Spis treści
Przedmowa 9 Wstęp 11
Rozdział 1. Geneza i rozwój centrów handlowych 15
Dom towarowy, święta Bożego Narodzenia i marketing 15
Społeczeństwo konsumpcyjne i jego pierwsi obywatele 24
Sklep samoobsługowy, supermarket, czyli „nowe światy" konsumpcji 31
Supermarket i koncepcja impulse buying 35
Kiedy „nowe światy" przestały być nowe 37
Rozwój centrów handlowych w Ameryce Północnej 41
Mallowanie Ameryki. Mallowanie Europy. Mallowanie Polski 47
Rozdział 2. Centrum handlowe jako instytucja społeczna 61
Centrum handlowe jako instytucja społeczeństwa konsumpcyjnego 61 Dlaczego o centrach handlowych mówi się, że są świątyniami konsumpcji 62 Centrum handlowe i klasyfikacyjny aspekt konsumpcji 78
Rozdział 3. Budowanie społecznego znaczenia centrum handlowego na przykładzie Galerii Mokotów - perspektywa dramaturgiczna 85
Przestrzeń Galerii Mokotów jako czynnik definicji sytuacji 87
Manipulowanie wrażeniami, czyli ustalanie definicji sytuacji w Galerii Mokotów
przez działania jej użytkowników 100
Personel i oficjalna definicja sytuacji w Galerii Mokotów 101
Odwiedzający Galerię Mokotów i ich wpływ na oficjalną definicję sytuacji 134
Zakończenie 161
Bibliografia 167