystalizował się wprawdzie dopiero z końcem lat sześćdziesiątych, ale zalążki tego systemu i tendencję do komponowania klarownej formy można zaobserwować już na początku tej drogi. Naturalne we wczesnym okresie twórczości czerpanie elementów stylistycznych z muzyki innych kompozytorów, wynikające z fascynacji muzyką mistrzów i uczenia się rzemiosła kompozytorskiego współistniało w poetyce muzycznej Andrzeja Panufnika z poszukiwaniem nowych zasad relacji między dźwiękami, które zapewniałyby utworowi swoistą, muzyczną logikę, ale jednocześnie nie pozostawałyby czysto intelektualną spekulacją w świeci! e dźwięków. Wcześnie skrystalizowana świadomość zamierzonego celu artystycznego i konsekwencja w pracy nad indywidualnym systemem dźwiękowym pozwoliła Andrzejowi Panufnikowi skomponować muzykę, która przez struktury dźwiękowe, ukształtowane z precyzją architekta wyraża szerokie spektrum emocji i nastrojów: liryzm i dramat, radość i smutek, stany kontemplacji i niepohamowanej żywiołowości. [Fragment wstępu książki-tłumaczenie]
Wydawca: Musica Iagellonica
Rok wydania: 2003
Wersja językowa: angielska
Liczba stron: 274
Format: B-5
Oprawa: twarda
ISBN: 83-7099-124-6
|
Spis treści w formacie pdf
Kontakt z nami:
ul. Dwernickiego 7A/21, 31-530 Kraków
Szczegółowe informacje pod nr tel:
+48 [zasłonięte] 377 740
+48 12 [zasłonięte] 73
- gg: [zasłonięte]61549,
Zasady składania i realizacji zamówień dostępne są na stronie "O mnie".
|