WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wybrać:
1) przesyłkę "za pobraniem" lub 2) wysłać skan przelewu ostatecznie 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
[zasłonięte]@hirudina.pl tel. 32[zasłonięte]352-04 lub 513 [zasłonięte] 833 GG: [zasłonięte]40558
ANALIZA STRATEGICZNA
W PROCESIE ZARZĄDZANIA PRZEDSIĘBIORSTWEM
Bożena Gajdzik, Barbara Jama
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Stron: 174
Okładka: miękka
Format: B5
Nakład: 100 egz.
Z okładki:
Nowoczesne zarządzanie organizacją musi opierać się na analizie strategicznej. Podręcznik obejmuje kompendium wiedzy o metodach i technikach tej analizy. Autorki opisują metody służące do analizy makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego oraz do analizy wnętrza organizacji. Szczególną uwagę poświęcają metodzie SWOT/TOWS. Analiza SWOT/TOWS pozwala na poznanie mocnych i słabych stron organizacji oraz szans i zagrożeń, a także wzajemnych interakcji uwarunkowań wewnętrznych i otoczenia.
Dobrze przeprowadzona analiza strategiczna umożliwia firmie dostosowanie się do trendów i procesów zachodzących w otoczeniu. Przez analizę strategiczną przedsiębiorstwo może szybko i elastycznie reagować na płynące z zewnątrz sygnały i zapanować nad burzliwymi warunkami. Wynikiem hirudina analizy powinny być trafne decyzje strategiczne podejmowane przez firmę.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów wyższych uczelni na kierunkach związanych z zarządzaniem, marketingiem, inżynierią produkcji, słuchaczy w szkołach biznesu oraz dla menadżerów firm.
Słowa kluczowe:
• zarządzanie strategiczne
• strategia
• analiza strategiczna
• metody ekstrapolacji trendu
• metoda delficka
• analiza luk
• metody scenariuszowe
• metoda "pięciu sił" M.E. Portera
• ocena punktowa atrakcyjności sektora
• mapa grup strategicznych
• analiza kluczowych czynników sukcesu
• metody portfelowe
• analiza SWOT
Spis treści:
WSTĘP5
Rozdział 1
KONCEPCJA ZARZĄDZANIA STRATEGICZNEGO
1.1. Istota i funkcje zarządzania strategicznego..
1.2. Komponenty zarządzania strategicznego.. 12
1.3. Poziomy i rodzaje strategii 21
1.4. Formułowanie i realizacja strategii 44
Rozdział 2
OTOCZENIE PODSTAWĄ ANALIZY STRATEGICZNEJ
2.1. Pojęcie analizy strategicznej. 50
2.1.1. Historia analizy strategicznej.. 53
2.1.2. Klasyfikacja metod analizy strategicznej 59
2.2. Firma i jej otoczenie. 61
2.2.1. Elementy charakteryzujące otoczenie. 61
2.2.2. Charakterystyka komponentów otoczenia.. 65
2.2.2.1. Makrootoczenie. 70
2.2.2.2. Mikrootoczenie.. 72
2.2.2.3. Otoczenie wewnętrzne 81
Rozdział 3
METODY ANALIZY STRATEGICZNEJ
3.1. Analiza strategiczna - zakres 83
3.2. Metody analizy otoczenia. 84
■ metody ekstrapolacji trendu.. 84
■ metoda delficka. 85
■ analiza luk. 86
■ metody scenariuszowe.. 89
3.3. Metody analizy konkurencyjnej 92
■ pięć sił M.E. Portera.. 93
■ ocena punktowa atrakcyjności sektora.. 98
■ mapy grup strategicznych. 99
■ analiza kluczowych czynników sukcesu.. 103
3.4. Metody portfelowe. 105
■ macierz BCG.. 106
■ macierz GE (McKinseya).. 110
■ macierz ADL. 114
■ macierz Ch.W. Hoffera i D.E. Schendla 117
■ macierz Ansoffa 119
3.5. Zintegrowana analiza SWOT 121
3.5.1. Określenie mocnych i słabych stron przedsiębiorstwa 122
3.5.2. Analiza szans i zagrożeń przedsiębiorstwa. 128
3.5.3. Określenie pozycji strategicznej przedsiębiorstwa. 132
Rozdział 4
WYBRANE KONCEPCJE STRATEGICZNEGO ZARZĄDZANIA
4.1. Strategiczne zarządzanie kosztami 146
4.2. Strategiczna analiza w informatycznych systemach zarządzania. 154
4.3. Controlling strategiczny 157
4.4. Benchmarking w zarządzaniu strategicznym 161
ZAKOŃCZENIE 166
BIBLIOGRAFIA 168
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty:
|
| Panelealle |
|
|
|