Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

ŚTEFANOVIĆ - PSYCHOLOGIA WZAJEMNYCH KONTAKTÓW

08-05-2014, 18:45
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł      Aktualna cena: 9.99 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4194977217
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 2   
Koniec: 08-05-2014 18:43:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"PSYCHOLOGIA WZAJEMNYCH KONTAKTÓW NAUCZYCIELI i UCZNIÓW", J.ŚTEFANOVIĆ ; WSiP; nakład : 5 257 ;  stan : db : pieczątki ; przesyłka polecona : 9,30 zł.


SPIS TREŚCI :

Przedmowa do wydania polskiego................................................      5
Przedmowa do pierwszego wydania słowackiego....................................    11
Uwagi do drugiego wydania słowackiego..........................................    12

1.  Zagadnienie wzajemnych kontaktów nauczycieli i uczniów — rys historyczny.......    13

2.  Problematyka wzajemnego ustosunkowania się nauczyciela i ucznia...............    17
Osobowość nauczyciela jako decydujący czynnik w wychowaniu i nauczaniu........    17
Uwarunkowanie i charakterystyka wzajemnego stosunku między nauczycielem i uczniem..............    19
Niektóre typowe rodzaje kontaktów między nauczycielem i uczniami..............    24

3.  Rola badań i możliwości korzystania z ich wyników.............................    28
Określenie zadania badawczego...............................................    28
Możliwości wykorzystania wyników badania....................................    30

4.  Metody badań i materiał badawczy............................................    32
Zbieranie materiału badawczego   ..............................................    32
Opracowanie materiału empirycznego.....................................    41

5.  Ogólna charakterystyka wyników badań .......................................    44
Częstotliwość występowania pozytywnych i negatywnych informacji o nauczycielach      44
Częstotliwość występowania pozytywnych i negatywnych cech nauczyciela.........    48
Częstotliwość występowania grup właściwości nauczyciela........................    50
Częstotliwość występowania poszczególnych kategorii właściwości nauczyciela......    53
Liczba nauczycieli charakteryzowanych w badaniach............................    55
Ogólna charakterystyka ustosunkowania się badanych uczniów do nauczycieli......    57

6.  Stosunek ucznia w młodszym wieku szkolnym do nauczyciela.....................    63
Zwięzła charakterystyka ucznia w tym wieku ...................................    63
Stosunek uczniów klas 1 — 3 szkoły podstawowej do nauczyciela...................    65
Stosunek uczniów klas 4 i 5 szkoły podstawowej do nauczyciela...................    67
Ogólna charakterystyka stosunku badanych uczniów klas 4 i 5 do opisywanych nauczycieli..........   67
Wychowawcze właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego uczniów klas 4 i 5...... 71
Dydaktyczne właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego uczniów klas 4 i 5......  80
Osobowe właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego uczniów klas 4 i 5......... 91
Idealny nauczyciel w opinii uczniów w młodszym wieku szkolnym   ................    94

7.  Stosunek ucznia w średnim wieku szkolnym do nauczyciela.......................    95
Zwięzła charakterystyka ucznia w tym wieku..................................    95
Ogólny opis stosunku badanych uczniów w średnim wieku szkolnym do charakteryzowanych nauczycieli..  100
Wychowawcze właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego uczniów w średnim wieku szkolnym  ...........................................   104
Dydaktyczne właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego uczniów w średnim wieku szkolnym..............................................   132
Osobowe właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego uczniów w średnim wieku szkolnym....... 153
Idealny nauczyciel w opinii uczniów w średnim wieku szkolnym...................   165

8.  Stosunek ucznia w starszym wieku szkolnym do nauczyciela......................   166
Zwięzła charakterystyka ucznia w tym wieku...................................   166
Ogólna charakterystyka stosunku badanych uczniów w starszym wieku szkolnym do nauczycieli..........  168
Wychowawcze właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się do niego  uczniów w starszym wieku szkolnym........owania się do niego uczniów w starszym wieku szkolnym.............................................   193
Osobowe właściwości nauczyciela jako czynnik ustosunkowania się dosniego uczniów w starszym wieku szkolnym....................213
Idealny nauczyciel w opinii uczniów w starszym wieku szkolnym..................   228

9.  Uwarunkowanie   autorytetu  nauczyciela   oraz   wzajemnych  kontaktów  nauczycieli i uczniów na podstawie doświadczenia i opinii nauczycieli i kierowników szkół.......  231
Wychowawcze właściwości nauczyciela jako warunek autorytetu oraz dobrego stosunku między nauczycielem i uczniami...........................................   234
Dydaktyczne właściwości nauczyciela jako warunek autorytetu oraz dobrego stosunku
między nauczycielem i uczniami..............................................   246
Osobowe właściwości nauczyciela jako warunek autorytetu oraz dobrego stosunku
między nauczycielem i uczniami..............................................  253
Nauczyciel, który ma największe szansę uzyskania autorytetu oraz dobrego stosunku uczniów w ujęciu nauczycieli i kierowników szkół...............................  261

10.  Proces kształtowania wzajemnych kontaktów nauczycieli i uczniów...............  263
Proces kształtowania się stosunku uczniów do nauczycieli........................  263
Geneza stosunku ucznia do nauczyciela.....................................  263
Zmiana stosunku ucznia do nauczyciela.....................................  267
Intensywność stosunku uczniów do nauczycieli..............................   268
Najbardziej typowe właściwości rozwojowe w motywacji stosunku uczniów do nauczycieli...............  270
Źródła motywacji stosunku uczniów do nauczycieli...........................  272
Swoista pozycja wychowawcy klasy z punktu widzenia stosunku uczniów do nauczycieli........ 276
Kształtowanie stosunku nauczyciela do uczniów   ................................  281

11.  Pedagogiczna ocena poglądów ucznia i nauczycieli na czynniki ich wzajemnego ustosunkowania się..................................,.............................  283
Ogólne porównanie poglądów badanyeh osób na dobrego i złego nauczyciela.........  283   
Pedagogiczna ocena poglądów badanych osób na dobrego i złego nauczyciela........  287

12.  Jakość stosunku między nauczycielem i uczniem w procesie wychowawczo-dydaktycznym........ 292
Ogólne uwagi na temat znaczenia wzajemnego stosunku nauczyciela i ucznia........   292
Wychowawcza rola wzajemnego stosunku nauczyciela i ucznia   ...................   293
Wzajemny stosunek nauczyciela i ucznia w nauczaniu i uczeniu się  ...............   297
Psychohigieniczne znaczenie jakości stosunku między nauczycielem i uczniem......   300

Zakończenie...................................................................   301

Literatura ..................................................   303
Skorowidz nazwisk   ..................................   306
Skorowidz rzeczowy   .................................   308
Spis tabel   ....................................   312