Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Andragogika rolnicza - Czesław Maziarz

19-01-2012, 14:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik BookAntik
numer aukcji: 1998603366
Miejscowość Wysyłkowo
Wyświetleń: 6   
Koniec: 13-01-2012 20:53:07
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Andragogika rolnicza
Czesław Maziarz
Wydawnictwo: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1984r., 464 str., wymiar: 20,5cm. x14,5cm., okładki miękkie, książka używana, ISBN: 83-01-05252-X, stan dobry.
Spis treści (główne punkty):

Część I. Podstawy ogólne metodyki doradztwa rolniczego
1. Doradztwo rolnicze jako składnik systemu upowszechniania wiedzy rolniczej i postępu w rolnictwie.
1.1. . System upowszechniania wiedzy rolniczej i postępu w rolnictwie w Polsce

1.2 Przyczyny i czynniki rozwoju współczesnych systemów upowszechniania wiedzy rolniczej ........................
1.3. Istota i zadania doradztwa rolniczego ............... 23
1.4. Zakres i kierunki rozwoju współczesnego doradztwa rolniczego .... 27
2. Doradztwo rolnicze w systemie agronomii społecznej w Polsce w latach 1918—1939 ...................
2.1. Instruktor rolny w systemie agronomii społecznej w okresie międzywojen¬nym .............................. 31
2.2. Koncepcje metodyczne pracy doradczej na wsi w latach 1918—1939

