Tytuł książki:ALGEBRA ZBIÓR ZADAŃ Z MATEMATYKI ELEMENTARNEJ
Rok wydania:1981 |
|
Stron:356 |
|
Autor:ANIELA EHRENFEUCHT
|
|
Wymiar:17x24 |
|
Rodzaj okładki:MIĘKKA |
|
Waga: |
|
Opis książki: STAN KSIĄŻKI BARDZO DOBRY
PRZEDMOWA
Książka jest przeznaczona dla tych Czytelników, którzy chcą powtórzyć i pogłębić materiał objęty programem nauczania matematyki w szkole średniej. W zbiorze tym znajdują się zadania z wybranych działów matematyki, zakłada się przy tym, że Czytelnik zna całość kursu szkolnego dotyczącego danego działu. Zadania zgrupowane są według tematów występujących w programie obowiązkowym, tzw, algebry czterech, klas szkoły średniej. Wyjątek stanowią rozdział 15 „Liczby zespolone" i część rozdziału 14 „Dalsze własności pochodnych. Całka", gdyż umieszczone tam zadania dotyczą tematów opracowywanych tylko na zajęciach fakultatywnych z matematyki' w liceum ogólnokształcącym oraz w klasach o profilu mateniatyczno-fizycznym, Rozdział 15 jest stosunkowo obszerny, ponieważ w łatwo dostępnej literaturze brak jest zadań dotyczących przekształceń płaszczyzny zmiennej zespolonej i nietrudnych zadań związanych z pojęciem funkcji zmiennej zespolonej. Natomiast zadania z elementów analizy matematycznej można znaleźć w Jicznych i różnorodnych zbiorach zadań, dlatego rozdział 14 zawiera mniej'przykładów. Większość: zadań tego zbioru rna na celu kształcenie umiejętności poprawnego rozumowania i pogłębienie zrozumienia podstawowych pojęć. Dwa początkowe rozdziały mogą się wydać trudne, gdyż' występuje w nich wiele zagadnień, które w podręcznikach szkolnych są tylko naszkicowane, ale przy rozwiązywaniu dalszych zadań nie korzysta się z wyników trudniejszych zadań z rozdziałów l i 2, Na początku każdego rozdziału podane są najważniejsze definicje i twierdzenia, dotyczące opracowywanego tematu. Nie obejmują one całos'ci zagadnienia i nie można ich uważać zaJ wyczerpujące" powtórzenie kursu-szkoły .średniej. Zadania nie są uporządkowane według stopnia trudnos'ci, dlatego jedną gwiazdką oznaczone są zadania trudne, dwiema zaś gwiazdkami zadania najtrudniejsze. W drugiej części książki umieszczone są rozwiązania zadań. Niektóre z nich są pełne, inne podane są w skrócie, do najłatwiejszych zadań 'dajemy tylko odpowiedzi, Celowo stosujemy różne sposoby formułowania i zapisu zadań i ich rozwiązań, aby Czytelnik przyzwyczaił sig do różnych forrn zapisu słownego i symbolicznego. Zwracamy uwagę na to, że skracamy wyrażenie „wtedy i tylko wtedy, gd^', pisząc tylko „ wtedy, gdy" Wiele zadań nie jest oryginalnych, przy pisaniu • książki korzystałyśmy z licznych źródeł. t *