Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

akustyka OSOBLIWOŚCI SŁYSZENIA MUZYCZNEGO Winckel

25-07-2012, 0:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 34.99 zł     
Użytkownik Askeladden
numer aukcji: 2456931765
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 23   
Koniec: 09-07-2012 20:44:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      5,10 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy       6,20 zł

     

     



              DZIEŃ DOBRY. PONIŻEJ : ZDJĘCIA, SPIS TREŚCI, SPIS ILUSTRACJI (jeśli jest w książce), STAN. WYSYŁKA - POCZTĄ.

 
Przewiń do spisu treści

PRZEDMOWA
   W książce tej podjęta została próba znalezienia współzależności-wynikających z praw przyrody, które warunkują wywołanie wrażenia muzycznego.
   Im głębiej wnikamy w świat dźwięków, tym bardziej przekonujemy się, iż mamy do czynienia z elastycznym, subtelnie zbudowanym organizmem o różnorodnych możliwościach oddziaływania. Stwierdzamy dalej ze zdziwieniem, że analiza materii dźwiękowej aż do ostatniego jej „atomu" wymyka się obserwacji człowieka, podobnie jak w przypadku fizyki jądrowej czy biologii, gdzie analiza przekracza możliwości mikroskopu. Istnieją jednakże jasno zarysowane granice, gdzie kończy się postrzeganie zmysłowe, a zaczyna poznanie istniejących aktualnie przebiegów drgań za pomocą ujęcia matematycznego.
   W rezultacie tych rozważań świat dźwiękowy — nie tylko w sensie oddziaływania muzycznego — ukaże się czytelnikowi wyłącznie jako przejawy zmienności tworów elementarnych. Pozostaje to w istotnym związku z właściwościami procesu percepcji u wszelkich istot żyjących, wiąże się więc w szczególności z ukształtowaniem układu nerwowego. W przeciwieństwie do tego przedstawienie w formie statycznej konstrukcji zestawionych obok 'siebie dźwięków, które występują w obrazie nutowym, jest jedynie grubym przybliżeniem. Wynikają stąd dalej 'granice tego, co może być określane jeszcze jako „muzyka".
   Autor już w 1952 r. w pracy Klangwelt unter der Lupę („świat dźwięków pod lupą") próbował przedstawić zjawiska zmienności materiału muzycznego w ich różnorodnych współrzędnych, usiłując stworzyć zaczątki nowej estetyki muzycznej. Gdy wynikła konieczność nowego wydania tej książki, jej miejsce musiało jednak zająć całkowicie nowe opracowanie i rozwinięcie
 
 
           osobliw slysz muzycznego 00

osobliw slysz muzycznego 01

osobliw slysz muzycznego 02

osobliw slysz muzycznego 03

osobliw slysz muzycznego 04


gif hosting

   
      Oprawa:  
miekka
     Format: 
14,5x20,5
                cm               
          Ilość stron: 
183
   str. 
    Nakład: 
1730 + 270
egz.
 Stan: 

średni ze wzgledu na widoczna wyblakla plame w zgieciu stron. Na kilku ostatnich stronach duzo sporych plam (sladow po podmoczeniu woda) Ksiazka jest sucha i nie ma zapachu wilgoci itp. Cena wyjsciowa obnizona.
             
             Tytuł, autor i wydawnictwo 

FRITZ   WINCKEL
OSOBLIWOŚCI SŁYSZENIA MUZYCZNEGO
Rozważania z pogranicza estetyki i nauk przyrodniczych
tłumaczyli Józef Patkowski Krzysztof Szlifirski
WARSZAWA   1965
PAŃSTWOWE   WYDAWNICTWO   NAUKOWE
 


     Spis treści: 

SPIS   TREŚCI
13 18 18 18 21 24 34 34 38 40 42 48 50 58 60 64 67 67 72 79 82
Od Tłumaczy 
Przedmowa 
I. Wstęp 
II. Dźwięk w  stanie   ustalonym 
1. Pojęcia podstawowe 
2. Widmo dźwięku złożonego 
3. Dźwięki  instrumentów  muzycznych 
4. Pojęcie   formantu 
III. Zmienność wewnętrznej  budowy dźwięku    .
1.   Pojęcia   podstawowe 
3.   Proces   włączenia 
3. Wpływ   tłumienia 
4. Problem ataku w dźwięku instrumentów muzycznych
5. Graficzne   przedstawienie   dowolnego   dźwięku   .
6. Wartości   czasów   narastania 
7. Nieokreśloność  spostrzegania  dźwięku      ....
8. Stała czasowa percepcji  dźwięku 
9. Stany   nieustalone   a   plastyczność   dźwięku   .
IV. Przestrzeń      : 
1. Kryteria przestrzeni muzyczno-akustycznej. Pogłos .
2. Optymalny  czas  pogłosu 
3. Słyszenie    kierunkowe 
V. Czas    
1. Mikrostruktura  funkcji  czasowej 
2. Koncepcja  makroczasowa 
3. Miara czasu muzycznego 
  90
  94
  94
2. Wrażenie   wysokości  101
3. Ocena  poziomu  głośności  103
4. Przewodzenie bodźców akustycznych przez nerw    .     .     . 106
a) Czas   psychiczny 
b) Wahania metrum 
c) Rytm 
VI. Słuchowa   ocena   dźwięku 
1. Budowa ucha 
183
5. Adaptacja  słuchu  l°r'
6. Ocena efektu wibrato  Ul
7. Czas trwania dźwięku a jego rozpoznawalność ..." 115
8. Stopliwość dźwięku i kształtowanie barwy  116 -'
9. Związki między wysokością a barwą dźwięku .     .     ... 117
10. Najmniejsze spostrzeganie różnice poziomu głośności .     . 118-
11. Najmniejsze spostrzegalne różnice wysokości dźwięku .     . 11&
12. Nieokreśloność    interwałów    .     ...     •  121
VII. Problem  „czystości" w muzyce •    . 124
1. Zagadnienia   podstawowe  124
2. Dokładność intonacji w praktyce muzycznej  125
3. Odchylenia intonacji  jako  funkcja  poziomu  głośności  .     . 129
4. Wpływ modulacji na charakter dźwięku ? 130
VIII. Współbrzmienie   dźwięków  133-
1. Dudnienia  133
2. Tony kombinacyjne  134
3. Subiektywna  ocena   interwałów  136
4. Pomiar słyszalności zniekształceń  139'
IX.   Analiza i  synteza  struktury  dźwięku  148
1. Technika  nagrywania  dźwięku  14&
2. Muzyka  elektroniczna  152
X. Działanie   muzyki   . '  154
Podsumowanie  154
Uzupełnienie  169*
Słyszalność procesów narastania dźwięku  169
Literatura  174
Indeks  178

 


     Ilustracje:


posiada


Przejdź na górę strony





Strona o mnie

Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.