2.3. Kształcenie i doskonalenie zawodowe kadry instruktorskiej w rolnictwie 48

2.4. Pozaszkolna oświata rolnicza .................... 56
2.5. Agronomia społeczna jako przedmiot zainteresowania placówek nauko¬wych .............................. 60
3. Ewolucja struktur organizacyjnych i kierunków działalności służby rolnej l W PRL ............................... 64
3.1. Pojecie służby rolnej ....................... 64
3.2. Rozwój i organizacja służby rolnej w latach 1947—1967 ....... 66
3.3. Służba agronomiczna związków kółek rolniczych i zrzeszeń branżowych w latach 1958—1967
3.4. Reorganizacja służby rolnej po roku 1968 .............. 73
3.5. Zadania gminnej służby rolnej po reformach administracyjnych .... 79
3.6. Współdziałanie służby rolnej z instytucjami i organizacjami wiejskimi . 85
4. Sylwetka spoleczno-zawodowa instruktora rolnego. ............ 89
4.1. Funkcje zawodowe instruktora rolnego w gminie ........... 89
4.2. Osobowość instruktora — doradcy rolników ............. 96
4.3. Doradca a społeczność wiejska ................... 101
5. Służba doradztwa specjalistycznego w jednolitym systemie upowszechniania wiedzy i postępu rolniczego w Polsce
5.1. Ogólne problemy przekazywania osiągnięć naukowych do praktyki czej .............................
5.2. Zadania naukowo-badawcze i upowszechnieniowe RRZD . . . . .
5.3. Organizacja służby doradztwa specjalistycznego .........
5.4. Wojewódzkie ośrodki postępu rolniczego ............
5.5. Funkcje zawodowe inspektora WOPR .............
5.6. Niektóre problemy metodyczne współdziałania specjalistów z gmi służbą rolną .........................
6. Metody programowania rozwoju produkcji rolniczej i planowania działalnc powszechnieniowej
6.1. Tryb planowania rozwoju rolnictwa indywidualnego ........
6.2. Opracowywanie typów gospodarczych i modeli gospodarstw wzorc wych .............................
6.3. Planowanie działalności upowszechnieniowej ............
7. Rola informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej w pracy doradcz< instruktora rolnego .........................
7.1. Struktura informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej w rolnictwu
7.2. Informacje rolnicze jako podstawa programowania rozwoju produkcji rolniczej w rejonie działania instruktora
7.3. Informacje elementarne przetwarzane jako przesłanki do organizowania produkcji rolniczej w skali rejonu
7.4. Sposoby pozyskiwania danych ...................
8. Socjologiczne aspekty adaptacji i dyfuzji innowacji rolniczych .......
8.1. Istota dyfuzji innowacji rolniczych .................
8.2. Fazy adaptowania innowacji ....................
8.3. Wpływ cech innowacji na skalę adaptacji ..............
8.4. Postawy rolników a tempo i zasięg stosowania innowacji .......
8.5. Upowszechnianie innowacji a warunki środowiska ..........
8.6. Realizacja środowiskowych inicjatyw społecznych ...........
9. Podstawy psychologiczno-dydaktyczne doradztwa rolniczego ........
9.1. Poradnictwo indywidualne .....................
9.2. Poradnictwo grupowe .......................
9.3. Psychologiczne podstawy poradnictwa ................ 20
10. Gospodarstwa przykładowe jako baza dydaktyczna pracy doradczej na wsi 22
10.1. Rodzaje obiektów wdrożeniowo-upowszechnieniowych ........ 22:
10.2. Zasady organizowania gospodarstw przykładowych. ......... 22;
10.3. Współpraca służby rolnej z gospodarstwami przykładowymi ..... 22/
10.4. Sposoby wykorzystywania gospodarstw przykładowych w pracy oświatowo-doradczej ......................
10.5. Ocena skuteczności działania gospodarstw przykładowych ...... 232
10.6. Rozwijanie kooperacji miedzy indywidualnymi gospodarstwami rolnymi 234
11. Metody pracy instruktorskiej w rolnictwie ................ 242
11.1. Pojęcie metodyki pracy instruktorskiej ............... 242
11.2. Ogólna charakterystyka metod pracy doradczej ........... 243
11.3. Metodyka demonstracji i pokazów rolniczych ............ 246
11.4. Konkursy i wycieczki rolnicze .................. 253
11.5. Zespoły młodego rolnika ..................... 256
11.6. Zagadnienie skuteczności metod i środków upowszechniania wiedzy i postępu rolniczego ...........
11.7. Podstawowe warunki racjonalnego stosowania metod i środków dydak¬tycznych ............................ 263
11.8. Ogólne zasady skutecznego działania instruktora rolnego ....... 268
11.9. Dokumentacja pracy instruktora ............... . 276
12. Ocenianie efektywności pracy instruktorskiej w rolnictwie ......... 281
12.1. Metodyczne problemy badania efektywności działalności upowszechnie¬niowej ............................. 281
12.2. Oceny globalne i wycinkowe ................... 287
12.3. Zagadnienia metodyczne oceny pracy instruktora .......... 295
13. Stan i kierunki badań naukowych w zakresie doradztwa rolniczego .... 302
13.1. Próba definicji teoretycznych podstaw doradztwa rolniczego ..... 302
13.2. Kierunki badań i studiów nad probl :matyką doradztwa rolniczego . . 304
13.3. O naukową metodykę doradztwa rolniczego ............ 313
Literatura do części I
Plan rekapitulacji materiału programowego z zakresu metodycznych podstaw doradztwa ...............................
Część H. Zagadnienia pozaszkolnej oświaty rolniczej
14. Pozaszkolna oświata rolnicza jako system wychowania społeczno-zawodowego młodzieży pracującej i dorosłych
14.1. Androgogiczna definicja pozaszkolnej oświaty rolniczej ........ 326
14.2. Charakterystyczne cechy systemu pozaszkolnej oświaty rolniczej .... 330
14.3. Jesienno-zimowe szkolenie rolnicze ................ 335
14.4. Kształcenie kursowe w zakresie rolnictwa .............. 338
14.5. Zespoły przysposobienia rolniczego młodzieży wiejskiej ........ 341
14.6. Praca oświatowa instruktora rolnego ................ 344
15. Struktura i charakterystyczne cechy procesu kształcenia rolniczego dorosłych 351
15.1. Istota procesu nauczania i uczenia się ............... 351
15.2. Andragogiczna interpretacja wychowania rolniczego dorosłych .... 356
15.3. Dydaktyczna problematyka nauczania rolnictwa w formach pozaszkol¬nych .............................. 362
15.4. Zasady dydaktyczne w kształceniu dorosłych ............ 367
16. Metody kształcenia i doskonalenia zawodowego dorosłych .........
16.1. Pojecie metody i metodyki1 nauczania ...............
16.2. Metody podające ........................ 37
16.3. Metody poszukujące ....................... 37
16.4. Metody aktywizujące ...................... 38
16.5. Czynniki determinujące wybór metody ............... 39
16.6. Sposoby uczenia się z podręcznika ................ 39
16.7. Studiowanie literatury fachowej .................. 40
17. Kształcenie kadr rolniczych w trybie zaoczno-telewizyjnym ........ 40'
17.1. Nowoczesna technologia kształcenia pracujących .......... 40!
17.2. Kształcenie zaoczne jako system kierowanego samokształcenia .... 411
17.3. Rola nauczyciela w kształceniu zaoczno-telewizyjnym ........ 41i
17.4. Model dydaktycznej szkoły zaoczno-telewizyjnej dla pracujących ... 4 H
17.5. Funkcje dydaktyczne lekcji telewizyjnych w teorii i praktyce ..... 42C
17.6. Struktura lekcji telewizyjnych ................... 423
17.7. Procedura oceniania lekcji telewizyjnych .............. 429
17.8. Sposoby wykorzystywania lekcji TV w pracy samokształceniowej uczniów TVTR
18. Przedmiot, zadania i perspektywy rozwoju teorii pozaszkolnej oświaty rolni¬czej ................................. 439
18.1. Problematyka pozaszkolnej oświaty rolniczej w literaturze krajowej 440
18.2. Ogólna ocena aktualnego stanu badań i studiów .......... 444
18.3. Przedmiot i zadania teorii pozaszkolnej oświaty rolniczej ...... 446
18.4. Baza naukowa teorii pozaszkolnej oświaty rolniczej. ......... 449
18.5. Kierunki i czynniki dalszego rozwoju teorii pozaszkolnej oświaty rolni¬czej .............................. 452
Literatura do części II
Plan rekapitulacji materiału programowego z zakresu pozaszkolnej oświaty rolniczej ..........
Wskazówki metodyczne do samokształcenia ................. 461

Do wylicytowanej kwoty należy doliczyć koszt przesyłki.
Wysyłka nastąpi po otrzymaniu zapłaty na konto wskazane w mailu potwierdzającym dokonanie zakupu.